کد خبر : 129664 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

باید خدا را شکر کرد اباذری کاره‌ای نیست!

علی حق‌شناس «نویسنده و تاریخ‌نگار» در صفحه فیس‌بوک خود چند نکته درباره اظهارات اخیر یوسف‌علی اباذری «جامعه شناس و استادیار دانشگاه تهران» در یک جمع دانشجویی که حاوی توهین به خیلی‌ها، از مردم تا مرحوم مرتضی پاشایی بود، چنین نوشت: اول: کسانی مثل اباذری بسیار خطرناک هستند. نه به دلیل …

علی حق‌شناس «نویسنده و تاریخ‌نگار» در صفحه فیس‌بوک خود چند نکته درباره اظهارات اخیر یوسف‌علی اباذری «جامعه شناس و استادیار دانشگاه تهران» در یک جمع دانشجویی که حاوی توهین به خیلی‌ها، از مردم تا مرحوم مرتضی پاشایی بود، چنین نوشت:

باید خدا را شکر کرد اباذری کاره‌ای نیست!

اول:
کسانی مثل اباذری بسیار خطرناک هستند. نه به دلیل توهین کردن، که در این سالها چنان “بد دهنی” عادی شده که دیگر تکان دهنده نیست. اباذری‌ها خطرناکند چون خویش را چنان “عقل کل” و “دانای مطلق” می‌پندارند که گمان می‌کنند حق دخالت در خصوصی ترین، جزیی ترین و شخصی ترین شئون زندگی مردم را دارند. ایشان خود را در جایگاه خداوندی تصور می‌کنند که مرکز هستی‌اند، پس هر چه خلاف میل و نظرشان باشد یکسره باطل است.

دوم:
باید خدا را شکر کرد که اباذری در این مملکت کاره ای نیست و قدرتی ندارد، وگرنه دور نبود روزی که این “خود پرستان” برای همه چیز و همه کس گشت ارشاد، گشت تجسس و تفحص راه می‌انداختند تا مبادا کسی غیر از موتزارت گوش کند!

سوم:
موافقان ایشان در این چند روزه تاکید فراوان دارند بر عالم بودن اباذری. نمی‌توانم این را بپذیرم. عالم مگر می‌تواند چنین “مطلق انگار” باشد؟ این همه تاکید بر رد موسیقی پاشایی بعد از مشورت ایشان با تنها یک موسیقیدان نشان از عالم بودن او ندارد. از لجاجتی کورکورانه حکایت می‌کند که ریشه در ذهنی نا آگاه دارد.

چهارم:
در چشم اباذری و امثال او، «مردم» اسبابی هستند در دستان سیاسیون و متفکران. آنها برای مردم بیش از این حقی قائل نیستند و درست به همین دلیل نیز مردم اینان را به هیچ هم حساب نمی‌کنند.

پنجم:
مردم عادی «که من نیز یکی از این مردم عادی هستم» در پی چیزی بوده و هستند که اباذری‌ها هرگز به آن توجهی ندارند: زندگی. مردم نمی‌خواهند عمرشان را صرف آن کنند که در آنِ واحد هم موسیقیدان باشند، هم سیاستمدار، هم ادیب و شاعر و جامعه شناس و اقتصاددان و روانشناس و پژوهنده و حقوقدان و… آنها فقط می‌خواهند “زندگی” کنند. زندگی بر اساس طبع و سلیقه و پسند خویش. آنها باور ندارند که مردم وسیله نیستند.

ششم:
اباذری اگرچه در این فایل صوتی از مفاهیمی چون “دیکتاتوری” و “فاشیست” به عنوان پدیده هایی مذموم استفاده کرده، اما خودش مصداق دیکتاتوری است. اگر تاکنون داغ و درفش در دست نگرفته و دیگران را بندی نکرده، فقط به این دلیل است که “زور”ش را نداشته، و گرنه در ذات او پتانسیل لازم برای سر بر آوردن یک دیکتاتور قاطع وجود دارد.

هفتم:
باید همواره به یاد داشته باشیم امثال اباذری نباید قدرت بگیرند. آنها را باید در کنج کتابخانه و کلاس‌های درس شان نگه داشت. زیرا به شدت خطرناک هستند و ناقل ویروسی مسری، که می‌تواند جامعه مان را به انحطاط بکشاند، آن هم زیر نقاب فریبنده روشنفکری و عالم بودن!

3/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : اسلاید ، مجله خبری بازدید 474 بار
دیدگاهتان را بنویسید

شکوری صفت در تاریخ 27 دی 1393 گفته : پاسخ دهید

علی حق شناس شیر مادرت حلالت ، خداوند پدر و مادرت رو نگه داره و امواتت رو بیامرزه لعنت خدا به اباذری و عوام فریبیش واس مطرح شدنش….. ادمین عزیز ارواح خاک عزیزات تائیدش کن

نادر در تاریخ 13 دی 1393 گفته : پاسخ دهید

آفرین امیرخان واقعا راست میگی.یکی نیس بگه آخه آقای محترمو از خود راضی برو اول ریختوقیافه و طرز حرف زدنتو درس کن بعذ بیا واس ما حرف بزنو ادای روشنفکرارو دربیار.

امیر در تاریخ 1 دی 1393 گفته : پاسخ دهید

اباذری که به مردم میگه سوسول و لات و … و به هنر میگه مبتذل چرا خودش موهاشو مدل سوسولی کرده و با ادبیات مبتذل حرف می زنه ؟!!!!!!!

مهسا در تاریخ 30 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

تو سایت خبری متن کامل جلسه اباذری و … بود . جالبه که همکاران اباذری ازش انتقاد کردن … کسانی که بعضی هاشون درجشون از اون بالاتره . گفتن آقای اباذری سلیقه ها مختلف هست … مثلا در مورد غذا عده ای فست فود رو دوست دارن … آیا درسته با تحقیر و توهین بهشون بگیم چرا غذاهای سنتی رو بیشتر دوست نداری و تو نادانی ؟!!!!! یکیشون هم گفته بود : ( دلیل آمدن این همه جمعیت دلیل مهمی باید داشته باشه … و غلط هست بگیم از روی دلایل سطحی بوده ) به نظر من حالا هر کسی دلایل خودشو داشته : دوستی _ علاقه به هنرمند به خاطر صدای با احساس و موسیقی خاطره انگیز _ قشری هم مددکار چند مرکز خیریه بودن یا کسانی که بهشون کمک معنوی یا مادی از طرف این هنرمند میشده _ همکاران و اقوام _ کسانی که هم هنرش ایشون براشون دلنشین بوده و هم در کنسرتها و … مجذوب اخلاق و شخصیتشون میشدن و … ولی آدمی که مثبت نیست نمی تونه درک کنه که میشه 1 جوان 30 ساله خوب و در نتیجه محبوب باشه … و یا می دونه و از روی حرص و حسد تخریب شخصیتی انجام میده …مثلا اقای اباذری که حتی چند دقیقه نتونسته مودب باشه و حرمت انسانها رو نگه داره و با ترشرویی و با تکبر و خودخواهی تام از درجه بالای جامعه تا پایینش رو محکوم و تحقیر میکنه مطمئنا یک هزارم آقای پاشایی هم محبوبیت نداره و اگر حداقل فامیلش برای خاکسپاریش بیان ( که کاملا بعیده اونها رو از خود نرونده باشه و دلشون رو نشکسته باشه ) خیلی زیاد شانس آورده …

علیرضا در تاریخ 1 دی 1393 گفته : پاسخ دهید

درست میگین عاطفه خانم … اتفاقا مردم ایران خوب بلدن جاهای خوب برای تفریح برن … خیلیها هم طرفدار طبیعت و کوهنوردی و ورزشهای دیگه و … هستن . من خودم زیاد به طبیعت یا مسافرت به روستا و … میرم . مردم از اینجور مکانها خیلی استقبال می کنن . قبلا که تورم کمتر بود چند بار مسافرت خارجه رفتم و اتفاقا بر عکس گفته باران خانم فهمیدم مردم ایران مردمی با روحیه خوب و بهتر از خیلی جاها هستن …1 دلیل هم ایمانشونه که باعث میشه مشکلات رو کوچکتر ببینن و یا فراموش کنن .

باران در تاریخ 30 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

توی ایران مگه جایی هم هست واسه ی شادی…

عاطفه در تاریخ 1 دی 1393 گفته : پاسخ دهید

باران جان … اگر بادقت به محیط اطرافمون نگاه کنیم و معنی حقیقی شادی رو درک کنیم هست … من خودم از نظر مادی از قشر عادی جامعه هستم ولی متوجه شدم چطور میشه شاد بود … ( البته من روشهای سالم رو انتخاب می کنم نه مثل بعضیها … !! ) . البته تا انسان از نظر خود شناسی و خدا شناسی به جایی نرسیده باشه یا از اندیشه ها و انرژیهای منفی ائم از فکر به گذشته و اضطراب بابت آینده و تنفر از اطرافیان و … آزاد نشه هرگز نمی تونه احساس شادی داشته باشه … حتی اگر در جزایر هاوایی و قناری ویلا داشته باشه !! خودم زندگی بسیار سختی در 13 سال اخیر داشتم ولی باتمرین تونستم اندیشه های منفی رو که در بالا گفتم رها کنم و فقط در حال زندگی کنم …و حالم خوب شد به لطف خدا … رفتن در طبیعت بکر و غیر بکر هم بسیار کمک می کنه و از هر قرص آرامش بخشی تاثیر گذارتره .

راستگو در تاریخ 30 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

باران جان شاید شما افسرده باشی ولی دلیل نداره که بقیه رو هم همین طور فرض کنی … ضمنا از کی تا حالا عکس گرفتن شادی میاره ؟؟!!!!!! خبرنگاران جوان هم با لباس معمولی اونجا بودن …و البته چون خیلیهاشون طرفدار جناب پاشایی بودن متاثر شدن . از کی تا حالا خبرنگاری مخصوص افسرده هاست ؟ شما به احتمال قوی آشنای اباذری هستی و با شیوه جدید و اسم مستعار دیگه میخوای بر ضد آقای پاشایی عمل کنی …بی فایدس … خودت هم می دونی که اباذری سرکش کاملا بی ربط گفته .استدلالهایی که در رابطه با طرفداری از اباذری در این صفحه دیدم واقعا مضحک و غیر منطقی بود … نمی دونم …شاید طرف زیر 14 سال سن داره و از اقوام اباذریه … این کلمه اکثرا در حال … هم که گفتی باید انگشت شمار جایگزینش بشه … دروغ ممنوع !!!!!!!!!!!!! چه جالب مثل همین .. . مثل اباذری مردم رو بچه فرض کردی !

باران در تاریخ 30 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

ما مردم افسرده ای هستیم توی مراسم پاشایی اکثرا مشغول فیلم گرفتن بودن.توی مراسم غم دنبال شادی هستیم.اباذری بی ربط نگفته

دینا در تاریخ 30 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

جوونهای ما به خاطر شادی کردن بهشت زهرا نمیرن … یا اینکه بین جمعیت له بشن و کلی راه برن و خسته بشن !! جاهای خیییییییییییییییلی بهتری برای تفریح هست … شما حالت خوبه باران ؟!!!!!!!!!!! اصلا چند سالته عزیزم ؟؟ نگو که بزرگسالی … که اصلا قابل باور نیست …

montazeroldkd در تاریخ 29 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

با سلام. من نه آقای حق شناس می شناسم نه آقای اباذری ولی ظاهرا آقای حق شناس دست کمی از آقای اباذری ندارن.با توجه به متن شماره ۷ میگم. «آنها را باید در کنج کتابخانه و کلاس‌های درس شان نگه داشت.»شاید نظرات آقای حق شناس در مورد آقای اباذری درست باشه ولی این نحوه ی تفکرم مربوط به یه فرد کامل و آگاه به مسایل و حل اونها نیست

ارسلان در تاریخ 30 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

نظر نویسنده این نبوده که دانشگاه و کتابخانه رو به سخره بگیره … منظورش اینه که اباذری شایستگی آزادی بیان زیادی رو نداره ….

یکی هستم در تاریخ 29 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

بچه ها خواهش می کنم مواظب خودتون باشین این اباذری که من دیدم بعید نیس از تو سایت دست بیاره خفتتون کنه ولش کنین نفهم ی چیزی از رو بچگی گف دیگه…

maryam در تاریخ 29 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

اباذری با این طرز حرف زدنش نشون داد که بدبخت یه
میکروب نادووووووووونه

رضا در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

سلام برپاشایی مرگ برامریکا

ماهرخ در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

فاطیما جان می دونم که با ادبیات خود اباذری حرف می زنی که لجش در بیاد . اما این کار رو نکن … خوب نیست طرفدار پاشایی شبیه اباذری حرف بزنه عزیزم . در ضمن خودتونو ناراحت نکنید … اباذری کوچکتر از اون هست که به خاطرش ذره ای ناراحت بشین .

فاطیما در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

این اباذری کی هست اصلا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ رقمی نیس هر حرف مفتی هم بزنه ما فکر میکنیم زر زده مردتیکه نفهم

متاسف ! در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

سلام . با نظر ********** و … موافقم … در کشورهای پیشرفته قشر تحصیلکرده علاوه بر مدرک دانشگاهی فرهنگ و تربیت مناسب هم دارن … و دلشون به واسطه حسادت و بی ادبی و کینه سیاه نیست … نتیجش میشه تواضع و احساسات قوی و قانع بودن به حق خود … من به لندن و کانادا سفر کردم و در یونان هم در رشته فلسفه تحصیل کردم و استادیار هستم … و فرق عده ای اساتید و بعضی مردم آنجا و ایران رو از نزدیک حس کردم . برای آقای اباذری از صمیم قلب متاسفم و متاسف برای جامعه دانشگاهی ما که چنین مدرسی در آن هست .

سیما در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

منم با dina موافقم … نگرانم موهای اباذری کمی بیشتر رشد کنه و بره تو چشمهاش … این آقا همین طوری حق رو نمیبینه وای به حال اینکه موهاش جلوی چشمهاشو بگیره … ( از اتحادیه صنفی آرایشگران تقاضا دارم طی برگزاری 1 جلسه علنی در این مورد به خصوص اقدام جدی صورت دهند )

ناشناس در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

ابذری واقعیت گفته و حرف دل منو

مبینا در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

موافقم باهاتون ناشناس.

خوشگل در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

اباذری فوش داده که داده … شماها چیکاره این ؟ اصن دوس نداره مودب باشه . اهنگای پاشایی هم دوس نداره . چرا گیر میدین ؟ منم با مبینا و ناشناس موافقم که اباذری خیلی جیگره .موهاشم گوگولیه و بامزه .. شبیه جوجو می مونه .

مرجان در تاریخ 28 آذر 1393 گفته :

خوشگل جان.شما که خودتو کاره ای نمیدونی مرض داری میای نظر میزاری یا نظراتو میخونی ……….عقب افتاده
به ضرس قاطع میتونم بگم ناشناس .مینا .خوشگل هرسه یک نفر میباشند وبه احتمال زیاد از فک و فامیل های اباذری هستنددددددددددددددددددددددددددددددد

سمیه در تاریخ 28 آذر 1393 گفته :

به خوشگل باید گفت
اباذری و امثالهم هر حرفی می خوان بزنن، بزنن. اما هیچ کسی حق نداره به مردم و احساساتشون توهین کنه. اینهایی که دو کلاس درس جامعه شناسی خوندن و فکر میکنن عقل کل هستن هیچ حقی ندارن که بخوان اینطوری در مورد ابراز احساسات و علاقه مندی های مردم اظهارنظر کنن. این نشون میده که مردم ما از شنیدن حرف مفت اباذری ها خسته شدن و فقط میخوان با هرچیزی که دلشون رو شاد می کنه و بهشون آرامش میده زندگی کنن نه با یه مشت شعار و حرف های به ظاهر قشنگ شما (به ظاهر روشنفکرا). لطفا ما مردم رو به حال خودمون بذارید و شعارهای قشنگتونو واسه کلاسای درستون بذارید که نونتون آجر نشه

الهه در تاریخ 28 آذر 1393 گفته :

آهای خوشگل ( ! ) از طرزحرف زدنت معلومه که اباذری هم عین خودت بی ادب و بی مغزه .. برین خوش باشید !!!!!!!

********* در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

البته مبینا و ناشناس هم حق دارن نظرشونو بگن .. به هر حال اباذری هم همفکرها و یا آشنایان خودشو داره که دوستش دارن .. ولی اکثرا باهاش مخالف هستن … چون سطحی و بی فکر و بی ادب هست و صد البته حسود .دیدن محبوبیت آقای پاشایی با سن کم حال عده ای رو بد کرده .

ترلان در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

برووووووووووووووو بابا .تو احتمالا خود اباذری هستی

معاون رییس قوه اجباریون در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

خانمها … آقایان … : از این به بعد خدایی نا کرده اگر عزیزی از دست دادید برای ناراحتی یا گریه باید با عالیجناب اباذری هماهنگ کنید و پروانه گریه و کارت عبور داشته باشید . ( در قبرستان کارتهای شما چک می شوند ) اگر قرار شد همراهان مرحوم یا مرحومه در قبرستان بیشتر از 20 سی نفر باشند گرفتن مجوز از جناب آقای اباذری اجباری است . در غیر این صورت به پرداخت جریمه نقدی و 80 ضربه شلاق و تخریب شخصیتی به وسیله این فرهیخته عالیقدر محکوم خواهید شد .

ترلان در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

واقعا جالب گفتین جناب معاون…………مررررررررررررررررررحبا.موافقم .فرهیخته رو خیلی خیلی خوب اومدی

عارف در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

بعضی ها مثل اباذری فکر می کنن هر چقدر عصبانی تر و بلند تر حرف بزنن و همه رو با حرفهای بی اساس تحقیر کنن و … برتر و روشنفکر به نظر میان و این مشکل تربیتی و فرهنگی و عقلی این آقاست …

ترلان در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

اباذری یا کسای دیگه ایه گه به مردم واقای پاشایی توهین کردن.واقعا متاسفم .
اگر تشیع جنازه ی اقای پاشایی جمعیت زیادی شرکت کردند.فقط و فقط بخاطر اینه که اقای پاشایی یه روزی با اهنگاشون ارامش و تقدیم به مردم کردن مردم هم به رسم سپاس و قدر دانی در مراسم خاک سپاری شرکت کردن.
حالا اقای اباذری میخوای شماهم خوب باش تا واسه توهم این جوری جمع شن ولی اگر این جوری حرف بزنی تو تشیع جنازه ات کسی شرکت نمیکنه هااااااااااااااااااااااااا.از ما گفتن بود از شما نشنیدن.

dina در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

حالا اینا به کنار … تو رو خدا آشناهای اباذری که تو سایتهای مختلف ازش دفاع می کنن بهش بگن بره موهاشو کوتاه کنه و یه مدل نرمال بهش بده …) نرم کننده لطیفه هم براش بخرین . به اندازه کافی چهرش ترش رو و عصبانی هست … یه مقدار هم عرقیات گیاهی آرامش دهنده از عطاری براش بگیرین تا سکته نکنه . این موهای شلخته و بلند و سیخ سیخش واقعا انرژی منفی به آدم میده … شاید بگه به شما چه ؟! همون طور که شما میگی گریه کردن مردم و اینکه کجا حق دارن برن یا نرن به شما ربط داره پس ظاهر آنرمال شما هم به ما ربط پیدا می کنه !!

دانیال در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

چقدر زشته که اباذری با این سن حسوده … اونقدر از حسادت عصبانیه که چهرش در عکسها نشون میده … آدمی که فقط بخواد تحلیل کنه قاطی نمی کنه و مثل سر چهار راهی ها حرف نمی زنه !! تازه اگر از آهنگهای پاشایی خوشش نیاد صد در صد حق داره … چون اباذری سن پدر بزرگ منو داره !!!!!!!!!!!!! آشناهاش هم در قسمت ثبت نظر سایتها با نوشته های کودکانه و استدلال های مضحک سعی در دور کردن اذهان عمومی از اصل ماجرا رو دارن … که موفق نخواهند شد .

بی دفاع مرتضی در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

سلام من هم موافق نظر آریالای امیر هستم من خودم نویستده هستم وبلاگ تو رومفادارم و همیشه از پرسنل بیمارستان به سنگ دلی یاد می کنم اما انصافآ همه متآثر شدند حالا نه به شدت مردم اونا باید به خاطر کارشون زود به زندگی عادی شون برگردند اما یه بی شعوری مثل اباذری همه ی عواطفمردم رو می بره زیر رادیکال جذرشو می گیره . امثال اباذری فکرمیکنند چون مدرک دارند هرچی دوست دارند می تونن بگن و دور از جون شما مخاطب عزیز گاگول تشریف داریم که اون بیاد رسم زندگی بهمون بده که برای چی احساساتی شیم و برای سنگ باشیم . به قول این نویسنده اباذری ها میخوان آدم ها رو تقسیم کنند در صورتی که مردم فقط دوست دارند زندگی کنند و احساسات و عواطفشون جز خصوصی ترین چیزهایی که خودشون باید تصمیم بگیرند کجا خرجش کنند.

یه هموطن در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

نه با اباذری و نه با این مرده پرستی ها موافقم . مرحوم پاشایی رو خدا بیامرزه. اتفاقاً بنظر من چهره مهربونی داره. سرطان بد دردیه. ذره ذره آدمو نابود میکنه. شاید این دلیل چهره لاغر و ضعیفشون بوده تمام این ها دل هر کسی رو بدرد میاره. اونم برای مردم ما که خداییش مهربونند. امیدوارم آخرت خوبی داشته باشه. از طرفی درسته که آهنگ های پاپ بینمون معمول شده ولی یه نگاهی هم به بزرگان دینیمون داشته باشیم. اگه اونها بودند این جور آهنگ ها رو تایید میکردند؟

zahra در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

‌(هموطن ) هم که دست اباذری رو تو سطحی نگری از پشت بسته !!!!!!! داری با سیاست خاصی تیکه میندازی ؟ از اباذری دفاع می کنی ؟ یا خودت حالت خوب نیست …؟ این همه آدم از هنرمند و غیره سرطان گرفتن … این همه جمعیت براشون اومد ! در ضمن معلومه که روحت از اشعار آهنگهای پاشایی خبر نداره … چون بزرگان دین ما حتی خیلی از مراجع تقلید مهم و رده اول فقط آهنگهایی که توش حرف رکیک هست ممنوع کردن … شما که ادعا داری راستشو بگو … تو خونه فقط نوحه گوش میدی ؟!!!!!!!!!!!!!

افشار در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

آقای پاشایی محبوب هست که هست … چرا بعضی ها ناراحتن و اعتراض می کنن ؟ چرا تو کشورهای جهان سومی به جای تلاش برای بالا رفتن بعضی ها سعی می کنن با تحقیر دیگران و کوچک کردن بزرگی ( در هر زمینه ائم از شخصیتی و تحصیلی و … ) با روشهای گوناگون خودشون رو آروم کنن . متاسفم برای این دسته از مردم .

یلدا در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

هم وطن که نظر دادی … موضوع ما چه ربطی به جسم لاغر آقای پاشایی و … داره ؟؟ و چرا منکر حسن هاش میشی که مردم به خاطرش دوستش دارن ؟ ( کمال سر محبت ببین نه نقص گناه / که هر که بی هنر افتد نظر به عیب کند )

یه هموطن در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

اختلاف نظر دلیل تند صحبت کردن نمیشه. هیچ کس نمیدونه شاید مرحوم پاشایی و تک تکتون آبرومندتر از من روسیاه باشید. بهرحال برای ایشون امیدوارم که آخرت خوبی داشته باشه و برای همه هموطنای عزیزم آرزو میکنم واقع بین باشند. فدای همگیتون.

سمیه در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

آقای یا خانم هموطن
قبل از بیماری ایشون، این خواننده جوان چنان به یکباره در بین مردم طرفدار پیدا کرد که این علاقه مندی هیچ ربطی به بیماری ایشون نداشت. بیشتر متون آهنگ های ایشون واقعیت زندگی و جامعه ماست. چرا شماها عادت دارید همه چیز رو با دین و بزرگان دین قاطی کنید. اتفاقا بنده هم دریک خانواده خیلی مذهبی و معتقد زندگی می کنم و خودم هم به خیلی از اصول معتقدم اما هیچ وقت دوست ندارم همه چیز رو باهم قاطی کنم چراکه همین اظهارنظرهای اینجوری شماهاست که برخی مردم نسبت به دین و خیلی مسائل دیگه بدبین می کنه. نه با شما موافقم نه اباذری های به ظاهر روشنفکر که مصداقشون همین چند جمله معروفه:
دنیا پر است از انسان های به ظاهر زیبا
که هر روز لباس نو بر تن می کنند ولی
وقتی که نزذیکشان می شوی
بوی کهنگی اندیشه هایشان آزارتان می دهد.

sanaz در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

سمیه خانم … خیلی قشنگ و ریزبینانه گفتی … همه اینا بر می گرده به اینکه کسانی از روی حسادت میخوان بگن پاشایی کسی نبود و دلیل محبوبیتش موارد بی اساس هست و بعد مظلوم نمایی می کنن که ما قصدی نداریم و اگر کسی گفت شما مثل روز روشن اشتباه داری می کنی میگن تند حرف زدی ……ولی خدا جای حق نشسته …

یه هموطن در تاریخ 28 آذر 1393 گفته :

عزیزم یکم ریزبینانه تر نظرمو ببین. گفتم که من با اباذری هایی که این همه تند میرن مخالفم. قصد توهین به مرحوم پاشایی هم ندارم. گفتم که شاید ایشون آبرومندتر از روسیاهی مثل من باشه. از شما یه سوال پرسیدم. پس منو به خدایی بسپارید که روزی جواب این سوالات رو به هممون میده چون واقعا خدا جای حق نشسته .به امید اون روز.

یلدا در تاریخ 28 آذر 1393 گفته :

هم وطن جان همش حرفتو تکرار نکن …جواب دهندگان ریزبینانه نظرهای شما رو خوندن . شمایی که جوابها رو سرسری خوندی . کاملا همه چیز مشخصه و توجیه نمیخواد . احتیاج هم نیست که قیامت برسه . خدای عادل همین حالا حق رو بر ملا کرده . در ضمن کسی سر این موضوع بحث نکرده که کی رو سفیدتره یا … منم ادعای ندارم قبل از همه میرم بهشت .

یه هموطن در تاریخ 28 آذر 1393 گفته :

راست میگی. بهتره تکرار نکنم. چون شما اون جوری که دوست دارید برداشت میکنید.مهم نیست.

یلدا در تاریخ 28 آذر 1393 گفته :

مغلطه نکن هم وطن . میدونی که ما درست برداشت کردیم ! ولی نمیخوای اشتباه خودت رو قبول کنی …

یه هموطن در تاریخ 28 آذر 1393 گفته :

میدونی مشکل شما چیه عزیزم. آدما رو دو دسته می بینید : یا با ما یا برما. چون تحمل نظر غیر موافق خودتو ندارید. یه پیشنهادم برای مدیر محترم سایت: لطفاً بعد از هر مطلبی قید شود: لطفاً موافق ها نظر بدند چون دوستان خوششون نمیاد!

امیر در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

وقتی اباذری بدون کسب اطلاعات نظر میده و فکر می کنه مردم به خاطر مدرکش حرفشو باور می کنن و براش غش و ضعف می کنن ! نتیجش میشه افتضاح کردن ! تو یک عکس که تو بیمارستان بود کادر جراحی و … در 2 ردیف ایستادن و به احترام رو به جنازه تعظیم کردن … آیا عقل جراحان و … که مدرکشون از شما آقای اباذری ! بیشتره هم نمیرسه ؟؟ بقیه مردم هم که خنگ و عادی توصیف کردین ؟؟ لابد خدا رو هم بنده نیستین ( وقتی که عالم و آدم به جز خودتون رو کوته فکر می دونین … ) آقای پاشایی چنان شخصیت والا و روح پاکی داشت که توی عکسها چند نفر از پرسنل و جراحان گریه می کردن و برام جالب بود همشون مرد بودن ( که نگیم خانمها زیادی احساساتی هستن !!‌) … اونا برای همه مریضها گریه نمی کنن مطمئنا !! حالا بشین و فکر کن که روز رستاخیز چطور میخوای جوابگوی خدا و این همه مردم باشی .

یلدا در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

آقای اباذری شما برو دوش آب سرد بگیر ! و یادت باشه : ( به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد / ترا در این سخن انکار کار ما نرسد ) ( دلا ز ربح حسودان مرنج و واثق باش / که بد به خاطرامیدوار ما نرسد )

بی ادعا در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

واقعا خوب گفته نویسنده … خدا نکنه آدم سطح پایین به قدرت برسه . چند دقیقه اجازه سخنرانی بهش دادن اینجوری عقده گشایی کرده … وای که اگر آدم با قدرتی بود چه دیکتاتوری میشد .

موحدی در تاریخ 27 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

اباذری اگر تحفه ای بود دانشیار باقی نمی موند !! و به درجه استادی رسیده بود . تازه اگر استاد هم بود با این حرفهای بی اساس پایین بودن دانش اجتماعی و عقل و بی نزاکتیش رو رسونده بود … راستی از کجا معلوم که آهنگهای آقای پاشایی رو داده باشه به یک موسیقیدان برجسته که نظر بده ؟!!!!!!!!! اصلا مگه بی کار بوده یا به اون چه ربطی داشته … پاشایی خواننده تکی نبود ولی نسبت به سن و سابقش در اجرای موسیقی خوب به شمار میومد . البته شک ندارم که اباذری بهش حسادت می کنه … در جمله های آخر هم خودش رو لو داد ! که چرا در مراسم فلانی کم اومدن و تو مراسم پاشایی زیاد ؟!!!!!!!!!!

هانیه در تاریخ 28 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

اباذری می خواست با این ژستها معروف بشه و با فحاشی و انتقاد کودکانه نسبت به مردم _ هنرمندان و ورزشکاران و آقای روحانی و آقای پاشایی و … بزرگ جلوه کنه … برید متن کامل حرفهاشو بخونین ( تو سایتهای دیگه هست ) فقط به خواجه حافظ شیرازی و خانواده خودش توهین نکرده !!!! بیشترش فحش و تحقیره . راه معروف شدن رو اشتباه طی می کنه . این هم که ناراحته پس فردا که فوت کرد مثل پاشایی خواهان نداره غیر منطقیه … توقع داره مردم با این اوصافش دوستش داشته باشن ؟؟؟ پاشایی در اخلاق و کار خیر و … اول بود … و محبوب شد . حالا اباذری عصبانی چه حساسیتی داره به این بنده خدا معلومه …

farzad در تاریخ 29 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

با هانیه خانم موافقم .اباذری به کل مملکت و سیاست و غیره اون توهین کرد ( البته متن بالا کامل نیست ) .. به نظر شما ضد انقلاب نیست ؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟ خودش رو خیلی خیلی بالاتر از اونی که هست فرض کرده و دچار توهمه که این قدر جسارت می کنه … به آقای پاشایی حسادت می ورزه و به خاطر همین با عصبانیت تمام و اخم و فحش سخنرانی کرده . این رو بچه هم می تونه بفهمه .

css.php