کد خبر : 25561 تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵

چقدر برای کلاس قرآن فرزندان خود هزینه می‌کنید؟

با آغاز ایام فراغت و تعطیلات تابستانی برای دانش‌آموزان بازار ثبت‌نام در انواع کلاس‌های آموزشی، تفریحی و … گرم است. اکنون این سوال مطرح است که برای کلاس قرآن فرزندان خود چه فکری کرده‌ایم و آیا اساسا دغدغه‌ای برای این کار داریم؟ به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان …

چقدر برای کلاس قرآن فرزندان خود هزینه می‌کنید؟

با آغاز ایام فراغت و تعطیلات تابستانی برای دانش‌آموزان بازار ثبت‌نام در انواع کلاس‌های آموزشی، تفریحی و … گرم است. اکنون این سوال مطرح است که برای کلاس قرآن فرزندان خود چه فکری کرده‌ایم و آیا اساسا دغدغه‌ای برای این کار داریم؟

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اتمام ایام امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر کشور، ایام فراغت تعطیلات تابستانی آغاز می‌شود و خانواده‌ها برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود برنامه‌های متنوعی در نظر می‌گیرند که از جمله آنها ثبت‌نام فرزندان در انواع کلاس‌های زبان، ورزشی، فرهنگی، هنری و … است.

یکی از برنامه‌هایی که نهادهای فرهنگی و قرآنی در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی خوبی نسبت به جذب جوانان و نوجوانان و حتی سنین پایین‌تر انجام داده‌اند طرح کلاس‌های قرآنی، احکام، اعتقادات و … است که از جمله آنها می‌توان به برنامه‌ “طرح تابستانی نشاط معنوی” در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور اشاره کرد که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و با مشارکت نهاد فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در این باره به برپایی طرح نشاط معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه در تابستان اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام در این طرح از 10 تا 30 خردادماه در ادارات اوقاف، مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان سراسر کشور انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان یا با پرداخت کمترین هزینه فرزندان خود را در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: در قالب این طرح برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده و کتاب‌های «الفبا تا خدا» در مقطع ابتدایی، «30 راه و 30 نشانه» در مقطع راهنمایی و «پرتگاه‌ها و نردبان‌های زندگی» در مقطع دبیرستان امسال برای اولین‌بار در طرح تابستانی نشاط معنوی ارائه می‌شود.

حال با توجه به برنامه‌ریزی گسترده‌ای که در سطح کشور صورت گرفته و با مدنظر قرار دادن اهمیت و تاثیرگذاری کلام وحی در زندگی انسان‌ها و همچنین آشنا شدن نوجوانان و کودکان در سنین پایین‌تر با آموزه‌های دینی که می‌تواند آینده زندگی آنها را تضمین کند و از سویی رایگان بودن این کلاس‌ها آن هم در محیطی بسیار امن و معنوی چقدر توجه ما را جلب کرده و چقدر فرزندان خود را برای شرکت در این کلاس‌ها تشویق و ترغیب می‌کنیم.

امروز با توجه به گسترش فضای مجازی و در دسترس بودن آن برای همه اقشار مختلف و برنامه‌های جذابی که برای کودکان در سایت‌های مختلف و نرم‌افزارهای گوناگون طراحی شده این دغدغه برای خانواده‌ها وجود دارد که چگونه فرزندانشان را از آسیب‌هایی که از قِبَل این فضاها در کمین آنهاست محافظت کنند. شاید پاسخ این باشد که همنشینی با آیات سعادت‌بخش قرآن کریم و آموزش معارف آن در قالب این کلاس‌ها و همجواری امامزادگان (ع) آن هم با بهره‌مندی از اساتید و مربیان قرآنی می‌تواند فرزندان ما را در برابر این تهدیدها و آسیب‌ها واکسینه و بیمه کند پس برای ثبت‌نام در این طرح و کلاس‌های قرآنی وقت را از دست ندهیم.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، مذهبی بازدید 316 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php