کد خبر : 122272 تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

این روغن جانتان را نجات می دهد!

این روغن جانتان را نجات می دهد! روغن ماهی معمولا از ماهی های آب سرد و برخی انواع صدف ها تهیه شده وسرشار از اسیدهای چرب امگا 3 (ω-3)،ویتامین های A و D و کلسیم و فسفر می باشد. به گزارش میهن فال به نقل باشگاه خبرنگاران، عامل اصلی که …

این روغن جانتان را نجات می دهد!

این روغن جانتان را نجات می دهد!

روغن ماهی معمولا از ماهی های آب سرد و برخی انواع صدف ها تهیه شده وسرشار از اسیدهای چرب امگا 3 (ω-3)،ویتامین های A و D و کلسیم و فسفر می باشد.

به گزارش میهن فال به نقل باشگاه خبرنگاران، عامل اصلی که سبب مزیت روغن ماهی نسبت به سایر روغن ها می شود این است که روغن ماهی غنی از اسید های چرب امگا 3 به نام های DHA وEPA است. امگا 3 و امگا 6 دسته ای از اسید های چرب ضروری هستند که چون بدن انسان قادر به ساختن آنها نمی باشد حتما باید از راه رژیم غذایی دریافت شوند.

3-ω ها عمدتا در اشکال آلفالینولنیک اسید ( ALA – درمنابع گیاهی ) ، ایکوزاپنتانوئیک اسید ( EPA- در منابع دریایی ) یا دکوزاهگزانوئیک اسید ( DHA – در منابع دریایی ) یافت می شوند. اسیدهای چرب امگا3 در روغن ماهی دارای اثرات مفیدی برای حفظ سلامتی بدن میباشند از جمله:

جلوگیری از تجمع پلاکت و انعقاد خون

کاهش فشار خون

کاهش التهاب

جلوگیری از پیشرفت بیماری های قلبی _عروقی و خطر بروز سکته قلبی

کاهش تری گلیسیرید خون

تنظیم میزان کلسترول خون

بهبود عملکرد عصبی در مبتلایان به پارکینسون و آلزایمر

جلوگیری از بروز یا پیشرفت اسکیزوفرنی

حفظ سلامت پوست و مو

پیشگیری از سرطان

مقدار امگا 3 مورد نیاز بدن

برخی اسیدهای چرب امگا 3 نظیر ALA در آجیل ها و لوبیای سویا وجود دارند، اما از آنجا که ALA نمی تواند وارد ساختار سلولی حیوانات گردد، حتما باید از طریق رژیم غذایی دریافت شود. هر فرد حتما باید روغن ماهی را روزانه از طریق رژیم غذایی دریافت کند. بنا به گزارشات دریافت شده میانگین دریافت EPA و DHA در روز فقط 40 و 70 میلی گرم می باشد.

مصرف یکبار در روز روغن ماهی معادل حدودا 900 میلی گرم EPA و DHA می باشد که این دوز خطر پیشرفت بیماریهای قلبی_عروقی را کاهش می دهد. انجمن قلب امریکا مصرف حداقل مصرف 2بار در هفته ماهی را برای بهبود عملکرد قلبی_عروقی توصیه می کند. همچنین این انجمن توصیه می کند که بیماران قلبی حداقل یک گرم در روز EPA + DHA مصرف کنند که مصرف مکمل های روغن ماهی ، با مشورت پزشک ، می تواند در این گروه مفید باشد.

نسبت مناسب امگا 6 به امگا 3 سه به یک یا دو به یک باید باشد که دریافت کنونی اکثر مردم دنیا چهار برابر این مقدار است. در نتیجه توصیه می شود که دریافت اسید های چرب امگا 3 از منابع گیاهی یا دریایی و مکمل ها افزایش یابد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 388 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php