کد خبر : 94540 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰:۲۸

چگونه با موبایل تلویزیون تماشا کنیم؟

چگونه با موبایل تلویزیون تماشا کنیم؟ شاید شما هم به این فکرکرده باشید که چگونه می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی را روی تلفن‌همراه خود مشاهده کنید. پاسخ پرسش شما در یک بخش خلاصه نمی‌شود؛ زیرا برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی روی گوشی‌های تلفن‌همراه راه‌های زیادی وجود دارد. در این مطلب ما به بررسی …

چگونه با موبایل تلویزیون تماشا کنیم؟

چگونه با موبایل تلویزیون تماشا کنیم؟

شاید شما هم به این فکرکرده باشید که چگونه می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی را روی تلفن‌همراه خود مشاهده کنید. پاسخ پرسش شما در یک بخش خلاصه نمی‌شود؛ زیرا برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی روی گوشی‌های تلفن‌همراه راه‌های زیادی وجود دارد. در این مطلب ما به بررسی پنج مورد از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

استفاده از گوشی های تیونر دار

شما می توانید برای دیدن برنامه های تلویزیون از گوشی های تیونر دار استفاده کنید. این روش البته ساده ترین راه است، اما متاسفانه بهترین نیست. زیرا بیشتر گوشی هایی که همراه تیونر عرضه می شوند کیفیت مناسبی ندارند و جزو گوشی های درجه چندم بازار به حساب می آیند و خرید آنها از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست؛ زیرا بعد از مدتی این گوشی ها دچار خرابی یا مشکل شده و معمولا نیز قابل تعمیر نخواهند بود.

استفاده از گوشی های دارای گیرنده دیجیتال

راه حل دوم این است گوشی ای انتخاب کنید که دارای گیرنده دیجیتال باشد، یعنی بتواند از امواج دیجیتال که توسط صدا و سیما ایجاد می شود استفاده کند. مانند دستگاه های گیرنده تلویزیون دیجیتال، کافی است گوشی خود را روشن کنید و در مکانی که امواج دیجیتال را ساپورت می کند، منتظر پوشش سیگنال بمانید. اگر شما می خواستید تا این لحظه اخبار یا برنامه های سرگرمی تلویزیون را در سفرهایی که باید بروید ببینید، حالا این مهم به حقیقت پیوسته است و شما می توانید از دیدن سرگرمی های محبوبتان در صفحه نمایش موبایلتان لذت ببرید، آن هم با کیفیت دیجیتال.

برتری این روش نسبت به روش اول در کیفیت بالای آن است. در اینجا چند مدل تلفن همراه را که گیرنده دیجیتال دارند، معرفی می کنیم:

Nokia-7710 Nokia-7700

Nokia N77 Nokia N92

Nokia N-96 LG – U900

LG – U960 LG – KU950

Motorola – A680i SGH-P910

SGH-P920 SGH-P930

SGH-P940 SGH-F510

GSmart t600 GSmart q60

sagem-my-mobile-tv N7100

استفاده از سایت هایی که شبکه های تلویزیون را مستقیم نشان می دهند

این که شما به سایتی بروید که برنامه های تلویزیونی را مستقیم نشان می دهد و روی منوی پخش مستقیم برنامه های تلویزیونی کلیک کنید، شاید راه حل ساده ای باشد، اما علاوه بر مشکلات مربوط به سرعت اینترنت، کیفیت مطلوبی نیز به شما ارائه نخواهد کرد. شما علاوه بر شبکه های داخلی، از برنامه های شبکه های تلویزیونی خارجی هم در سایت هایشان می توانید دیدن کنید، اما همان طور که اشاره شد حتما باید اینترنت پرسرعت باشد.

استفاده از اپلیکیشن همراه تی وی

معاونت رسانه های مجازی صداوسیما، متناسب با اهداف و چشم اندازهایش، اولین خدمات خود بر بستر تلفن همراه را با عنوان برنامه کاربردی «همراه تی وی» ارائه کرده است.

نرم افزار کاربردی اپلیکیشن همراه تی وی که از سوی مدیریت شبکه همراه به اجرا رسیده است، حاوی ۲۴ کانال از شبکه های تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی ایران است که با کیفیت دیجیتال روی گوشی های دارای سیستم عامل اندروید ارائه می شود.

بهره برداری از این سرویس به اینترنتی با حداقل سرعت ۱۲۸ k یا سیمکارت ۳Gنیاز دارد.

استفاده از سیمکارت های اپراتورهای ارائه کننده تلویزیون

بعضی از اپراتورها مانند رایتل در پورتال خود برنامه های تلویزیونی ارائه می کنند؛ به عنوان مثال رایتل بدون استفاده از برنامه ای خاص و فقط با استفاده از پورتال خود به کاربرانش برنامه های تلویزیون را به صورت مستقیم ارائه می کند؛ که البته تعرفه آن نسبت به اینترنت ارزان تر است. در این باره بهتر است با اپراتورها تماس گرفته و از چند و چون کار آگاه شوید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 536 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php