کد خبر : 162325 تاریخ انتشار : جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

هسته انار چه خواصی دارد؟

روغن هسته انار با پرس کردن سرد دانه‌های انار به دست می‌آید. این روغن به زیبایی کهربا است و بوی مطبوع میوه‌ای دارد. روغن هسته انار بسیار مغذی است و برای اهداف درمانی و زیبایی به صورت موضعی بر روی پوست و به صورت خوراکی مصرف می‌شود. خواص بی‌نظیر روغن …

هسته انار چه خواصی دارد؟

روغن هسته انار با پرس کردن سرد دانه‌های انار به دست می‌آید. این روغن به زیبایی کهربا است و بوی مطبوع میوه‌ای دارد. روغن هسته انار بسیار مغذی است و برای اهداف درمانی و زیبایی به صورت موضعی بر روی پوست و به صورت خوراکی مصرف می‌شود. خواص بی‌نظیر روغن هسته انار  باعث می‌شود تا برای اهداف مراقبت از پوست و مو بسیار کارآمد ظاهر شود و در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون، ژل‌های حمام، روغن‌های ماساژ، مرطوب کننده‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده شود.

روغن هسته انار از ترکیبات موثری چون سابینن، مایکنا، لیمونن، آلفا پینن، ترپیننول و … تشکیل یافته است که حتی مقادیر ناچیزی از این مواد اثرات درمانی فوق‌العاده‌ای دارند.

در این مطلب با بعضی از خواص روغن هسته انار آشنا شوید.

۱٫ تقویت کردن پوست با روغن هسته انار
روغن هسته انار کراتینوسیت‌ها (سلول‌های اصلی که در لایه بیرونی پوست وجود دارند) را تحریک به تولیدمثل و رشد می‌کند. این عمل باعث می‌شود که آسیب‌های وارد آمده به پوست ترمیم شود. در نتیجه زندگی دوباره‌ای به پوست بخشیده می‌شود و پوست ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

۲٫ خواص ضدالتهابی
روغن هسته انار برای افرادی که از اگزما، پسوریازیس و آفتاب‌سوختگی رنج می‌برند مناسب می‌باشد. این روغن پوست آن‌ها را آب‌رسانی و نرم می‌کند. مواد ضدالتهابی موجود در این روغن التهاب و قرمزی پوست را بهبود می‌بخشد. روغن هسته انار مواد مغذی را به طور مستقیم به پوست می‌رساند و تولد دوباره پوست را تسریع می‌کند.

۳٫روغن هسته انار مناسب برای تمام انواع پوست‌ها
مانند بسیاری از روغن‌های مخصوص، روغن هسته انار تا عمق پوست نفوذ می‌کند و رطوبتی ماندگار و سالم را برای پوست به همراه دارد. این روغن هم برای پوست‌های چرب و پر آکنه و هم برای پوست‌های خشک مناسب است.

۴٫ اثرات آنتی‌اکسیدانی
مانند میوه انار روغن هسته انار نیز اثرات آنتی‌اکسیدانی دارد و با بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها که عامل سرطان‌های پوستی می‌باشد مبارزه می‌کند. این روغن به دلیل دارا بودن کلاژن باعث قوام یافتن و الاستیسیته در پوست می‌شود.

۵٫ بهبود بافت پوست با روغن انار
روغن انار دارای نوعی پیش‌ساز هورمون استروژن است که بسیار سازگار با بدن انسان می‌باشد. این روغن تعادل هورمونی در زنان و مردان را ایجاد می‌کند و به دلیل وجود همین پیش ساز هورمونی برای بهبود بافت پوست مناسب است.

۶٫ساخت کرم‌های ضد پیری با روغن  انار
از جمله مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌های ضد پیری روغن هسته انار است. اثر تجدیدکنندگی در این روغن علامت‌های بارز پیری بر روی پوست را پاک می‌کند.

هسته انار چه خواصی دارد؟

 روغن هسته انار پوست های آسیب دیده را ترمیم می کند

۷٫ مبارزه با رادیکال‌های آزاد
روغن هسته انار از یک اسید چرب چند غیراشباع به نام پونیکیک اسید تشکیل یافته است که نوعی اسید چرب امگا ۵ می‌باشد و اثرات بسیار قوی آنتی‌اکسیدانی دارد. این اسید چرب پوست را در برابر امواج قوی خورشید محافظت می‌کند. در مطالعه‌ای که بر روی اثرات درمانی روغن هسته انار صورت گرفت؛ مشخص شد که سرطان پوست در موش‌هایی که در معرض مواد شیمیایی بودند با مصرف روغن هسته انار کاهش یافته است.

۸٫ حیات تازه بخشیدن به موهای خشک با روغن هسته انار
این روغن موها را در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند و حیاتی دوباره به موها می‌بخشد.

 ۹٫ تحریک جریان خون در پوست
روغن هسته انار رگ‌های خونی را تقویت می‌کند، جریان خون را در سر افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث افزایش رشد موها می‌شود و موهایی بلندتر و پرپشت‌تر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

۱۰٫ روغن هسته انار مفید برای از بین بردن شوره سر
منافذ فولیکول‌های مو بر اثر شوره سر و پوسته‌پوسته شدن بسته می‌شود. این مسئله باعث آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو می‌شود و رشد موها را متوقف می‌کند. روغن هسته انار این پوسته‌ها را از روی موها می‌زداید و رشد موها را تقویت می‌کند.

۱۱٫  روغن هسته انار دارای اثرات ضد خارش
روغن هسته انار با باکتری‌های پوست سر مبارزه می‌کند. اثرات ضد خارش این روغن در بیماران مبتلا به پسوریازیس و اگزما کارآمد است. همچنین قرمزی، التهاب و … را تسکین می‌دهد.

۱۲٫ تونیک مویی اثربخش
روغن هسته انار وقتی با روغن‌هایی حامل مانند روغن نارگیل، روغن بادام و روغن ویتامین E مخلوط شود به صورت تونیکی اثربخش عمل می‌کند. روغن دانه انار گرم شده برای بهتر کردن موهای مجعد استفاده می‌شود.

۱۳٫ رشد و سلامت موها
روغن هسته انار منبع مناسبی از ویتامین C است که برای رشد و سلامت موها ضروری می‌باشد. ویتامین C بافت پیوندی را که فولیکول‌های مو در آن قرار دارند؛ تقویت می‌کند.

۱۴٫ غذارسانی به موها با روغن هسته انار
روغن هسته انار جریان خون را به سمت ریشه موها افزایش می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو مواد غذایی لازم را دریافت کنند و رشد موها تسریع شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، خواص دارویی بازدید 462 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php