کد خبر : 137804 تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱

خانم هایی که نقش مرد را در سینمای ایران بازی کردند! + عکس

لیلا حاتمی / کمال الملک لیلا حاتمی و تصویر آن پسربچه «کمال الملک» را مخاطبان سینما هرگز فراموش نخواهند کرد. این از اولین بارهایی بود که حاتمی جلوی دوربین رفت و این اتفاق در اثری از پدرش، مرحوم علی حاتمی اتفاق افتاد. بنابراین لیلای سینمای ایران هم یک بار توانست …

لیلا حاتمی / کمال الملک

خانم هایی که نقش مرد را در سینمای ایران بازی کردند! + عکس

لیلا حاتمی و تصویر آن پسربچه «کمال الملک» را مخاطبان سینما هرگز فراموش نخواهند کرد. این از اولین بارهایی بود که حاتمی جلوی دوربین رفت و این اتفاق در اثری از پدرش، مرحوم علی حاتمی اتفاق افتاد. بنابراین لیلای سینمای ایران هم یک بار توانست در نقش جنس مخالف روبه‌روی دوربین بایستد.


آزیتا حاجیان / ساعت شنی

آزیتا حاجیان در سریال «ساعت شنی» نقشی مشابه با رویا تیموریان داشت و در ردای کاراکتری ظاهر شد که سال‌ها با ظاهری مردانه زندگی کره است. او درباره نقش «مرد دریا» در سریال بهرام بهرامیان در گفت‌وگویی عنوان کرد: « وقتی مش دریا تظاهر به مردانگی را انتخاب می‌کند، از زنانگی‌اش حمایت می‌کند و به‌دنبال دور از دسترس و تعرض نگه داشتن جنسیت خود است.

خانم هایی که نقش مرد را در سینمای ایران بازی کردند! + عکس

مش دریا سعی می‌کند با جنسیت مردانه در جامعه حضور پیدا کند چون از نگاه او مرد در جامعه شرایط امن‌تری دارد، به خصوص اینکه مش دریا یک فالوده‌فروش و زنی دوره‌گرد است و قطعا با مردهایی سر و کار دارد و همکار است که اگر بفهمند او زن است، به هر حال دردسرهایی برایش ایجاد می‌کنند. در کل نوعی عدم امنیت در شکل زن بودن مش دریا وجود دارد که در شکل مردانه‌اش آن عدم امنیت را دیگر ندارد یا حداقل برایش کمتر اتفاق می‌افتد.»


آزاده زارعی / آمین خواهیم گفت

خانم هایی که نقش مرد را در سینمای ایران بازی کردند! + عکس

آزاده زارعی در فیلم «آمین خواهیم گفت» به کارگردانی سامان سالور آنقدر خوب در شمایل یک پسر ظاهر شد که کمتر مخاطبی تا پایان فیلم توانست تشخیص بدهد که بازیگر این نقش یک زن است.


شایسته ایرانی / آینه‌های روبه‌رو

شایسته ایرانی در فیلم تحسین شده «آینه‌های روبه‌رو» توانست به زیبایی هرچه تمام‌تر نقش یک ترانس را ایفا کند و در بخش‌هایی از فیلم مرد باشد. او درباره این فیلم گفته است: «این اولین باری بود که یک شخصیت ترانس در سینمای ایران به عنوان شخصیت اصلی، بر پرده نمایش می‌رفت. تفاوت‌های این نقش با نقش‌های دیگر مشخص است ولی می‌توانم به تنها موردی که تا حدی به این نقش شباهت داشت، اشاره کنم؛ نقشی در «آفساید» که هیچ‌وقت اکران نشد.

خانم هایی که نقش مرد را در سینمای ایران بازی کردند! + عکس

«آدینه» در فیلم «آینه‌های روبه‌رو» با نقش‌ام در فیلم «آفساید» تفاوت‌های درونی و حساسی دارد؛ دختری که در آفساید با لباس پسرانه خود را به ورزشگاه می‌رساند، به نظر من در درونش مشکل فراجنسیتی ندارد و فقط ادای پسر‌ها را درمی‌آورد درحالی که «آدینه» کاملا باور دارد که پسر است. او از کودکی با جسم زنانه‌اش مشکل داشته و از این جهت بازی در این نقش برایم جدی‌تر و سخت‌تر بود.

باید «آدینه» را طوری بازی می‌کردم که مخاطبان در تشخیص دختر یا پسر بودن من تردید کنند. برای من فرصت بزرگ و حساسی بود که توانایی‌ام را در بازیگری اثبات کنم؛ بنابراین «آدینه» سخت‌ترین نقشی بود که تاکنون بازی کرده‌ام. »


رویا تیموریان / شیفتگی

خانم هایی که نقش مرد را در سینمای ایران بازی کردند! + عکس

رویا تیموریان را در جشنواره فیلم فجر سال‌های گذشته در شمایل مرد دیدیم؛ آن هم در فیلمی به کارگردانی علی زمانی عصمتی. او در این فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که سال‌ها با ظاهری مردانه زندگی کرده است. این فیلم به دلیل سرتراشیده تیموریان فعلا اجازه اکران ندارد.


فاطمه گودرزی / جاده چالوس

خانم هایی که نقش مرد را در سینمای ایران بازی کردند! + عکس

آن طور که در برخی از سایت‌ها منتشر شده و عکس تست گریم فاطمه گودرزی رونمایی شده، این بازیگر با گریمی سنگین در نقش یک پیرمرد ظاهر شده است. البته این تست گریم فقط یک شوخی بود و قرار نبود فاطمه گودرزی با این تست جلوی دوربین برود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : بیوگرافی و سینما ، سینما بازدید 553 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php