کد خبر : 67508 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸

چرا لاشخورها کچل هستند؟!

بی مویی سر لاشخور باعث می‌شود که کله این حیوان در تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد و در نتیجه میکروب‌های روی سرش از بین بروند. آیا دلیل اصلی کچل بودن لاشخور‌ها را می‌دانید؟! این موضوع تا قبل از این سوالی بود برای انسان‌ها. اما بعد از انجام آزمایش‌هایی معلوم شد …

بی مویی سر لاشخور باعث می‌شود که کله این حیوان در تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد و در نتیجه میکروب‌های روی سرش از بین بروند.

چرا لاشخورها کچل هستند؟!

آیا دلیل اصلی کچل بودن لاشخور‌ها را می‌دانید؟! این موضوع تا قبل از این سوالی بود برای انسان‌ها. اما بعد از انجام آزمایش‌هایی معلوم شد که این کچلی خودش یک نوع وسیله دفاعی برای عمر این حیوانات است! چون لاشخورها پرندگانی هستند که از لاشه یعنی جسد حیوانات مرده تغذیه می‌کنند. این لاشه‌ها ممکن است گندیده باشند. وقتی لاشه چند روز می‌ماند به‌علت فاسد شدن پر از میکروب می‌شود. اگر سر لاشخور مو یا پر داشت هنگامی که با منقار (نوک) خود از گوشت لاشه برای خوردن می‌کند، میکروب‌ها وارد موهایش می‌شدند و همان جا رشد می‌کردند. اما بی مویی سر لاشخور باعث می‌شود که کله این حیوان در تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد و در نتیجه میکروب‌های روی سرش از بین بروند. عجب سیستم دفاعی عجیبی! یکی دیگر از مسایل مهم درباره کرکس‌ها این است که آن‌ها لانه نمی‌سازند.

کرکس‌ها به تیزپروازی، دوربینی و درازی عمر هم بسیارمعروفند.کرکس دارای نوک قوی و برگشته و گردن و سر سخت و بال‌های پهن بزرگ می‌باشد. در کوهستان زندگی می‌کنند و بیشتر از لاشه تغذیه می‌کند. هنگام پرواز بزرگی بال‌های کرکس حدود سه متر است. پنجه‌های کرکس برخلاف منقار پرقدرتش نسبتاً ضعیف است بطوری که به‌وسیله پنجه‌هایش قادر نیست جز طعمه‌های بسیار کوچک چیز دیگری را نگهداری کند و به همین جهت است که بیشتر از لاشه حیوانات دیگر تغذیه می‌کند. پرواز او آهسته ولی دارای اوج است و در مدت طولانی صورت می‌گیرد. قدرت دید این پرنده بسیار زیاد است طوری که از فاصله‌های دور طعمه‌های کوچک را به‌خوبی می‌بیند و کوچک‌ترین حرکت از دیدش پنهان نمی‌ماند. بچه‌ها این را هم بدانید که خیلی کم ممکن است که کرکس‌ها به حیوانات سالم حمله ‌کنند، ولی ممکن است به حیوانی زخمی یا بیمار حمله کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 722 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php