کد خبر : 42461 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴

کم خون ها انبه بخورند

یک کارشناس ارشد تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خواص بسیار زیاد میوه انبه گفت: افرادی که دارای کم‌خونی، سوء هاضمه، عادات ماهیانه و مشکلات روده‌ای هستند باید انبه مصرف کنند. مصطفی رنجبر اظهار کرد: انبه محتوی مواد مغذی و تقویت‌کننده روده است که هضم آن، بسیار آسان …

یک کارشناس ارشد تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خواص بسیار زیاد میوه انبه گفت: افرادی که دارای کم‌خونی، سوء هاضمه، عادات ماهیانه و مشکلات روده‌ای هستند باید انبه مصرف کنند.

کم خون ها انبه بخورند

مصطفی رنجبر اظهار کرد: انبه محتوی مواد مغذی و تقویت‌کننده روده است که هضم آن، بسیار آسان است.کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افزود: مصرف انبه در افراد دارای سوء هاضمه به علت مقادیر زیاد ویتامین C و آهن بسیار توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف انبه، موجب خون‌سازی در بدن می‌شود، تصریح کرد: افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند و همچنین در طول بارداری و عادات ماهانه، باید انبه مصرف کنند.رنجبرادامه داد: میوه انبه حاوی ویتامین‌های مختلفی چون ویتامین A یا بتاکاروتن محافظ پوست و مخاط بویایی است که چشم را تقویت و سوخت و ساز را تنظیم می‌کند.

وی با بیان اینکه انبه منابع غنی از بتاکاروتن دارد، ابراز داشت: خانواده ویتامین B تقویت‌کننده سیستم عصبی است که به بدن کمک می‌کند تا با استرس‌ها و فشارهای روانی مقابله کند.

کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اضافه کرد: مصرف انبه، در ساخته شدن رنگدانه مو و پوست بسیار مؤثر است.رنجبر خاطرنشان کرد: انبه به علت داشتن منیزیم و پتاسیم برای کاهش فشار عصبی و داشتن آرامش روحی مؤثر است زیرا اسید آمینه و تریپتوفان دارد و پیش‌ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است.

وی خاطرنشان کرد: آنزیم‌های بسیاری درانبه وجود دارد مثل ماگنه فرین که سبب می‌شود میوه در برابر حشرات در امان بماند، این آنزیم‌ها به تنظیم سوخت و ساز کمک و روده را پاک‌سازی می‌کنند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: اسید آمینه موجود در انبه قابل توجه است و گلوتامین اسید، ماده مغذی مورد مصرف مغز است که به تمرکز و بهتر شدن حافظه کمک می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 355 بار
دیدگاهتان را بنویسید

نگار در تاریخ 4 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

من ترجیح میدم کم خونی داشته باشم تا انبه بخورم چون از انبه متنفرم

shadi در تاریخ 4 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

na man kamkhun nissam!!!!!!!!!!!!!!!!baba inja mihan fale yani jaiy ke hame be hame ja sarak mikeshan……….khasam yekam mesl hich kas biam!shod? kh kh kh……azizam jam avari ettelaat be har raveshi khube shaid man nisam dalil nemishe ke tu aiande nasham

ملودی در تاریخ 3 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

مرسی مطلب جالبی بود راستی کم خون ها میخونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که کم خونم خوندم شما رو نمی دونم!!!!!!!!

css.php