کد خبر : 127741 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴

خاصیت شگفت انگیز شوید

خاصیت شگفت انگیز شوید «شوید» تقویت کننده معده, کاهنده اسید اوریک و کلسترول خون, ضد نفخ به خصوص برای کودکان, قطع کننده اخلاظ غلیظ خون, بازکننده گرفتگى‌ ها و انسداد است. همچنین، مُسکن دل‏ پیچه و دردهاى سرد نیز است. به گزارش میهن فال به نقل از خبرنگار سلامت تسنیم, …

خاصیت شگفت انگیز شوید

خاصیت شگفت انگیز شوید

«شوید» تقویت کننده معده, کاهنده اسید اوریک و کلسترول خون, ضد نفخ به خصوص برای کودکان, قطع کننده اخلاظ غلیظ خون, بازکننده گرفتگى‌ ها و انسداد است. همچنین، مُسکن دل‏ پیچه و دردهاى سرد نیز است.

به گزارش میهن فال به نقل از خبرنگار سلامت تسنیم, سبزی «شوید» دارای تانن, یک ماده رزینى و یک اسانس روغنى فرار متشکل از لیمونن, کتون, کاروون و یک ماده چرب است. اصل «شوید» از ایران و مصر و هند است که از این کشورها به کشورهای قارّه‌های اروپا و آمریکا رفته و کشت شده است.

مصارف درمانی

1- محلل است.

2- اعتدال‏ دهنده اخلاط است.

3- بازکننده گرفتگى‏‌ها و انسداد است.

4- مُسکن دل ‏پیچه و دردهاى سرد است.

5- قاعده‏ آور است و ترشح ادرار را زیاد مى‏‌کند.

6.- خوردن آن با عسل براى دفع سموم و کمک به قى کردن و اخراج اخلاط غلیظ از معده مفید است.

7- از بذر «شوید» به عنوان معطر، بادشکن، محرک و مقوى‏ معده و ضد نفخ بخصوص براى بچه‏‌ها استفاده مى‏‌شود.

8- خوردن دم‏کرده برگ تازه یا خشک آن و تخم آن براى پراکنده کردن بادها و تحلیل آنها از تمام زوایاى بدن, درد پشت, کلیه, مثانه, ازدیاد ترشح ادرار, تسکین دل‏پیچه و قطع آشفتگى حال که ناشى از هضم نشدن غذا و سکسکه بلغمى امتلایى مفید است.

9- تخم «شوید» از برگ آن گرم تر و خشک ‏تر است. در غذاها و ترشى‌ها براى اصلاح معده مفید است‏.

10- استفاده از این گیاه اثر بسیار مطلوبى در کم کردن چربى‏‌ها و کلسترول خون دارد.

سیما رفیعی عضو فعال انجمن تحقیقات طب سنتی ایران معتقد است که برگ «شوید» را به اندازه مساوى با گل بابونه دم کرده و روزى سه فنجان به نوبت نوشیده شود و یا خشک آنها را با نبات ساییده و صبح و ظهر و شب هر بار یک قاشق خورده شود. درد کمر تا زانو یا سیاتیک یا عرق النساء را درمان مى‏‌کند. براى آرامش اعصاب مفید است.

احتیاطات

1- در صورت استفاده بر روی پوست ممکن است باعث ایجاد تحریکات پوستی شود.

2-آب شوید تازه می تواند موجب حساسیت زیاد پوست به نور خورشید شود و در نتیجه خطر ابتلا به آفتاب سوختگی و سرطان پوست را افزایش دهد.

3- مصرف تخم شوید در دوران بارداری خطرناک است زیرا می‌تواند باعث شروع قاعدگی و سقط جنین شود.

4- استفاده از «شوید» ممکن است ایجاد واکنش‌های آلرژیک در افرادی که به گیاهان خانواده هویج حساسیت دارند کند، از جمله این گیاهان: گشنیز، زیره سیاه، کرفس و رازیانه است.

5- «شوید» براى گرم ‏مزاجان مضر است و خوردن دم‌‏کرده آن مغز و بینایى، معده، کلیه و مثانه را ضعیف می‌‏کند و اسپرم را کم؛ و زیاده روی در خوردن آن نیز اسپرم را قطع مى‏‌کند، لذا از این نظر باید با آب‏لیمو و سکنجبین و آب‏غوره و ترشى‏‌ها خورده شود؛ سرد مزاجان باید با قرنفل و دارچین و عسل بخورند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 502 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php