کد خبر : 137899 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

فواید شگفت انگیز شیر بادام

فواید شگفت انگیز شیر بادام شیر ها با طعم های متفاوتی در فروشگاه ها عرضه می شوند که بسیاری از افراد که طعم شیر را به تنهایی دوست ندارند و نمی توانند آن را تحمل کنند به سمت استفاده از شیرهای مزه دار جذب می شوند. به گزارش میهن فال …

فواید شگفت انگیز شیر بادام

فواید شگفت انگیز شیر بادام

شیر ها با طعم های متفاوتی در فروشگاه ها عرضه می شوند که بسیاری از افراد که طعم شیر را به تنهایی دوست ندارند و نمی توانند آن را تحمل کنند به سمت استفاده از شیرهای مزه دار جذب می شوند.

به گزارش میهن فال به نقل از جام نیوز، اما باید توجه داشت که اکثر این شیرها با افزودنی های خوراکی و طعم دهنده ها مزه دار می شوند و خواص چندانی را برای مصرف کننده ندارد حتی تا جایی که متخصصان اعلام کردند افزودن پودر کاکائو به شیر از میزان خواص آن می کاهد و توصیه می شود برای طعم دار کردن این مایع سلامتی از مواد طبیعی استفاده شودمثل میوه ها و پودر مغزها.

بعضی از مردم از جایگزین های شیر خام مانند شیر کفیر، شیرسویا، شیربرنج و شیر جو دوسر هم استقبال می کنند اما کودکان و نوجوانان بیشتر به سمت شیر های مزه دار صنعتی تمایل دارند برای این تغییر ذائقه متخصصان تغذیه ۹ پیشنهاد می کنند که از مواد طبیعی استفاده شود. بطور مثال ترکیب شیر با موز در منزل و مزه دادن به شیر با پودر گردو و بادام و فندق یا استفاده از ترکیبی از این ها بهمراه عسل که نوشیدنی مقوی را برای میان وعده کودکان می سازد که انرژی بخش هم است.

اما در این میان ترکیب شیر با پودر بادام جایگاه خاصی دارد و نه تنها برای کودکان بلکه به بزرگ تر ها هم توصیه می شود که در رژیم روزانه خود این نوشیدنی خاص را قرار دهند. شیربادام جایگزین خوبی است برای شیرسفید و ساده، چون خاصیت درمانی مختلفی دارد اگر شما هم یکی از آن هایی هستید که خواص درمانی مواد غذایی که در رژیم روزانه خود قرار می دهید برایتان اهمیت دارد این نوشیدنی را از دست ندهید. و به سایر اعضای خانواده خود هم پیشنهاد کنید.

از فواید شیر بادام به تعدادی از آن ها اشاره می شود:

قدرتمندی عضلات

شیر بادام برای ساخت و تقویت عضله های بدن موثر است شامل ویتامین D کلسیم و آهن است که این سه ماده جزو وظیفه های اصلی آن ها تقویت و نیرومندی عضلات بدن است.

درخشش پوست

شیربادام حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها است و ویتامینE که برای شفافیت و درخشندگی پوست مناسب است. نوشیدن ترکیبی شیر و بادام به زیبایی پوست شما کمک می کند.

افزایش قدرت بینایی

شیربادام، حاوی ویتامین های E.D.A است وظیفه اصلی این سه ویتامین تقویت دید و افزایش قدرت بینایی است. به همین دلیل حتما روزانه ترکیب شیر و بادام را به کودکان در حال رشد خود بدهید.

شیربادام برای دیابتی ها

شیر بادام شامل هشت اونس کربوهیدرات است در هر یک لیوان و یک وعده که نوشیدن آن بدون افزودن مواد غذایی به شیر برای بیماران دیابتیک توصیه می شود اضافه بر ان مصرف این نوشیدنی قند را در بیماران دیابتی کنترل می کند.

کاهش امراض قلبی

شیر بادام دارای کلسترول خوب است و کلسترول بد را کاهش می دهد بنابراین مراقبت از قلب با کاهش کلسترول بدن انجام می شود. نوشیدن روزانه شیربادام خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

کاهنده وزن برای کسانی که معضل چاقی دارند

اگر به فکر گرفتن رژیم های گوناگون برای کاهش وزن و لاغر شدن هستید شیر بادام را هم در برنامه غذایی اصلی روزانه خود قرار دهید شیر بادام تنها ۶۰ کالری داردکه برای لاغر شدن نوشیدنی مناسبی است.

کمک به سلامت کلیه

شیربادام برای کسانی که تنبلی در عملکرد کاری کلیه دارند توصیه می شود و حتی کسانی که مشکوک به بیماری های کلیوی هستند به جای سایر شیر ها از شیربادام که مواد معدنی کم تری دارد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 1,050 بار
دیدگاهتان را بنویسید

محمد علی در تاریخ 10 اسفند 1396 گفته : پاسخ دهید

از شما روی شیر بادام خیلی متشکرم و وفات ام البنین تسلیت وتبریک میگویم.

فاطمه در تاریخ 9 تیر 1396 گفته : پاسخ دهید

چرا نوشتید ترکیب شیر و بادام؟ تا اونجایى ک میدونم شیر بادام از میکس بادام درختی و آب بدست میاد!!!

css.php