کد خبر : 126243 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰:۵۰

قیمت طلا کاهش یافت

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور با 0.5 درصد کاهش، به 1191 دلار رسید و 1193 دلار معامله شد. در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.4 درصد کاهش، به 1191 دلار رسید. قیمت طلا روز گذشته پس از اینکه روسیه اعلام …

قیمت طلا کاهش یافت

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور با 0.5 درصد کاهش، به 1191 دلار رسید و 1193 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.4 درصد کاهش، به 1191 دلار رسید.

قیمت طلا روز گذشته پس از اینکه روسیه اعلام کرد ذخایر طلایش را افزایش داده است و قیمت پایه معاملات فوری بازار طلای شانگهای به بالاترین سطح در 19 ماه گذشته رسید، به 1204 دلار صعود کرد و برای مدت کوتاهی کاهش قیمت خود در سال جاری را به صفر رساند اما صعود دلار مانع از این شد که این فلز بتواند این افزایش قیمت را حفظ کند.

قیمت طلا ماه گذشته 3.3 درصد نزول کرد و هفتم نوامبر به 1130 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت در چهار سال گذشته بود.

الویرا نابیولینا، رییس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد این بانک امسال حدود 150 تن طلا خریده است در حالیکه طبق آمار صندوق بین المللی پول، سال گذشته 77 تن طلا خریداری کرده بود.

ذخایر “اس پی دی آر گولد تراست” که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، پس از افزایش اندکی که روز دوشنبه شاهد بود، دیروز تغیری نداشت.

شاخص دلار بلومبرگ در آستانه انتشار گزارش نشست اکتبر بانک مرکزی آمریکا که طی آن پایان برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه تصویب شد، در بالاترین سطح پنج سال گذشته قرار دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره در شرایطی که قیمت‌های انرژی کاهش یافته و بانک‌های مرکزی بزرگ دیگر جهان تدابیر محرک مالی خود را گسترش می‌دهند، طلا برای نخستین بار از سال 1998 در حال حرکت به سوی دومین کاهش سالانه پیاپی است.

با توجه به روند نزولی قیمت طلا، خریداران فیزیکی این فلز ارزشمند به سمت بازار جلب می‌شوند. شورای جهانی طلا برآورد کرده است خرید بانک‌های مرکزی جهان ممکن است 22 درصد در سال 2014 افزایش پیدا کند با اینهمه طبق آخرین گزارش این سازمان، تقاضای جهانی در سه ماهه سوم امسال به پایین‌ترین میزان در پنج سال گذشته رسید.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 16.1429 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.6 کاهش یافت و به 1198 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.3 درصد کاهش، به 771 دلار رسید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار اقتصادی ، مجله خبری بازدید 175 بار
برچسب ها :
دیدگاهتان را بنویسید

css.php