کد خبر : 166347 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

ویژگی های امنیتی جدید موزیلا

در این مطلب از سایت میهن فال به دنیای ارتباطات مجازی آمده ایم و ویژگی های امنیتی جدید موزیلا  را برای شما در نظر گرفته ایم. در ادامه با جزئیات این خبر همراه ما باشید. به گزارش میهن فال به نقل از زومیت موزیلا اخیرا چندین ویژگی‌های امنیتی جدید از جمله Private …

در این مطلب از سایت میهن فال به دنیای ارتباطات مجازی آمده ایم و ویژگی های امنیتی جدید موزیلا  را برای شما در نظر گرفته ایم. در ادامه با جزئیات این خبر همراه ما باشید.

ویژگی های امنیتی جدید موزیلا

به گزارش میهن فال به نقل از زومیت موزیلا اخیرا چندین ویژگی‌های امنیتی جدید از جمله Private Browsing را به نسخه‌ی pre-beta فایرفاکس اضافه کرده که این قابلیت‌ها تمامی سرویس‌های ردیاب آنلاین و آنالیزگر را مسدود می‌کند.

فایرفاکس به قابلیت‌های امنیتی جدیدی مجهز شده که امنیت کاربران را در اینترنت حفظ کرده و از ردیابی شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. شرکت موزیلا در وبلاگ خود در این خصوص گفت:

فرضیه‌ی ما این است که کاربر هنگامی که حالت Private Browsing را در موزیلا فعال می‌کند، از سمت فایرفاکس این کاربر به سرورها سیگنالی ارسال می‌دهد که به واسطه‌ی این سیگنال، سرورها متوجه می‌شوند که این کاربر قصد دارد تا امنیت وبگردی خود را افزایش دهد. حالت Private Browsing از امروز در دسترس است و از ردیابی آنلاین کاربر و ثبت اطلاعات آن‌ها جلوگیری می‌کند.
موزیلا به این نکته هم اشاره کرد که برخی وب‌سایت‌ها هنگام باز شدن در حالت Private Browsing ناقص بارگذاری می‌شوند. برای حل کردن این مشکل، فایرفاکس به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویژگی مذکور را در این دسته از وب‌سایت‌ها غیرفعال کنند. به هر حال قابلیت Private Browsing کوکی‌ها دیگر ذخیره نمی‌شوند و شبکه‌های اجتماعی و ردیاب‌های آنالیزگر نمی‌توانند بازدید کاربران را ثبت کنند.

علاوه بر این نسخه‌ی pre-beta فایرفاکس یک نوع سیستم جدید برای ثبت افزونه‌ها فراهم می‌کند که به واسطه‌ی آن می‌توان از امن بودن افزونه‌ها مطمئن شد. این ویژگی از نصب خودکار نوار ابزارها و ایجاد منو و دکمه‌های مختلف، جمع آوری اطلاعات، تغییر تنظیمات جستجو در اینترنت و نمایش دادن آگهی یا ایجاد بدافزار توسط افزونه‌ها جلوگیری می‌کند.

موزیلا مدعی شده که پروژه‌ی Electrolysis خود عملکرد بسیار بالایی را در مرورگر فایرفاکس داشته است. قابلیت Electrolysis به وبگردی با موزیلا تسریع داده و در پیش زمینه‌ی مرورگر فعالیت می‌کند. علاوه بر این، قابلیت مذکور فرآیندهای محتوای وب در موزیلا را سندباکس می‌کند که در نهایت منجر به امنیت وب‌گردی می‌شود. البته موزیلا اعلام کرده که احتمالا برخی افزونه‌ها با قابلیت جدید هماهنگی نداشته باشند، از این‌رو احتمالا با کار کردن آن‌ها در نسخه‌ی جدید با مشکل مواجه شوید.

همچنین موزیلا اعلام کرد که قرار است ویژگی‌های امنیتی بیشتری به فایرفاکس اضافه شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ویژگی امنیتی برای والدین اشاره کرد که می‌توانند توسط آن وب‌گردی فرزندان خود را کنترل کنند و چندین ویژگی جدید مرتبط با قابلیت Firefox Hello Beta و فراهم کردن فایرفاکس برای iOS نیز در دست کار است

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار ارتباطات ، مجله خبری بازدید 247 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php