کد خبر : 163440 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

پیشگیری از ریزش مو با این ۵ ماده غذایی

ریزش مو دارای علل و عوامل مختلفی است که اگر این علل و عوامل برطرف شوند یقینا می توان جلوی ریزش مو را گرفت. در این مطلب از سایت میهن فال پیشگیری از ریزش مو با این ۵ ماده غذایی . در ادامه این مطلب همراه ما باشید. غذاهایی که …

ریزش مو دارای علل و عوامل مختلفی است که اگر این علل و عوامل برطرف شوند یقینا می توان جلوی ریزش مو را گرفت. در این مطلب از سایت میهن فال پیشگیری از ریزش مو با این ۵ ماده غذایی . در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پیشگیری از ریزش مو با این ۵ ماده غذایی

غذاهایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند

برای برخی افراد ریزش مو ها به دلیل ژنتیکی بودن این مسئله امری حتمی است که باید با آن مقابله کنند.اگرشما می خواهید که تغییری ایجاد کنید و موهای خود را قوی و سالم نگه دارید ممکن است بخواهید این غذاها را که از ریزش موهای شما جلوگیری می کند به عادت غذایی خود بیافزایید:

۱- ماهی: موها به طورعمده ای ازپروتئین تشکیل شده اند بنابراین ابهامی وجود ندارد که چرا ماهی برای موها ماده غذایی بسیارمهمی است؟ ماهی منبع غذایی مهمی برای پروتئین است و همچنین سرشارازامگا ۳ می باشد. گوشت قرمز و جوجه هم خوب هستند اما به شرط این که چربی بالایی نداشته باشند.البته لازم بذکر می باشد که منبع امگا ۶ نیز بسیار مفید می باشد.

۲- هویج : نه تنها برای سلامت چشم مفید است بلکه برای سلامت موها نیز بسیارمفید است، مانند تخم مرغ و مواد لبنی ، ویتامین a موجود درهویج برای تولید سبوم مو ضروری است .هویج به موهای شما کمک می کند تا سالم و براق بماند.

۳- میگو: میگو و دیگر موادغذایی حاوی زینک برای جلوگیری از ریزش موضروری است،  البته جذب زینک بیش ازحد نیز موجب ریزش موها می شود زیرا میزان تستوسترون تولیدی بدن را افزایش می دهد.

۴- سبزیجات : اسفناج وکلم بروکلی هم منبع ویتامین a و c می باشند . مانند بسیاری غذاهای دیگر دراین لیست این سبزیجات هم مواد طبیعی ای مانند سبوم تولید می کنند که برای جلوگیری ازریزش موهای شما مفید است.

۵- شیر و لبنیات : این گروه از مواد غذایی منبع غنی از کلسیم و منیزیم و پروتئین هستند و تاثیر بزرگی روی جلوگیری از ریزش موها حتی کچل شدن های ارثی می گذارند بنابراین حتما از این گروه مواد غذایی در برنامه ی روزانه ی خود استفاده نمایید و اگر دچار عدم تحمل لاکتوز (قند موجود در شیر) می باشید سعی کنید از دیگر مشتقات لبنی استفاده نمایید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پوست و مو بازدید 354 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php