کد خبر : 126980 تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

نوشیدن آب قبل و بعد از خواب ممنوع!

نوشیدن آب قبل و بعد از خواب ممنوع! یک پژوهشگر طب سنتی گفت: نوشیدن آب در وقت خواب و بعد از خواب ممنوع است، زیرا در این مواقع مصرف آب باعث کاهش حرارت غریزی بدن می‌شود. به گزارش میهن فال به نقل از خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، بین غذا نوشیدن …

نوشیدن آب قبل و بعد از خواب ممنوع!

نوشیدن آب قبل و بعد از خواب ممنوع!

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: نوشیدن آب در وقت خواب و بعد از خواب ممنوع است، زیرا در این مواقع مصرف آب باعث کاهش حرارت غریزی بدن می‌شود.

به گزارش میهن فال به نقل از خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، بین غذا نوشیدن آب ممنوع است. اگر کسی معده‌اش خیلی گرم باشد مانند کودکان، خوردن آب بین غذا مشکلی ندارد.

خوردن آب بلافاصله بعد از غذا سبب کاهش حرارت معده و سو هاضمه می‌شود. در صورت عطش کاذب یا هوای گرم، وقتی فرد تشنه شود در حین غذا نباید آب نوشید و باید تا بروز عطش صادق صبر کرد.

خوردن آب در حالت ناشتا ممنوع است چرا که نوشیدن آب سبب رسیدن سرما به اعضاء رئیسه می‌شود که خود باعث کاهش حرارت غریزی خواهد شد و بیماری بروز پیدا می‌کند.

خوردن آب در حالت ناشتا برای اعصاب مضر است چرا که آب خیلی سریع به احشا می‌رود، و معده آب را سریع جذب می‌کند و به همین دلیل است که بعد از فعالیت ورزشی هم نباید آب نوشید چرا که پس از ورزش کردن اعضا گرم هستند و آب را سریع جذب می‌کنند.

وقفه دادن در خوردن آب بسیار مهم است چون سریع آب به اعضا نرسد تا ناگهان دچار سستی نشوند و حرارات غریزی هم تحلیل نرود، البته در طب سنتی حرارات غریزی خیلی مهم است و همه اصول بر پایه حرارت غریزی است، به همین خاطر ورزش در طب سنتی بسیار مهم است چون حرارت غریزی را حفظ می‌کند. همچنین، تغذیه مناسب و به موقع و خوابیدن حرارت غریزی را حفظ می‌کند.

نوشیدن آب بعد از فعالیت جنسی به دلیل اینکه فعالیت بسیار شدیدی به حساب می‌آید، ممنوع است. در حمام و بعد از استحمام به خصوص اگر معده خالی باشد نوشیدن آب ممنوع است. بعد از مصرف مسهل قوی که بدن تحلیل م‌ رود نوشیدن آب ممنوع است چون در تمام این موارد آب خیلی سریع به اعضا می‌رسد.

نوشیدن آب در وقت خواب و بعد از خواب ممنوع است، بنابراین بعد از خواب و در وقت خواب چون مصرف آب باعث کاهش حرارت غریزی بدن می‌شود، ممنوع است.

بعد از خوردن میوه‌های تر مثل هندوانه و مرکبات مصرف آب سبب ضعف می‌شود زیرا مصرف آب موجب فساد هضم در معده می‌شود. همچنین، نوشیدن آب گرم بعد از غذاهای شور و نوشیدن آب سرد بعد از غذاهای شیرین نیز ممنوع است.

فاطمه علیزاده پژوهشگر طب سنتی به خبرنگار تسنیم، می‌گوید: نوشیدن آب بعد از مصرف غذاهای سرد و لزج مانند ماهی تازه به دلیل ایجاد عطش مضر است و اگر تشنگی زیاد است آب گرم به میزان بسیار کم بنوشند، یا آب و عسل خورده شود و یا هوای سرد تنفس کنند تا تشنگی بر طرف شود و بعد از یکی دو ساعت آب بنوشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 457 بار
دیدگاهتان را بنویسید

احمدرضا در تاریخ 7 آذر 1393 گفته : پاسخ دهید

اصلا میخوای آب رو بزاریم کنار کلا نخوریم 😀

css.php