کد خبر : 62286 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳

پیشنهادهایی برای شروع یک روز پرانرژی

یک مشت جانانه بر فرق سر ساعت بینوایی که رسیدن صبح را نوید می دهد می زنید. دستی به موهای نامرتب تان می کشید، با کشیدن خمیازه پشت خمیازه، غر زنان از رختخواب بلند می شوید. احتمالاً پس از شستن دست و صورت، صبحانه نخورده از خانه بیرون می زنید. …

یک مشت جانانه بر فرق سر ساعت بینوایی که رسیدن صبح را نوید می دهد می زنید. دستی به موهای نامرتب تان می کشید، با کشیدن خمیازه پشت خمیازه، غر زنان از رختخواب بلند می شوید. احتمالاً پس از شستن دست و صورت، صبحانه نخورده از خانه بیرون می زنید. همه چیز رنگ تکراری دارد و بوی روزمرگی! در طول روز هم که مدام یا سگرمه هایتان درهم است یا غر می زنید و به این و آن گیر می دهید. دنبال یک جو نشاط هستید و انرژی برای ادامه روز. اگر این صحنه ها برایتان آشناست به کمی تغییر نیاز دارید همین! ما به شما کمک می کنیم. ۱۵ روش پرانرژی بودن که در اینجا آمده مخصوص شماست.

پیشنهادهایی برای شروع یک روز پرانرژی

۱- بفرمایید صبحانه

تا یک صبحانه درست و درمان به بدن نزده اید از خانه بیرون نروید. صبحانه یعنی پر کردن باک انرژی و روشن کردن موتور بدن. ماشین هم بدون بنزین از جایش تکان نمی خورد، شما که جای خود دارید. باید مواد غذایی مفید و با کیفیت بخورید. برای صبحانه به پروتئین نیاز دارید تا روز با نشاطی پیش رو داشته باشید. نیمرو یا املت با قارچ میل کنید و کل روز با انرژی باشید.

۲- یک ربع فقط برای خودِ خودتان اختصاص دهید

چشم هایتان را که باز می کنید باید صبحانه آماده کنید، جوراب هایتان را پیدا کنید، کوچولو را به مدرسه برسانید؛ البته قبلش باید نگاهی به تکالیفش بیندازید، غذای ظهر یا شب را آماده کنید، سر کار بروید، بین یک خروار پرونده دست و پا بزنید و… با این حال نگران نباشید! بین این همه کاری که سرتان ریخته به خودتان هم برسید. فقط یک ربع به خودِ خودتان اختصاص دهید فارغ از فکر بقیه! بنشینید، مجله ای در دست بگیرید و ورق بزنید. یک فنجان چای برای خودتان بریزید، موسیقی گوش کنیدف به هر کسی که دوست دارید تلفن بزنید و خلاصه یک ربع هر کاری که حال تان را بهتر می کند انجام دهید.

۳- روز را با اینترنت و ایمیل چک کردن شروع نکنید

بعید به نظر می رسد آن قدر گرفتار باشید که هر ثانیه ایمیل های حیاتی دریافت کنید که لازم باشد همان اول صبح به محض باز کردن چشم هایتان به سراغ اینترنت بروید! این بدترین شیوه شروع روز است. امکان دارد یک ایمیل یا یک پیام ساده آن قدر افکارتان را به هم بریزد که کل روزتان خراب شود.

۴- یک دفترچه یادداشت بخرید

وقتی یک دفترچه یادداشت کوچک داشته باشید و تمام کارها، افکار، قرارها، برنامه ها و حتی فهرست خریدتان را در آن یادداشت کنید، دیگر کارهای مهم را فراموش نمی کنید و مستاصل نمی مانید برنامه تان را کجا یادداشت کرده اید. همه چیز دم دست تان است. همه جا می توانید این دفترچه را همراه داشته باشید. در این صورت امکان اینکه قرار ملاقات، برنامه یا کاری را فراموش کنید، کم شده و روزتان هم خراب نمی شود. می توانید در این دفترچه احساسات، افکار یا اهداف تان را هم بنویسید و هرازگاهی مروری کنید.

۵- دنیای تان را رنگی کنید

استفاده از رنگ های شاد راهی است برای دور شدن از غم و غصه چون رنگ ها به زندگی نشاط می دهند. رنگ ها ویتامین های روح هستند و خلق و خوی ما را عوض می کنند. توصیه می شود لباس های شاد بپوشید و برای دکوراسیون منزل نیز از این رنگ ها استفاده کنید.

۶- لبخند بزنید

یک لبخند ساده و یک دنیا انرژی مثبت! محض رضای خدا قیافه آدم های اخمو و خموده را در مترو، اتوبوس و پشت چراغ قرمز به خود نگیرید! لبخند زیباترتان می کند. وقتی به روی دیگران لبخند می زنید انگار همه یخ ها آب می شوند و سرما به گرمایی حیات بخش تبدیل می شود. نگاه تان در نگاه یک غریبه همه که می افتد یک لبخند ساده و صمیمی تحویلش دهید. اگر بدانید همین کار ساده چقدر روی روحیه خود و اطرافیان تان تاثیر می گذارد، دریغ نمی کنید. امتحانش مجانی است. از همین امروز شروع کنید.

۷- ظهر که می شود کمی ورزش کنید

از صبح در خانه یا محل کارتان حسابی مشغول کار بوده اید. عادت کنید وقت ناهار کمی ورزش کنید. ورزش انرژی بخش است و از بین برنده استرس. لازم نیست مثلاً یک ساعت دمبل بزنید. همین که ۵ تا ۱۰ دقیقه کمی نرمش کنید باعث می شود بقیه روز را با نشاط بیشتری دنبال کنید.

۸- تکنیک ۳ـ ۶ـ ۵ را دریابید

نمی دانید نفس عمیق کشیدن چه معجزه ای می کند! این کار ضربان قلب تان را تنظیم، استرس تان را کمتر و سیستم ایمنی بدن تان را تقویت می کند. از همین حالا شروع کنید: ۵ ثانیه دم و ۵ ثانیه بازدم! با این کار در هر یک دقیقه ۶ بار نفس عمیق و درست کشیده اید. توصیه می شود این ورزش را هر روز ۳ بار تکرار کنید. اگر وقتش را دارید هر بار ۵ دقیقه این کار را انجام دهید.

۹- اگر قهوه می خورید اندازه اش را نگه دارید

قهوه زیاد خوردن برای سرحال بودن اشتباه است. درست است که قهوه مغز را تحریک می کند اما مصرف بی رویه و بیش از حد آن برای سلامت چندان مفید نیست. از این گذشته، نوشیدن قهوه زیاد می تواند خواب را برهم بزند و عوارض بی خوابی را که خودتان بهتر می دانید به دنبال داشته باشد. براساس نتایج پژوهش ها بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بین ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح است که میزان کورتیزول یا همان هورمون استرس در کمترین میزان خود قرار دارد.

۱۰- عطر لیموترش

بوی لیموترش سلول های مغزی را تحریک کرده و انرژی تان را افزایش می دهد. خیلی ساده است امتحانش کنید. یک لیموترش را بردارید و بو کنید می بینید استرس تان کم می شود و حال تان حسابی سر جایش می آید.

۱۱- رختخواب تان را مرتب کنید

نکند شما هم به خیل عظیم افرادی تعلق دارید که صبح به صبح رختخواب مچاله شده شان را به حال خود می گذارند و از خانه بیرون می زنند؟ اصلاً خیلی ها تصور می کنند این یک کار زنانه است یا باید مادرشان این کار را بکند یا همسرشان ولی اگر بدانید مرتب کردن رختخواب چه نظمی به ذهن تان می هد خودتان دست به کار می شوید! اینکه ملحفه ها و لحاف را مرتب کنید، بالش ها را سرجایش بگذارید، فقط ۵ دقیقه از وقت تان را می گیرد اما همین کار ساده باعث می شود ذهن تان نظم و ترتیب بگیرد. تازه عصر هم که به منزل بر می گردید همه چیز سر جایش است و لازم نیست خسته و کوفته تازه به فکر مرتب کردن اتاق خواب تان باشید.

۱۲- به بدن تان کمی کش و قوس دهید

هر وقت احساس خستگی کردید، بلند شوید و چند حرکت کششی ساده انجام دهید. همین کار ساده باعث می شود مثل یک بلوک بتنی سخت یک گوشه خشک تان نزند. دست ها، شانه و پاهایتان را بکشید. خلاصه توصیه می شود هر حرکتی را که بلدید انجام دهید تا خستگی حسابی از بدن تان بیرون برود. ۳ دقیقه زمان کافی است تا با نشاط بیشتری به سر کارتان برگردید.

۱۳- پنجره ها را باز کنید

خیلی وقت ها اصلاً یادمان می رود به هوای تازه نیاز داریم. وقتی از خواب بیدار می شوید فرقی نمی کند تابستان باشد یا زمستان؛ پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید هوای تازه وارد اتاق و ریه هایتان شود. سر کار هم که می روید پنجره های دفتر کارتان را باز کنید. خواهید دید همین کار ساده کلی کیف تان را کوک و شما را به اصطلاح شارژ می کند.

۱۴- پیکاسو باشید

خیلی ها معتقدند برای داشتن یک روز رضایت بخش باید چیزی خلق کرد. پیشنهاد می کنیم برای خودتان بوم یا دفتر نقاشی، مداد رنگی و آب رنگ و مخلفات تهیه کنید. طراحی کنید یا شعری بسرایید. می دانیم که نقاش یا شاعر حرفه ای نیستید اما همین کارها باعث می شود زوایای پنهانی وجودتان را کشف کنید که شگفت زده تان می کند.

۱۵- تشکر کنید

سعی کنید از دیگران حتی به خاطر کوچکترین کاری که می کنند تشکر کنید. همین کار باعث می شود با اطرافیان تان مهربان تر باشید تا روزتان زیباتر شود. از خدا تشکر کنید که امروز را هم فرصت داده تا به روی زندگی لبخند بزنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی ، موفقیت بازدید 162 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php