کد خبر : 264294 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

کمینگاه‌ خطرات بهداشتی در هتل‌‌‌ها را شناسایی کنید

کمینگاه‌ خطرات بهداشتی در هتل‌‌‌ها را شناسایی کنید بدون شک بهداشت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در هر کجای دنیا باشید، باید به آن توجه کنید. اما مکان‌های عمومی که رفت و آمد به آنجا زیاد و غیر قابل کنترل است، باید بیشتر مرکز توجه شما باشند. یکی از …

کمینگاه‌ خطرات بهداشتی در هتل‌‌‌ها را شناسایی کنید

بدون شک بهداشت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در هر کجای دنیا باشید، باید به آن توجه کنید. اما مکان‌های عمومی که رفت و آمد به آنجا زیاد و غیر قابل کنترل است، باید بیشتر مرکز توجه شما باشند. یکی از این مکان‌ها، هتل‌ها هستند. شاید اگر بدانید روزانه چه تعداد مهمان از شهرها و کشورهای مختلف قدم در همان اتاقی می‌گذارند که شما آن را رزرو کرده‌اید، وحشت کنید. از یک طرف نمی‌توان خود را در خانه حبس کرد و رزرو هتل هم بخش اجتناب ناپذیری از برنامه سفر است. اگر نکات بهداشتی را رعایت کنید، چه؟ خوب در این صورت ریسک به کمترین حد خود می رسد. در مقاله حاضر، جااینجاس شما را با “کمینگاه‌ خطرات بهداشتی در هتل‌‌‌ها را شناسایی کنید” آشنا می‌کند.

کدام بخش‌های هتل بیشتر مستعد آلودگی هستند؟

سرویس‌های بهداشتی

جای هیچ تردیدی نیست که سرویس‌های بهداشتی می‌توانند آلوده‌ترین بخش یک مکان عمومی باشند. در این میان شیرهای آب و روشویی‌ها بیشتر از همه در معرض آلودگی هستند. خوب در هتل‌هایی که به نظافت اهمیت می‌دهند، این بخش‌ها مرتب تمیز می‌شوند، اما متاسفانه این کار هم چاره نیست. چرا که معمولا همان پارچه‌هایی که برای نظافت سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای شیرهای آب و روشویی‌ها هم به کار می‌رود. این یعنی میکروب‌ها از سطحی به سطح دیگر منتقل می‌شوند. پس اگر با عفونت‌های سیستم گوارشی مواجه شدید، تعجب نکنید.

کمینگاه‌ خطرات بهداشتی در هتل‌‌‌ها را شناسایی کنید

کنترل تلویزیون

بر سر اینکه سرویس بهداشتی در مقام نخست آلوده‌های هتل قرار دارد یا کنترل تلویزیون، بین صاحبنظران اختلاف وجود دارد. به هر حال کنترل‌های تلویزیون اول باشند یا دوم؛ بر خلاف نظر عموم بسیار آلوده هستند. فقط تصور کنید که مهمان قبل از شما کمی سر به هوا باشد، از سرویس بهداشتی استفاده کرده، دست‌های خود را نشسته و مستقیم به سراغ کنترل تلویزیون رفته باشد. پس بهتر است از یک کیسه پلاستیکی برای عوض کردن کانال‌های تلویزیون استفاده کنید. به همین راحتی!

میز تحریر

میز تحریر می‌تواند مکانی برای تردد آزادانه میکروب‌ها باشد. چرا که افراد مختلف وسایل مختلفی را روی آن قرار می‌دهند. بنابراین میکروب‌ها می‌توانند حداقل تا چهار روز روی این سطوح اقامت داشته باشند. بهتر است یک مایع ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشید. میز را با تمیز کرده و بعد از آن استفاده کنید.

تلفن

به احتمال زیاد شنیدن اینکه تلفن اتاق هتل هم می‌تواند منبع آلودگی باشد، چندان شما را متعجب کند. به عبارت دیگر تلفن‌ها درست مثل یک آهن ربا برای میکروب‌ها عمل می‌کنند. اما آنچه باعث شگفتی می‌شود این است: کارشناسان بهداشت می‌گویند این میکروب‌ها می‌توانند منجر به عفونت‌های پوستی خطرناکی شوند. باکتری‌ها و ویروس‌هایی هم از افرادی که تلفن را نزدیک دهان و گوش خود نگه می‌دارند؛ در کمین شما نشسته‌اند.

کمینگاه‌ خطرات بهداشتی در هتل‌‌‌ها را شناسایی کنید

چای ساز یا قهوه ساز

چای یا قهوه سازهایی که برای پذیرایی از شما در اتاق هتلتان تعبیه شده، می‌تواند میزبان ویروس‌های تنفسی و قارچ‌ها باشد. به همین دلیل است که برخی توصیه می‌کنند برای نوشیدن چای یا قهوه به لابی یا کافی شاپ هتل مراجعه کنید.

روتختی و بالش‌ها

یکی از خطراتی که می‌تواند در تختخواب شما جا خوش کرده باشد، ساس است. هر چند این حشره موذی را در هتل‌های لوکس نمی‌توان ملاقات کرد، اما قطعا همه در فکر رزرو هتل لوکس نیستند. بهتر است در همان ابتدا تختخواب خود را چک کنید. در حقیقت تختخواب هتل یکی از چند ویژگی هتل‌ها است که باید قبل از رزرو چک کنید. حتی اگر خطر وجود ساس در رختخواب هم شما را تهدید نکند، این احتمال هست که خدمه در هنگام مرتب کردن تخت، بالش‌های شما را روی زمین پرت کرده باشند. به همین دلیل است که خیلی‌ها برای اطمینان بیشتر همیشه با خود یک ملحفه  تمیز برای پهن کردن روی تشک و بالش دارند.

کمینگاه‌ خطرات بهداشتی در هتل‌‌‌ها را شناسایی کنید

کلیدهای اتاق

بله! متاسفانه کلیدهای اتاق‌های هتل حتی کلیدهای کارتی هم از خطر آلودگی مصون نمانده‌اند. به ویژه اینکه کلید در از جمله چیزهایی است که شما روزانه چندین بار آن را لمس می‌کنید. به علاوه این تنها شما نیستید که با کلید در اتاقتان تماس دارید، خدمه خانه داری هم که برای نظافت اتاق شما مراجعه می‌کنند، به کلیدها دست می‌زنند. می‌توانید با همان مواد ضدعفونی کننده که همراه آورده‌اید، کلید در اتاق خود را هم ضدعفونی کنید.

کمینگاه‌ خطرات بهداشتی در هتل‌‌‌ها را شناسایی کنید

مبلمان و صندلی‌ها

لکه‌های ناشی از تعریق بدن که برای چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند، می‌توانند پناهگاه خوبی برای باکتری‌ها و ویروس‌ها باشند. این ویروس و باکتری‌ها به طور معمول روی سطوح پارچه‌ای که به راحتی قابل شستشو نیستند، یافت می‌شوند؛ درست مثل مبلمان یا میز و صندلی‌ها.

فرش و موکت های کف اتاق

یکی دیگر از بسترهای مناسب برای میکروب‌ها و باکتری در هتل، موکت‌ها یا فرش‌ها هستند. این امر کاملا واضح است و نیازی به تأکید نیست. بهترین راه این است که حتما از دمپایی روفرشی استفاده کنید. دیگر اینکه اجازه ندهید بچه‌ها روی زمین بازی کرده، دراز بکشند یا بنشینند.

برای در امان ماندن از آلودگی‌های هتل چه کنیم؟

حتما با خود می‌گویید با این اوصاف همه جای هتل آلوده است. پس رزرو هتل به چه درد می‌خورد؟ اگر بخواهیم اینطور به موضوع نگاه کنیم، تمام مکان‌های عمومی آلوده هستند و ما نباید به آنجا رفت و آمد کنیم. یعنی زندگی اجتماعی تعطیل؟ بدون شک این راه حل، منطقی نیست. در مورد اقامت در هتل هم بهتر است کمی محتاط باشید. حالا که از مکان‌های مستعد آلودگی در اتاق خود آگاه شدید، کافیست دو نکته مهم را رعایت کنید:

در لیست 10 مورد از امکانات اولیه‌ای که باید هتل‌ها به شما ارائه دهند، نظافت حرف اول را می‌زند. پس اقدام پیشگیرانه را در اولویت قرار دهید و از درجه نظافت هتل خود مطمئن شوید. شاید بهترین راه استفاده از نظرات کاربرانی باشد که تجربه‌های خود را به اشتراک گذاشته‌اند. بدون شک تمیزی چیزی نیست که از چشم هیچ مسافری پنهان بماند. خوشبختانه رزرو اینترنتی هتل در جااینجاس چنین امکانی را به شما داده است،

همراه آوردن وسایل بهداشتی شخصی و حتی ملحفه یک کار کاملا عاقلانه است. همانگونه که پیشتر در راهکارهای بهبود شرایط سفر و اقامت برای وسواسی‌ها ذکرکردیم، همراه داشتن اقلامی همچون مسواک، حوله، ژل ضدعفونی کننده و دستمال کاغذی می‌تواند خیال شما را آسوده‌تر کند.

همانطور که در این مقاله؛ “چه خطرات بهداشتی در هتل در کمین شما هستند”؛ شرح دادیم، رعایت نکاتی چند می‌تواند اقامت شما را در هتل بهداشتی‌تر کند. نباید فراموش کرد که رزرو یک هتل چند ستاره مانند هتل ترنج کیش یا هتل درویشی مشهد به این معناست که وسایل بهداشت شخصی خود را از قلم بیندازید. این وسایل باید همیشه همراه شما باشند؛ چه آن زمان که در حال رزرو هتل مشهد هستید و چه در فکر رزرو هتل اصفهان که هر دو مقاصد محبوب توریستی هستند.

منبع: رزرو اینترنتی هتل https://jainjas.com/

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار پزشکی ، گردشگری ، مجله خبری بازدید 807 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php