کد خبر : 157382 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۳۳

کارمندان باید در اداره چرت بزنند

پژوهش‌ها نشان می‌دهد، کارمندان باید اجازه داشته باشند تا در طول ساعات کاری، چرت کوتاهی بزنند چون باعث افزایش راندمان شده و سود بیشتری برای شرکت در بر خواهد داشت. محققان دانشگاه میشیگان دریافتند، چرت‌های کوتاه، یک استراتژی مفید برای مقابله با رفتارهای درون رانشی بوده و باعث تقویت قدرت …

کارمندان باید در اداره چرت بزنند

پژوهش‌ها نشان می‌دهد، کارمندان باید اجازه داشته باشند تا در طول ساعات کاری، چرت کوتاهی بزنند چون باعث افزایش راندمان شده و سود بیشتری برای شرکت در بر خواهد داشت. محققان دانشگاه میشیگان دریافتند، چرت‌های کوتاه، یک استراتژی مفید برای مقابله با رفتارهای درون رانشی بوده و باعث تقویت قدرت تحمل دربرابر فرسودگی‌ شغلی می‌شود. چرت زدن یک مداخله مفید برای آنهایی است که لازم است ساعت‌ها بیدار بمانند چون چرت زدن موجب تقویت توانایی پشتکار داشتن در کارهای سخت و طاقت فرسا می‌شود.

اگر درمحل کار، مکانی برای خواب وجود داشته باشد یا زمان استراحت بیشتر شود، کارفرمایان شاهد کارآیی بیشتر کارمندان خود خواهند بود. محققان آزمایش کردند که یک چرت کوتاه چگونه روی کنترل احساسات در بزرگسالان تاثیر می‌گذارد. دراین تحقیق، ۴۰ شرکت کننده ۱۸ تا ۵۰ سال یک برنامه خواب برای سه شب پیش از آزمایش داشتند و کارشان هم در ارتباط با کامپیوتر بود و به سوالاتی درمورد خواب آلودگی، حال و حوصله، و درون رانشی هم پاسخ دادند. آنها به‌طور تصادفی برای یک چرت ۶۰ دقیقه‌ای یا چرت نزدن و تماشای ویدیوی طبیعت انتخاب شدند. آنهایی که چرت زده بودند، زمان بیشتری برای انجام کار با کامپیوتر صرف کردند و درون رانشی کمتری نسبت به آنهایی که چرت نزده بودند داشتند. کسانی که چرت نزده بودند، تحمل‌شان برای رویارویی با خستگی و انجام کار کمتر بود. نتایج نشان داد، بیدار ماندن برای یک مدت طولانی، مانع کنترل واکنش‌های احساسی منفی می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 201 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php