کد خبر : 167274 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

چگونه کاپ کیک شکلاتی درست کنیم؟

بعضی وقت‌ها پخت بعضی از کیک ها از خرید آن کمتر وقت می برد. البته به شرط اینکه، هم مواد لازم آن را در خانه داشته باشید هم مایکروفر. حالا دیگر جای هیچ نگرانی نیست؛ شما می‌توانید حتی یک ربع قبل از آمدن مهمانان تان کیک بپزید و داغ داغ …

چگونه کاپ کیک شکلاتی درست کنیم؟

بعضی وقت‌ها پخت بعضی از کیک ها از خرید آن کمتر وقت می برد. البته به شرط اینکه، هم مواد لازم آن را در خانه داشته باشید هم مایکروفر. حالا دیگر جای هیچ نگرانی نیست؛ شما می‌توانید حتی یک ربع قبل از آمدن مهمانان تان کیک بپزید و داغ داغ با یک لیوان چای سرو کنید .

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی فوری :

آرد ۸ قاشق سوپخوری
شکر  ۸ قاشق سوپخوری
 پودر کاکائو ۴ قاشق سوپخوری
تخم‌مرغ ۲ عدد
میوه،شکلات خردشده یا مارمالاد به میزان لازم
بکینگ پودر ۱/۲ قاشق سوپخوری
مغز گردوی خرد شده به میزان لازم
شکلات تلخ ۲۰ گرم
روغن مایع ۸ قاشق سوپخوری
شیر ۶ قاشق سوپخوری

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی فوری :
ابتدا آرد ، شکر و بیکینگ پودر را در ظرفی بریزید و پودر کاکائو را به آنها اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید. تخم‌مرغ‌ها را هم درهمان ظرف بشکنید و با دیگر مواد کاملاً مخلوط کنید.
مغز گردو و شیر را همراه روغن به مواد اضافه کرده، آنها را خوب با هم مخلوط کنید تا یک دست شود. به این راحتی مایه کیک شما آماده است.

فنجان‌ها یا قالب های فنجانی مناسب مایکروفررا آماده و یک سوم فنجان را از مایه کیک پر کنید. یک تکه کوچک شکلات تلخ را هم داخل فنجان قرار دهید.
فنجان ها را در مایکروفر بگذارید و به مدت ۳ دقیقه با درجه ۱۰۰۰ وات حرارت دهید تا زمانی‌ که کیک پف کند.

کیک آماده را با میوه و شکلات خرد شده یا مارمالاد تزئین کنید، این کیک را می‌توانید به کمک قاشق از فنجان خارج کرده و در ظرفی دیگر گذاشته و با میوه و انواع مغز تزیین کنید یا در همان فنجان تزئین و سرو کنید. البته اگر از فنجان درنیاورید کیک شما زیباتر است.

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : آشپزی و خانه داری ، آموزش شیرینی پزی بازدید 1,731 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php