کد خبر : 194681 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳

کاشتن یک باغ گل به خاطر لبخند همسر!+عکس

  یک مرد ژاپنی برای برگرداندن لبخند به چهره همسر نابینایش یک باغ گل بزرگ و عطرآگین روبروی خانه اش ترتیب داد. به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: شاید برایتان جالب باشد وقتی بدانید که یک باغ بنفش بسیار زیبا در شهر «شین تامی» در استان «میازاکی» ژاپن …

کاشتن یک باغ گل به خاطر لبخند همسر!+عکس

 

یک مرد ژاپنی برای برگرداندن لبخند به چهره همسر نابینایش یک باغ گل بزرگ و عطرآگین روبروی خانه اش ترتیب داد.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: شاید برایتان جالب باشد وقتی بدانید که یک باغ بنفش بسیار زیبا در شهر «شین تامی» در استان «میازاکی» ژاپن به خاطر خندیدن یک زن نابینا کاشته شده است.

داستان این مکان گردشگری بنفش رنگ به سال ۱۹۴۶ بر می گردد. یعنی زمانی که آقا و خانم « کوروکی» به تازگی باهم ازدواج کرده بودند. آنها بعد از ازدواجشان یک زمین در شین تامی خریدند و در آن یک خانه و محلی برای تولید لبنیات و نگهداری از ۶۰ گاو بنا کردند.

 

کاشتن یک باغ گل به خاطر لبخند همسر!+عکس

 

آنها امیدوار بودند زمانی که خود را بازنشسته می کنند به سراسر ژاپن سفر کنند اما همیشه همه چیز آن طور که می خواهیم پیش نمی رود. متاسفانه خانم کوروکی در سن ۵۲ سالگی یعنی زمانی که ۳۰ سال با همسرش زندگی کرده بود براثر یک بیماری چشمی قدرت بینایی خود را در عرض یک هفته از دست می دهد و کاملا نابینا می شود. این اتفاق ناخوشایند او را به شدت ناتوان و افسرده می کند و باعث می شود او یک زندگی منزوی را برای خودش انتخاب کند.

 

کاشتن یک باغ گل به خاطر لبخند همسر!+عکس

 

آقای کوروکی که عادت داشت همواره همسرش را شاد و خوشحال ببیند. بعد از این موضوع حسابی غمگین شد. از آن جایی که دیگر سفر به سراسر ژاپن برای همسرش معنی نداشت؛ به دنبال راهی بود تا تمام ژاپن را به اینجا بیاورد.

ایده باغ بنفش رنگ زمانی به ذهن آقای کوروکی رسید که در باغ ایستاده بود و به یک سری از گلهای بنفش رنگ در محیط نگاه می کرد. ناگهان به ذهنش رسید که این گلها علاوه بر ظاهر زیبایشان عطر بسیار دل انگیزی دارند که می توانند برای همسرش دلپذیر باشند. پس تصمیم گرفت تمام محوطه اطراف خانه اش را به طور متراکم از این گلها بکارد. با این کار علاوه بر زیبایی و خوش عطری اطراف خانه این تصور می رفت که مردم برای دیدن چنین باغ زیبایی از سرتاسر ژاپن به اینجا بیایند و با این اتفاق همسرش خوشحال شود.

حالا بیش از ۱۰ سال است که از کاشت اولین دانه از این گلها گذشته است و هرساله ۷هزار نفر در ماه مارس و آوریل هم برای دیدن گلهای این باغ و هم برای دیدن این زوج دوست داشتنی به این محل می آیند. خانم کوروکی نیز هر روز با یک لبخند بزرگ در این باغ خوش عطر قدم می زند و قدردان چنین همسر دلسوزی است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : تصاویر ، جالب و دیدنی بازدید 379 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php