کد خبر : 191529 تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

یک کشور دیگر تحریم علیه ایران را لغو کرد

 وزیر خارجه کانادا درباره لغو تحریم گفت: این اقدام به ویژه لغو ممنوعیت کلی خدمات مالی،‌ واردات و صادرات را شامل می شود. وزیران خارجه و تجارت بین المللی کانادا ضمن ترمیم قانون اقدام های اقتصادی خاص ، تحریم های اقتصادی این کشور ضد ایران را لغو و اعلام کردند …

یک کشور دیگر تحریم علیه ایران را لغو کرد

 وزیر خارجه کانادا درباره لغو تحریم گفت: این اقدام به ویژه لغو ممنوعیت کلی خدمات مالی،‌ واردات و صادرات را شامل می شود.

وزیران خارجه و تجارت بین المللی کانادا ضمن ترمیم قانون اقدام های اقتصادی خاص ، تحریم های اقتصادی این کشور ضد ایران را لغو و اعلام کردند کانادا تمایل دارد روابط خود را با ایران از سر بگیرد.

استفان دیون وزیر خارجه کانادا گفت:«کانادا تحریم ها علیه ایران را لغو کرد که این اقدام به ویژه لغو ممنوعیت کلی خدمات مالی،‌ واردات و صادرات را شامل می شود.»

این تصمیم احتمالا موجب خواهد شد شرکت های کانادایی، ‌مانند شرکت هواپیماسازی بمباردیه جایگاه خود را در بازار پرطرفدار ۸۰ میلیون نفری پیدا کنند.

دیون به رسانه ها گفت:«قطعا برای شرکتی مانند بمباردیه ، توانایی رقابت با شرکتی مانند ایرباس در این بازار خوب است.»
وی خاطر نشان کرد محدودیت ها در خصوص صادرات کالاها، خدمات و فن آوارهای که حساس در نظر گرفته می شوند، حفظ می شود. وزیر امور خارجه کانادا تصریح کرد:«به ویژه اوتاوا هرگونه صادرات کالاها و فن آوری هسته ای و فن آوری هایی که ممکن است به توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران کمک کند، مسدود خواهد کرد.»

کانادا و ایران از سال ۲۰۱۲ روابط دیپلماتیک ندارند اما دیون اعلام کرد دولت کانادا آماده است با نمایندگان ایران در مورد امکان برقراری روابط دیپلماتیک گفتگو کند. وزیر خارجه کانادا اطمینان داد از سرگیری گفتگوی دوجانبه «مرحله به مرحله، محتاطانه اما قاطعانه» خواهد بود.
اوتاوا این موضوع را مطرح کرد که :«تمام کشورهای عضو گروه بیست (جی بیست) به غیر از آمریکا، عربستان و کانادا ، در حال حاضر در تهران سفارت خانه دارند.»

سفارت کانادا در تهران سال ۲۰۱۲ بسته شد زیرا به عقیده دولت پیشین کانادا «ایران مهمترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی» بود. اوتاوا در سال ۲۰۱۳ تحریم های تجاری تقریبا کامل علیه ایران اتخاذ کرد و مجازات هایی علیه ۷۸ فرد و ۵۰۸ گروه اعلام کرد.
توافق ماه ژوئیه میان ایران و قدرت های غربی و تایید ماه گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران به تعهدات خود برای تضمین ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته ای عمل کرده است، سوت پایان تحریم های غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران را به صدا درآورد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 440 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php