کد خبر : 133092 تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸

قاتل زانو

قاتل زانو مطالعات محققان مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد نشان می دهد که کفش پاشنه بلند منجر به آرتروز زانو می شود. به گزارش میهن فال به نقل از رویترز، استفاده از کفش پاشنه بلند باعث می شود که زانو تحت فشار بیشتری قرار گیرد و استخوان ها و مفاصل سایش …

قاتل زانو

قاتل زانو

مطالعات محققان مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد نشان می دهد که کفش پاشنه بلند منجر به آرتروز زانو می شود.

به گزارش میهن فال به نقل از رویترز، استفاده از کفش پاشنه بلند باعث می شود که زانو تحت فشار بیشتری قرار گیرد و استخوان ها و مفاصل سایش پیدا کنند. این امر به مرور زمان باعث بروز دردناک ترین شکل آرتروز زانو می شود.

آرتروز زانو در زنان دو برابر شایع تر از مردان است و همین امر محققان را به فکر واداشت که شاید این امر ناشی از تفاوت در راه رفتن و لباس پوشیدن آنان باشد. تحقیقات بیشتر نشان داد که آرتروز زانو نتیجه مستقیم استفاده از کفش پاشنه بلند است.

در این تحقیقات، استفاده از پاشنه بلند در زنان لاغر و زنانی که اضافه وزن دارند، حرکات زانو و نیروهای وارد بر آن در هر دو حالت مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که هنگام استفاده از کفش پاشنه بلند، زانو متحمل فشار و وزن بیشتری می شود؛ به علاوه شیوه راه رفتن فرد نیز در صورت استفاده از کفش نامناسب و پاشنه بلند متفاوت می شود. این امر علاوه بر آرتروز زانو، به کمر و ستون فقرات نیز آسیب جدی وارد می کند.

در ادامه تحقیقات آمده است که استفاده از کفش پاشنه بلند در زنان میانسالی که اضافه وزن دارند باعث بروز شکل حادتر آرتروز به نام استئوآرتروز تهاجمی می شود.

مدیر این پروژه تحقیقاتی از پاشنه بلند به عنوان پاشنه های قاتل یاد کرده و تاکید کرده است که میخچه و پینه پا، ارمغان های دیگر پاشنه های قاتل هستند.

این تحقیقات در مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد انجام شده و تمام هزینه های آن توسط موسسه ملی بهداشت آمریکا تامین شده است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Orthopaedic Research منتشر شده است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 178 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php