کد خبر : 218287 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

چگونه کت شلوار مناسب خود را انتخاب کنیم

میهن فال:یک دست کت و شلوار رسمی و شیک یکی از گران‌ترین خریدهای مردانه محسوب می‌شود، پوششی مرسوم که بهترین وسیله برای ابراز حسن سلیقه و احساسات شماست. پس همین چند دلیل کوچک کافی است تا وسواس بیشتری در پرو کردن کت و شلوار مورد نظرتان به خرج دهید. از …

میهن فال:یک دست کت و شلوار رسمی و شیک یکی از گران‌ترین خریدهای مردانه محسوب می‌شود، پوششی مرسوم که بهترین وسیله برای ابراز حسن سلیقه و احساسات شماست.

چگونه کت شلوار مناسب خود را انتخاب کنیم

پس همین چند دلیل کوچک کافی است تا وسواس بیشتری در پرو کردن کت و شلوار مورد نظرتان به خرج دهید. از آنجایی که تناسب اندام خیلی از مردان هیچ شباهتی به مانکن‌های جا خوش کرده روی بیلبوردها و مجلات ندارد، کمی اطلاعات درباره قواعد اولیه تن خور کت و شلوار به شما کمک خواهد کرد تا یک دست لباس مرغوب و جاودانه داشته باشید.

با دانستن همین چند نکته کوچک درباره قواعد اولیه تن‌خور کت و شلوار دیگر لازم نیست بعد از خرید آن را به دست خیاط بسپارید. پس پیش از خرید وارد شدن به اتاق پرو را جدی بگیرید و تمام نکات زیر در کت و شلوارتان را مقابل آینه بررسی کنید. پس با ما همراه باشید.

بدنه: اولین نکته‌ای که با ایستادن در مقابل آینه باید مورد بررسی قرار دهید بدنه کت است. قسمتی که با ایستادن و نشستن با دکمه‌های بسته و باز بیشتر خودش را نشان می‌دهد. بدنه کت زمانی مناسب سایز و اندام شما خواهد بود که دکمه‌های آن بدون زحمت یا کشیده شدن پارچه کت باز و بسته شوند، در حالی که ایستاده‌اید،‌ پایین کت در راستای پنجه‌های دستتان باشد و بلندی قد آن به اندازه‌ای که با بستن دکمه‌ها زیپ شلوار شما پوشیده شود.

سرشانه: مهم‌ترین قسمت کت بعد از بدنه همین سرشانه‌هاست چون اگر به نحوه صحیح قرار گرفتن آن روی تن‌تان دقت نکنید،بعد از خرید بهترین خیاط‌ها هم نمی‌توانند کاری برای لباستان بکنند. پس توجه کنید سرشانه‌ها تخت و صاف باشد و تمام شدن درز آن درست همان جایی قرار گرفته باشد که شانه‌های شما هم تمام می‌شود. چون در غیر این صورت در پایین آستین چین‌خوردگی ایجاد می‌شود و کت را روی تن‌تان بد قیافه نشان می‌دهد.

آستین: با این‌که خیاط‌ها به راحتی می‌توانند آستین‌های بلند یک کت را کوتاه و اندازه کنند، اما بهتر است قد آن تا قسمت تلاقی مچ و استخوان شست دستتان باشد تا آستین پیراهن‌تان هم به مقدار مناسب از زیر آن بیرون بیاید. خرید کت با آستین کوتاه‌تر از حد معمول را کلا فراموش کنید.

یقه: اگر بعد از پرو کردن کت متوجه شدید که یقه آن شل‌تر از حد معمول و دور از گردن می‌ایستد یا تنگ است و قسمت بالای کمر را به سمت بالا جمع می‌کند حتما سراغ گزینه دیگری بروید، چراکه به همین دلیل نکته ساده آراستگی کت شما زیر سوال خواهد رفت.

شلوار: قد شلوار شما باید به اندازه‌ای باشد که از فاصله ساق تا کفش پایتان حداقل یک شکست یا تای کوچک داشته باشد. یعنی تا جایی که با هر حرکت مچ پاهایتان قابل رویت نباشد. از طرفی در قسمت ران کمی فضای خالی داشته باشید و پایین زانو‌ها مخروطی شکل باشد.کمر آن نباید بدون کمریند بیفتد یا تنگ و آزاردهنده باشد به همین خاطر کمرهایی با دکمه و سگک‌های قابل تغییر انتخاب مناسب‌تری برای تغییر سایز کمر هستند.

کشیدگی در قسمت نشیمنگاه هم ظاهر بدی به شلوار شما خواهد داد پس به تن خور این قسمت از شلوارتان هم در کنار دیگر فاکتورها خوب دقت کنید. بهتر است کفش و پیراهن مناسبی را برای تن خور بهتر کت و شلوارتان با خود برای پرو کردن همراه داشته باشید. چون مهم‌ترین فاکتور خوش‌پوشی شما در کت و شلوار همین تن خور شیک و رسمی آن خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی ، مد و پوشاک بازدید 514 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php