کد خبر : 1779 تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۹:۲۲

چطور خر و پف نکنیم؟

حدود ۴۰ درصد مردان و ۲۵ درصد زنان در خواب خر و پف می کنند. اگر شما خر و پف می کنید، مطمئناً هنگام نفس کشیدن در خواب صداهای عجیبی از دهانتان بیرون می آید. حدود یک سوم انسان هایی که بین ۵۵ تا ۸۴ سال سن دارند، خر و …

چطور خر و پف نکنیم؟
حدود ۴۰ درصد مردان و ۲۵ درصد زنان در خواب خر و پف می کنند. اگر شما خر و پف می کنید، مطمئناً هنگام نفس کشیدن در خواب صداهای عجیبی از دهانتان بیرون می آید.
حدود یک سوم انسان هایی که بین ۵۵ تا ۸۴ سال سن دارند، خر و پف می کنند. بر خلاف آنچه اکثر مردم تصور می کنند، خر و پف کردن یک مشکل است و می تواند در برخی موارد نشان دهنده مشکلات جسمی باشد. اما در مواردی هم خر و پف کردن پدیده ای است که شما می توانید آن را با رعایت برخی نکات بهبود بخشید:

۱- به پهلو بخوابید. معمولا زمانی که شما به پهلو نخوابیده اید، خر و پف می کنید.

۲- وزن خود را کم کنید. در برخی موارد که شما دچار اضافه وزن هستید و گردنتان بیش از حد معمول چربی به خود گرفته، به راه تنفسی تان فشار می آورد و در نتیجه خر و پف می کنید .

۳- اگر آلرژی دارید، آن را درمان کنید. زمانی که شما نمی توانید از بینی نفس بکشید، مجبورید برای تنفس از دهانتان استفاده کنید و این موضوع شما را به خر و پف کردن می اندازد.  معمولا خوردن آنتی هیستامین‌ها برای درمان گرفتگی بینی و حساسیت‌ها پیشنهاد می‌شوند.

۴- سیگار نکشید.
سیگار کشیدن به مجرای تنفسی شما آسیب می رساند.
۵- برای خوابتان برنامه ریزی داشته باشید. در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و ساعات معینی برخیزید.

۶- اگر باردار هستید و خر و پف می کنید، حتما به دکتر مراجعه کنید. زنانی که هنگام بارداری خر و پف می کنند، فرزندان خود را در خطر کمبود اکسیژن قرار می دهند. اگر شما این نشانه ها را دارید، حتما با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید.

۷- زیر سر خود را بلند بگذارید. اگر هنگام خواب از بالش بلندی استفاده کنید، امکان خر و پف کردنتان کمتر می شود، زیرا تنفس شما راحت‌تر صورت می گیرد.

اگر دارای شرایط زیر هستید، حتما با پزشک مشورت کنید:

– در حالی از خواب می پرید که احساس خفگی می کنید.
– خر و پف شما دیگران را کلافه کرده‌است.
– وقتی از خواب بیدار می‌شوید، احساس سرحالی نمی‌کنید.
– در طول روز خسته هستید.
– با سردرد از خواب بیدار می شوید.
– در حال اضافه کردن وزن هستید.
– نمی‌توانید تمرکز کنید یا مسائل را به خاطر بسپارید.
– اطرافیان‌تان متوجه شوند که برای چند ثانیه نمی توانید نفس بکشید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 357 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php