کد خبر : 262594 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

چگونه چادر مسافرتی را جمع کنیم؟

چگونه چادر مسافرتی را جمع کنیم؟ سفر کردن در روزهای شلوغ سال نیازمند دقت و برنامه ریزی بیشتری است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بلیط هواپیما یا قطاری را برای ایام نوروز خریداری کرده اما وقتی به مقصد رسیده اید، نتوانسته باشید اقامتگاه مناسبی را رزرو کنید. …

چگونه چادر مسافرتی را جمع کنیم؟

سفر کردن در روزهای شلوغ سال نیازمند دقت و برنامه ریزی بیشتری است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بلیط هواپیما یا قطاری را برای ایام نوروز خریداری کرده اما وقتی به مقصد رسیده اید، نتوانسته باشید اقامتگاه مناسبی را رزرو کنید. در این شرایط یا می‌بایست به فکر کرایه مسافرخانه ها باشید یا اقامت در چادرهای مسافرتی را تجربه کنید. البته اقامت در چادرهای مسافرتی همیشه هم با اجبار همراه نیست، گاهی ممکن است به طبیعت گردی رفته باشید و بخواهید شب را زیر آسمان پر ستاره به صبح برسانید. شاید هم وقتی از رانندگی در جاده خسته شده اید بخواهید استراحت کوتاهی داشته باشید و در گوشه ای خوش آب و هوا چادر بزنید. بنابراین دلایل مختلفی برای چادر زدن در انواع مختلف سفر دارید اما آیا می‌دانید چطور باید با چادرهای مسافرتی کار کنید؟ برای بررسی بهتر این موضوع، قاصدک ۲۴ را در ادامه مطلب ” چگونه چادر مسافرتی را جمع کنیم؟ ” همراهی کنید.

آشنایی با انواع چادر مسافرتی

چادرهای مسافرتی در دو نوع میله ای و فنری ساخته می‌شوند و بسته به ابعاد چادر می‌توانند ظرفیت های متفاوتی داشته باشند. در این میان به طور معمول چادرهای ۴ تا ۶ نفره طرفداران بیشتری دارند و برای اقامت های کوتاه مدت مناسب تر هستند. باز کردن هر دو مدل این چادرها معمولاً کار دشواری نیست و تقریباً هر کسی می‌تواند از عهده آن برآید اما بستن چادر و جا دادن آن در کیف مخصوصش، نیازمند دقت و صبوری بیشتری است. این کار مراحلی دارد که می‌بایست به ترتیب اجرا شوند تا چادر به درستی جمع شده و دفرمه یا شکسته نشود و برای دفعات بعدی نیز قابل استفاده باشد.

چگونه چادر مسافرتی را جمع کنیم؟

بستن چادر مسافرتی میله ای

فرض کنید یک بلیط قطار خریداری کرده اید اما موفق به رزرو هتل دلخواه خود نشده اید. بدیهی است که در این شرایط بخواهید ساک کوچک چادر مسافرتی خود را بردارید و به سفر بروید. اما در سفر امکان دارد در مواقعی نیاز به جمع کردن چادر داشته باشید مثلاً در صورتی که بخواهید به یک مکان توریستی بروید، نمی‌توانید چادر خود را به امان خدا رها کنید. پس در این شرایط می‌بایست چادر را جمع کرده و مجدداً درون ساک خود قرار دهید. برخی از افراد به طور معمول در انجام این کار با مشکل مواجه می‌شوند، اگر شما نیز جز این دسته از مسافران هستید بهتر است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

داخل چادر و بیرون آن را کاملاً تمیز کنید و از خشک بودن بدنه چادر اطمینان حاصل نمایید. فراموش نکنید به هیچ عنوان نباید چادری که حاوی مواد غذایی بوده یا خیس است را جمع کنید.

– بعد از تمیزکاری به سراغ میخ ها بروید و میله های چادر را آزاد کنید. سپس میله های جمع آوری شده را درون کیسه جداگانه ای قرار دهید تا نوک تیز آنها به بدنه چادر آسیب نزند.
– بعد از جمع کردن میله ها، چادر را خوب بتکانید تا اگر حشره یا گرد و خاکی بر روی آن باقی مانده است روی زمین بیفتد.
– سپس چادر را روی زمین پهن کرده و قسمت های کناری را در راستای طول به داخل تا بزنید. بعد از اینکه چادر را به شکل یک نوار بلند درآوردید، آن را از وسط تا بزنید. این کار را مجددا انجام دهید تا نوار باریک و بلند شما به یک چهارم نوار اولیه تبدیل
شود. سپس اضافه هوای باقی مانده درون چادر را با فشار دادن خالی کرده و شروع به لول کردن آن نمایید. توجه کنید که این کار را به درستی انجام دهید تا چادر درست هم اندازه ساک شده و به راحتی درون آن جای بگیرد.
– در نهایت نیز کیسه میله و میخ ها را درون ساک قرار دهید تا تمامی وسایل مورد نیاز برای برپا کردن مجدد چادر در یک جا قرار بگیرند.

چگونه چادر مسافرتی را جمع کنیم؟

بستن چادر مسافرتی فنری

برای بستن چادرهای مسافرتی فنری باید حوصله بیشتری به خرج دهید. چرا که جمع کردن اشتباه این چادرها می‌تواند موجب دفرمه شدن چادر شده و عملاً آن را به یک اقامتگاه یکبار مصرف بدل سازد. بنابراین بهتر است تمامی کارهای گفته شده در مراحل زیر را با دقت بیشتری به انجام برسانید.
– از خشک بودن بدنه چادر اطمینان حاصل کرده و قسمت های درونی و بیرونی چادر را به خوبی نظافت کنید.
– اگر چادر را با ۴ میخ به زمین محکم کرده اید، میخ ها را درآورده و چادر را آزاد کنید. سپس چادر را بتکانید تا گرد و خاکی روی بدنه آن باقی نماند.
– حال روبروی ورودی چادر بایستید و زیپ ورودی را باز کنید تا به هنگام جمع کردن چادر هوای باقی مانده از آن خارج شده و موجب بروز رطوبت در کیسه چادر نگردد.
– سپس نزدیکترین ضلع چادر را به داخل فشار دهید و چادر را به صورت کتابی روی هم تا بزنید. با دست دو ضلع کناری مثلث حاصله را بگیرید و آن را ۹۰ درجه رو به جلو خم کنید.

چگونه چادر مسافرتی را جمع کنیم؟

– حال باید دو دست را به هم نزدیک کرده و هر دو لبه را با یک دست نگاه دارید. سپس نوک چادر را با دست دیگر بگیرید و به داخل بکشید و همزمان دستی که با آن لبه های چادر را گرفته اید به پایین فشار دهید.
– در نهایت چادر بدون آسیب رساندن به فنرها به شکل یک دایره درآمده و جمع می‌شود، حال می‌توانید آن را درون ساک مخصوص به خود قرار داده و میخ ها را نیز در زیپ کناری ساک جای دهید.

چگونه چادر مسافرتی را جمع کنیم؟

نکات ضروری در نگهداری چادرهای مسافرتی

– قبل از برپا کردن چادر زیر آن یک زیرانداز یا حصیر بیاندازید تا از آسیب دیدن بدنه آن جلوگیری کنید.
– از جمع کردن چادر خیس به طور جدی خودداری کرده و اگر مجبور به انجام این کار شدید حتماً در اولین فرصت، مجدد چادر را برپا نمایید تا خشک شود.
– برای تمیز کردن بدنه چادر از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.
– از روشن کردن آتش درون چادر خودداری کنید.
در پایان یادآور می‌شویم برای فراهم ساختن مقدمات سفر خود و خرید بلیط اتوبوس، قطار یا هواپیما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز به وبسایت قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید. همچنین انواع بلیط سفر در اپلیکیشن این مجموعه نیز موجود می‌باشد که می‌توانید نسخه اندروید آن را از کافه بازار دانلود نمایید. اگر نگران بیمه مسافرتی خود هستید یا دغدغه ای در خصوص رزرو هتل های داخلی دارید نیز تنها کافی است از سایر امکانات این سامانه در این خصوص بهره بگیرید.

برگرفته شده از:
https://ghasedak24.com/bus-ticket

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : گردشگری بازدید 749 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php