کد خبر : 127554 تاریخ انتشار : شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

کمبود ویتامین D عمر را کوتاه می کند!

کمبود ویتامین D عمر را کوتاه می کند! نتایج پژوهش های محققان دانشگاه کپنهاگ نشان می دهد که کمبود ویتامین D باعث کاهش عمر می شود. به گزارش میهن فال به نقل از آریا، این مطالعه نشان می دهد که خطر مرگ در افرادی که سطح ویتامین D بدنشان به …

کمبود ویتامین D عمر را کوتاه می کند!

کمبود ویتامین D عمر را کوتاه می کند!

نتایج پژوهش های محققان دانشگاه کپنهاگ نشان می دهد که کمبود ویتامین D باعث کاهش عمر می شود.

به گزارش میهن فال به نقل از آریا، این مطالعه نشان می دهد که خطر مرگ در افرادی که سطح ویتامین D بدنشان به طور ژنتیکی پایین است، 30 درصد بیشتر از افراد عادیست: همچنین احتمال ابتلا به سرطان در این افراد 40 درصد بیشتر است. ویتامین D علاوه بر حفظ سلامت استخوان و دندان ها، نقش مهمی در تنظیم فسفات و کلسیم بدن دارد.

در این پژوهش نمونه خون 96 هزار داوطلب برای تعیین سطح ویتامین D و نقص ژنتیکی مورد بررسی دقیق قرار گرفته است و نتایج ارتباط مستقیم کمبود ویتامین D و کاهش طول عمر را تایید می کند.

همچنین در این مطالعه به کسب ویتامین D مورد نیاز از طریق نور خورشید، رژیم غذایی و مکمل های دارویی اشاره شده است. ماهی، قارچ، زرده تخم مرغ، پنیر، جگر گوساله و قارچ حاوی مقادیر بالای ویتامین D هستند.

تامین ویتامین D مورد نیاز جنین توسط مادر در دوران بارداری نیز یکی دیگر از موارد اشاره شده در این مطالعه است. کمبود ویتامین D با تشدید بیماری ام اس، سرطان روده، و دیابت نوع 1 در کودکان مرتبط است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، سلامت بدن بازدید 172 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php