کد خبر : 89298 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۹:۴۲

کاهش وزن با عسل و لیمو ترش!

ادعا شده است که رژیم عسل و لیموترش یک راه خانگی خیلی مؤثر برای کاهش وزن است. این رژیم بر پایه‌ی نوشیدن یک لیوان آب گرم به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و آبلیموی تازه در صبح و با شکم خالی طراحی شده است. البته رژیم عسل و لیموترش باید …

ادعا شده است که رژیم عسل و لیموترش یک راه خانگی خیلی مؤثر برای کاهش وزن است. این رژیم بر پایه‌ی نوشیدن یک لیوان آب گرم به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و آبلیموی تازه در صبح و با شکم خالی طراحی شده است.

کاهش وزن با عسل و لیمو ترش!

البته رژیم عسل و لیموترش باید با اصول دیگر کاهش وزن ترکیب شود تا از آن جواب بگیرید.

مزایای عسل

عسل منبع ریبوفلاوین، ویتامین B6، آهن و منگنز، و سرشار از ترکیبات فنلی است که بعنوان آنتی‌اکسیدانی قوی عمل می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها به جلوگیری از آسیب‌هایی که توسط رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند کمک می‌کند. صدمات رادیکال‌های آزاد هم معمولاً با تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی عروقی همراه می‌شود.

وب‌سایت BabyInfoCenter ادعا می‌کند عسل با حل کردن سلول‌های چربی، و عمل کردن همچون قابضی برای خشک کردن مواد چرب موجود در سلول‌های چربی، به کاهش وزن کمک می‌کند. اما این ادعا بر پایه‌ی هیچ دانش علمی نیست.

مزایای دیگر عسل هم عبارت است از اثرات افزایش انرژی و خواص درمانی‌اش بر زخم‌ها.

ملاحظات در مورد عسل

مزایای عسل، بسته به این است که پردازش شده باشد یا نه. عسل خام، عسلی است که پاستوریزه، شفاف و فیلتر نشده است. در دائره‌المعارف مواد غذایی شفا دهنده، نوشته‌ی مایکل موری، گفته شده است که عسل خام دارای مواد غذایی سالم بیشتری است که در عسل‌های پردازش شده از بین رفته است.

موری در ادامه توضیح می‌دهد که عسل خام حاوی مواد گیاهی شناخته شده‌ای است که بعنوان حفاظت در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها شناخته شده‌اند.

ماموریت ویتامین سی

آنطور که مشخص است، ۴ قاشق غذاخوری آبلیمو، نیمی از ویتامین سی مورد نیاز شما در روز را تأمین می‌کند. ویتامین سی نیز بعنوان یک آنتی‌اکسیدان، از شما در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد و مواد سمی محافظت می‌کند. این ویتامین به کاهش سطح کلسترول که اغلب با بیماری‌های قلبی، سکته‌ی مغزی و سرطان در ارتباط است نیز، کمک می‌کند.

در دائره‌المعارف مواد غذایی شفا دهنده، متخصص تغذیه مایکل موری می‌گوید که ماموریت اصلی ویتامین سی، تولید کلاژن، ماده‌ی پروتئینی اصلی بدن انسان است.

کلاژن است که بدن شما را از طریق ساختارهایی همچون غضروف، بافت‌های همبند، رباط‌ها و تاندون‌ها در کنار هم نگاه داشته است.

اهمیت محتوای اسیدی

لیمو ترش، بعنوان یک ماده‌ی غذایی خیلی اسیدی در نظر گرفته می‌شود. اسید سیتریک درون آبلیمو، برای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه، دفع کلسیم را کاهش می‌دهد. در کتاب استاد پاک کننده‌ها، نوشته‌ی استنلی باروز، گفته شده که اسیدی بودن لیموترش، به تجزیه‌ی مخاطی انباشته شده در غشای سلولی کمک می‌کند.

بهمین دلیل، باروز ادعا می‌کند که لیموترش یک پاکسازی کننده‌ی درونی عالی است.

ماموریت آب

در این رژیم، اولین چیزی که در صبح خورده می‌شود، باید آب گرم بهمراه آب لیمو ترش تازه و عسل باشد. انجمن Reader’s Digest توصیه می‌کند که در روز حداقل ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. وب‌سایت Babyinfocenter هم ادعا می‌کند که آب به از بین بردن یبوست و پاکسازی بدن شما از سموم کمک می‌کند.

آب همچنین به هضم غذا و حمل و نقل و جذب مواد مغذی و حیاتی در سراسر بدن نیز کمک می‌کند. در صورتی که به اندازه‌ی کافی آب ننوشید، بدنتان دچار کم آبی شده و دچار خستگی، یبوست و سرگیجه خواهید شد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت بازدید 437 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php