کد خبر : 7079 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲

پرسرچ ترین کلمات در ویکی پدیا فارسی

مدیریت دائره المعارف اینترنتی “ویکی پدیا” در گزارشی بیشترین کلمات و عبارت های جستجو شده در این دائره المعارف اینترنتی در سال ۲۰۱۲ را اعلام کرد. به گزارش عصر ایران، در سال ۲۰۱۲ کلمات “ایران” و “تهران” و عبارت “جشن های سال نو” در صدر جستجوها در زبان فارسی ویکی …

مدیریت دائره المعارف اینترنتی “ویکی پدیا” در گزارشی بیشترین کلمات و عبارت های جستجو شده در این دائره المعارف اینترنتی در سال ۲۰۱۲ را اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران، در سال ۲۰۱۲ کلمات “ایران” و “تهران” و عبارت “جشن های سال نو” در صدر جستجوها در زبان فارسی ویکی پدیا بوده اند.

پرسرچ ترین کلمات در ویکی پدیا فارسی

همچنین موضوعات جنسی، ختنه زنان و همجنسگرایی در میان ۱۰  کلمه و عبارتی قرار دارند که در صفحه فارسی ویکی پدیا، بیشتر از دیگر کلمات، جستجو شده اند.

“ویکی پدیا” به آدرس www.wikipedia.org یک دائره المعارف اینترنتی است که مطالب خود را به ۲۸۵ زبان و در بخش های بسیار متنوع منتشر می کند. مطالب مربوط به این دائره المعارف توسط کاربران اینترنت تحت شرایط و چارچوب های تعیین شده ایجاد و تکمیل می شود.  بنیاد غیرانتفاعی ویکی پدیا مستقر در آمریکا مالک این دائره المعارف است. “جیمی ولز و  لری سنگر” بنیانگذاران ویکی پدیا هستند.

در زبان عربی ویکیپدیا نیز مصر و مسائل مربوط به حوادث این کشور در صدر جستجوها قرار دارند. در جایگاه بعدی، تاریخ محمد علی پاشا از فرماندهان ارتش عثمانی قرار دارد. او در سال ۱۸۰۵ حکمرانی مصر را در دست گرفت و بسیاری وی را پایه گذار مصر جدید می دانند.

در زبان انگلیسی هم، سایت شبکه اجتماعی فیس بوک در صدر جستجو ها قرار دارد. در زبان روسی نیز  “یوتیوپ” (پرمخاطب ترین سایت اشتراک گذاری فیلم ) جزء کلمات پرسرچ است.

موضوعات مربوط به بازیگران فیلم های پورنوگرافی نیز در جمع کلمات مورد جستجو در میان کاربران ویکیپدیا در ژاپن قرار دارند.

کوه “هوا شان” در چین که خطرناک ترین کوه برای کوهنوردان جهان به شمار می رود نیز در راس کلمات سرچ شده توسط کاربران ویکی پدیا در هلند است.

جستجوهای غیرعادی

در زبان اسپانیایی ویکی پدیا علامت ” @ ” در جایگاه دوم پرسرچ ترین ها قرار دارد. در فرانسه، درخت “ایکس ژاپن” و در لهستان هم صندوق ملی توسعه اروپا در رتبه سوم بیشترین جستجوها جای گرفته اند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 438 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php