کد خبر : 9496 تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۳

۱۰ عامل مهمی که باید دوری کنید تا جوان بمانید

پیری زودرس یک مشخصه کاملاً بدیهی در افرادی است که استرس بیش از اندازه دارند. شاید اولین راه برای جوان‌ تر شدن به نظر بیشتر افراد جراحی پلاستیک باشد اما این گزینه همیشه بهترین راه نیست. شما می‌توانید با تصحیح روحیاتی که صرفاً سن شما را بالا می‌برند و به …

پیری زودرس یک مشخصه کاملاً بدیهی در افرادی است که استرس بیش از اندازه دارند. شاید اولین راه برای جوان‌ تر شدن به نظر بیشتر افراد جراحی پلاستیک باشد اما این گزینه همیشه بهترین راه نیست.

۱۰ عامل مهمی که باید دوری کنید تا جوان بمانید

شما می‌توانید با تصحیح روحیاتی که صرفاً سن شما را بالا می‌برند و به سلامتتان نیز آسیب وارد می‌سازند بدون جراحی، زمان را به عقب بازگردانید، فقط باید این ۱۰ عامل را از زندگی حذف کنید:

استرس بیش از اندازه:

از زمان غارنشین‌ها به بعد، رفته رفته استرس در انسان‌ها افزایش پیدا کرد. استرس واکنش سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهد، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش داده و به طور کلی احساس ناخوشایندی در ما ایجاد می‌کند. به گفته دانشمندان، پیش از هر چیز باید این مشکل را قبول کرده و علایم آن را با خود تحلیل و بررسی کنید. تپش قلب و تعرق از نمونه‌‌های بارز این بیماری است که راه‌حل آن چند نفس عمیق است از نظر پزشکی این نوع نفس «تنفس دیافراگمی» نامیده می‌شود، اما راه‌حل مشکل‌تر و زمان‌بر این است که در برنامه خود وقتی را به انجام کارهایی اختصاص دهید که استرس شما را کاهش می‌دهند.

مصرف الکل:

مصرف الکل ارتباط مستقیمی با افزایش استرس دارد. سعی کنید از مصرف الکل خودداری کنید در غیر این صورت ریسک ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سکته، سرطان کلیه، حنجره و سینه در فرد افزایش پیدا می‌کند.

تحرک بسیار کم:

این یکی از مشکلاتی است که بیشتر انسان‌ها به آن مبتلا هستند. حتی افزایش میزان کمی فعالیت می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند. از اضافه وزن جلوگیری می‌کند. استرس را کاهش داده و در برخی موارد از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند. در طول روز حدود ۳۰ دقیقه و یا بیشتر پیاده‌روی کنید.

مصرف بیش از اندازه چربی‌‌های اشباع‌شده:

این نوع چربی در گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و کره به وفور یافت می‌شود. می‌تواند میزان کلسترول‌بد و به طور کلی کلسترول نهایی خون را افزایش داده و شما را مستقیماً به سمت بیماری‌های قلبی هدایت کند. باید میزان مصرف چربی‌های اشباع شده خود را در طول روز به ۱۰ درصد و یا پایین‌تر از آن رساند.

سیگار کشیدن:

به جای کشیدن سیگار می‌توانید از قرص‌های نیکوتین‌دار استفاده کنید. افرادی که برای ترک سیگار از آدامس‌های نیکوتین‌دار و سایر جایگزین‌ها استفاده می‌کردند، خیلی راحت‌تر از افراد دیگر موفق به ترک سیگار شدند.

تنفس هوای آلوده:

سعی کنید در روزهایی که آلودگی هوا بالای حد هشدار است از خانه خارج نشوید.

قرار گرفتن بیش از اندازه در نور خورشید:

از کرم‌های ضدآفتابی با درجه مقاومت حداقل ۱۵ استفاده کنید. با این کار هم از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کنید و هم بروز چین و چروک.

کم‌خوابی:

در زمان‌های قدیم کم‌خوابی نوعی علامت افتخار به شمار می‌رفت اما امروزه همه می‌دانند که کمبود خواب سبب بروز چاقی، دیابت، فشارخون و مشکلات حافظه می‌شود.

اضافه وزن:

چاقی بیش از اندازه خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی سرطان را افزایش می‌دهد. رژیمی انتخاب کنید که مطابق با شیوه زندگی‌تان بوده و احتمال حفظ آن بیشتر باشد.

مصرف شکر فراوان:

مصرف شکر به طور بی‌رویه، باعث بروز چاقی و بیماری‌های قلبی می‌شود. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند در یک رژیم غذایی ۲۲۰۰ کالری، می‌بایست میزان مصرف «افزودنی‌های شیرین» که در شیرینی‌ها و میان‌وعده‌ها به وفور یافت می‌شود به ۸ قاشق چایخوری در طول روز کاهش پیدا کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 334 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php