کد خبر : 100381 تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

نکاتی مهم در مورد مصرف چایی در ماه رمضان

چای می‌تواند دفع آب را از بدن افزایش دهد و بهتر است افراد از 12 لیوان مایعاتی که بین افطار تا سحر باید دریافت کنند حدود 3 لیوان از آن را به چای اختصاص دهند. به گزارش میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیام فرهبخش متخصص تغذیه گفت: به …

چای می‌تواند دفع آب را از بدن افزایش دهد و بهتر است افراد از 12 لیوان مایعاتی که بین افطار تا سحر باید دریافت کنند حدود 3 لیوان از آن را به چای اختصاص دهند.

نکاتی مهم در مورد مصرف چایی در ماه رمضان

به گزارش میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیام فرهبخش متخصص تغذیه گفت: به دلیل اینکه ماه مبارک رمضان در فصل تابستان قرار گرفته شده است و از دست دهی آب در این فصل به مراتب بیشتر از دیگر فصول سال می‌باشد به افراد توصیه می‌شود بین 8 تا 12 لیوان مایعات در روز دریافت نمایند. نکاتی مهم در مورد مصرف چایی در ماه رمضان

وی افزود: چای می‌تواند دفع آب را افزایش دهد و بهتر است افراد از 12 لیوان مایعاتی که بین افطار تا سحر باید دریافت کنند حدود 3 لیوان را به چای اختصاص دهند و مصرف بیش از حد آن می‌تواند حالت بیخوابی، خستگی و بی قراری ایجاد کند.

فرهبخش تصریح کرد: مصرف آب میوه، شربت و آب در این ایام می‌تواند مفید واقع شود. در هنگام افطار بهتر است از وعده‌ای نظیر صبحانه استفاده کرد و شخص روزه دار می‌تواند چای خود را همراه با خرما میل کند و یا از شیر ولرم به همراه خرما استفاده نماید.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: خرما جزء میوه‌ها محسوب می‌شود و به علت کربوهیدرات بالایی که دارد به سرعت می‌تواند کمبود قند خون فرد روزه دار را جبران کند و مصرف آن در این ماه پر برکت پیشنهاد می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دیدگاهتان را بنویسید

css.php