کد خبر : 129910 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸

میوه ها را با اسکاچ بشویید

میوه ها را با اسکاچ بشویید کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه استفاده از آب را برای شستن میوه‌ها کافی ندانست و اظهار کرد: برای شستن میوه‌هایی مانند سیب برای از بین بردن ترکیبات نگهدارنده روی آن باید از چند قطره مایع ظرفشویی و اسکاچ نرم استفاده شود. بهمن خدادادیان …

میوه ها را با اسکاچ بشویید

میوه ها را با اسکاچ بشویید

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه استفاده از آب را برای شستن میوه‌ها کافی ندانست و اظهار کرد: برای شستن میوه‌هایی مانند سیب برای از بین بردن ترکیبات نگهدارنده روی آن باید از چند قطره مایع ظرفشویی و اسکاچ نرم استفاده شود.

بهمن خدادادیان در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه جهت نگهداری میوه‌ها در طولانی مدت برخی ترکیبات نگهدارنده به پوست آنها زده می‌شود، اظهار کرد: این ترکیبات با یک دز خاص و تحت نظارت جهاد کشاورزی اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از این ترکیبات نگهدارنده با دز مشخص بی‌ضرر بوده، اما متاسفانه برخی افراد سودجو و شرکت‌ها هستند که خارج از این چرخه اقدام به استفاده از این ترکیبات می‌کنند و دز آنها را افزایش می‌دهند.

این کارشناس بهداشت با اشاره به کشف مواردی از این تخلف در میدان بار کرمانشاه اظهار کرد: در این بررسی‌ها حتی نمونه‌های سیب زمینی نیز مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه در برخی نمونه‌ها نیتریت سیب‌زمینی بیش از حد مجاز بود.

خدادادیان خاطر‌نشان کرد: متاسفانه در برخی موارد دیگر استفاده از رنگ‌های غیرمجاز نیز در میوه‌ها مشاهده می‌شود.

این کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به سرطان‌زایی این ترکیبات نگهدارنده در دز‌های غیر مجاز در طولانی مدت، از مردم خواست تا از مراکز معتبر خرید میوه و سبزیجات خود را انجام دهند.

وی همچنین از خانواده‌ها خواست تا حتما مراحل گندزدایی و سالم‌سازی میوه‌ها و سبزیجات را انجام داده و سپس اقدام به مصرف آنها کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری افراد به استفاده از آب برای شستن میوه‌ها اکتفا می‌کنند، اظهار کرد: چنانچه میوه‌هایی مانند سیب با چند قطره مایع ظرفشویی و اسکاج نرم شست و شو داده شود تا حد زیادی ترکیبات نگهدارنده سطح آن که با نام واکس سیب از آن یاد می‌شود، از بین می‌رود.

خدادادیان توصیه کرد: افراد همچنین سیب زمینی را پس از پوست کندن به مدت دو تا سه ساعت در آب قرار دهند تا نیتریت موجود در آن تا حد زیادی از بین برود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت بازدید 219 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php