کد خبر : 123542 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

فواید پسته تازه

فواید پسته تازه پسته تازه، در حال حاضر یکی از خوراکی های فصل می باشد، آیا می دانید این خوراکی خوشمزه دارای چه فوایدی می باشد؟ به گزارش میهن فال به نقل از سلامت نیوز، گنجاندن پسته در رژیم غذایی می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و …

فواید پسته تازه

فواید پسته تازه

پسته تازه، در حال حاضر یکی از خوراکی های فصل می باشد، آیا می دانید این خوراکی خوشمزه دارای چه فوایدی می باشد؟

به گزارش میهن فال به نقل از سلامت نیوز، گنجاندن پسته در رژیم غذایی می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و تنگ شدن شریان‌های قلبی به علت رسوبات خونی جلوگیری کند و کلسترول خون را نیز کاهش دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد داوطلبانی که مدت یک ماه مرتبا ۲۸ گرم پسته در روز مصرف کرده‌اند، میزان کلسترول خون آنها ۸ ‌/‌ ۴ درصد کاهش یافته‌است.با مصرف پسته سطح کلسترول بد لیپوپروتئین با غلظت کم تا ۱۱‌/۶ درصد کاهش می‌یابد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که پسته، سطح کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهد و در ضریب لیپوپروتئین هم تغییراتی مفید صورت می‌دهد. محققان می‌گویند پسته دارای مقادیر زیادی ماده گیاهی ضداکسیدانت لوتئین است که معمولا در سبزیجات پربرگ و تیره رنگ موجود است.

پسته تازه سرشار از پتاسیم، چربی‌های تک اشباع نشده و فیتواسترول‌ها است. در نتیجه می‌تواند برای کاهش کلسترول و کاهش فشارخون مورد استفاده قرار گیرد.

پسته به علت دارا بودن مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها برای مقابله با سرطان‌ها بسیار مناسب است. همچنین سرشار از مس، منیزیم و ویتامین B6 است و باعث تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها می‌شود. شاید شما هم شنیده باشید که پسته را به عنوان یک ماده غذایی خون‌ساز معرفی می‌کنند، علت این مسئله این است که پسته دارای مقادیر فراوانی ویتامین B6 می‌باشد. این ویتامین برای ساخته شدن گلبول‌های قرمز خون مورد نیاز است. همچنین مصرف پسته به علت دارا بودن مقادیر فراوانی ویتامین E برای پوست مناسب می‌باشد و پوست شما را از اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، خواص بازدید 570 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php