کد خبر : 61111 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۹:۲۷

نکاتی جالب و خواندنی درمورد شرکت اپل که نمیدانستیم!

شرکت اپل به عنوان یکی از محبوب‌ترین شرکت های جهان در میان کاربران ابزار الکترونیک،‌ و همچنین به عنوان یکی از مخفی‌کارترین شرکتهای تکنولوژی در جهان همواره کنجکاوی طرفدارانش را برای آگاهی از اسرار و زیروبم این شرکت برانگیخته‌است. سازنده آی‌فون و آی‌پد محبوب در مخفی‌کاری شهرت فراوان دارد، اما …

شرکت اپل به عنوان یکی از محبوب‌ترین شرکت های جهان در میان کاربران ابزار الکترونیک،‌ و همچنین به عنوان یکی از مخفی‌کارترین شرکتهای تکنولوژی در جهان همواره کنجکاوی طرفدارانش را برای آگاهی از اسرار و زیروبم این شرکت برانگیخته‌است.

نکاتی جالب و خواندنی درمورد شرکت اپل که نمیدانستیم!

سازنده آی‌فون و آی‌پد محبوب در مخفی‌کاری شهرت فراوان دارد، اما گاه مخفی‌کاری چندان اثرگذار نیست و همواره افرادی هستند که اطلاعات مخفیانه این شرکت کالیفرنیایی را آشکار کنند. نکاتی که برخی از آنها را بسیاری می‌دانند اما برخی دیگر شاید کمتر شنیده‌ شده باشند،‌ از این رو گاردین این 10 نکته را در قالب گزارشی آنچه که از اپل نمی‌دانیم منتشر کرده‌است:

استیو‌جابز نیمه سوری بود

بنیان‌گذار افسانه‌ای شرکت اپل و مدیر اجرایی این شرکت که در اکتبر سال 2011 پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان جان خود را از دست داد، دوران کودکی پرفراز و نشیبی داشته‌است. او توسط زوجی به فرزندی قبول شده و نیمه سوری است. پدر و مادر حقیقی او جوآن شیبل و مهاجر سوری عبدالفتاح جندلی در دانشگاه ویسکونزین و در سن 23 سالگی با هم آشنا شدند. جابز در سال 1955 توسط زوجی دیگر به فرزندی پذیرفته شد.

قیمت شیطانی اولین رایانه اپل

اولین رایانه اپل،‌اپل یک، 666.66 دلار قیمت‌گذاری شده بود. این قیمت توسط استیو وزنیاک تعیین شده بود، وی بدون توجه به اینکه در فرهنگ غرب سه عدد 6 در کنار یکدیگر نمادی شیطانی محسوب می شود،‌صرفا به این دلیل که نوشتن این رقم نسبت به 500 دلار یا 667 دلار راحت‌تر است،‌آن را انتخاب کرد.

اپل، فروشنده هوایی

شرکت اپل بخش بزرگی از محصولات خود را از طریق خطوط هوایی و نه خطوط دریایی حمل می‌کند، زیرا به این شکل می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کرده و به جای انتظار 30 روزه برای حمل کالاها از چین به آمریکا،‌15 ساعته آنها را تحویل می‌گیرد، پیش از آغاز فروش کالاها سرمایه کمتری در بازار سهام راکد می‌شود و خطر غرق شدن یا حمله دزدان دریایی نیز محصولات گران‌قیمت این شرکت را تهدید نخواهد کرد.

مکینتاش نوعی سیب است

دلیل انتخاب نام مکینتاش برای رایانه اپل این بود که سیب مورد علاقه جف راسکین، مهندس رایانه‌ای که در پروژه ساخت مکینتاش شرکت داشت، از نوع مکینتاش بود،‌در واقع مکینتاش نام نوعی سیب است که در دو رنگ سبز و سرخ می‌روید. در آن زمان مکینتاش تنها یک نام رمز بود که استیو جابز تلاش می‌کرد در زمان غیاب راسکین در شرکت آن را به دوچرخه تغییر دهد،‌اما در نهایت این نام برروی محصول ماند و برروی جعبه آن جاخوش کرد.

عکس های تبلیغاتی اپل واقعیند

عکس‌های بزرگ، شفاف و باکیفیتی که در تبلیغات جدید‌ترین محصولات اپل و برروی وب‌سایت این شرکت قرار گرفته‌اند تصاویری حقیقی هستند نه رایانه‌ای، که با تلاش و زحمت فراوان از ترکیب صدها تصویر کلوزآپ با وضوح تصویری بالا و عمق میدان کم ایجاد شده‌اند. این تصاویر به شیوه‌ عکاسی که در آن تصاویر با نوردهی‌های متفاوت با یکدیگر ترکیب شده و تصویری کامل با تمرکز و وضوح بالا به دست می‌آیند،‌ ایجاد شده‌اند.

استیو وزنیاک هنوز کارمند اپل است

دیگر بنیانگذار شرکت اپل،‌ استیو وزنیاک که در سال 1976 به همراه استیو جابز شرکت اپل را تاسیس کرد، دیگر کارمند فعال این شرکت محسوب نمی شود اما رسما هنوز یکی از کارمندان این شرکت به شمار رفته و سالانه 120 هزار دلار حقوق دریافت می‌کند.

آخرین کلمات جابز

به گفته مونا سیمپسون،‌خواهر استیو جابز وی در آخرین لحظات زندگی‌اش درحالی که به فضایی در پشت سر اعضای خانواده‌اش خیره شده‌بود،‌ آواهایی ناشی از شگفتی را به زبان آورد. به گفته وی جابز پیش از مرگ سه بار آوای “Oh wow” را تکرار کرد.

اپل سه بنیانگذار دارد

اپل در سال 1976 توسط سه نفر،‌استیو جابز،‌استیو وزنیاک و رونالد وین تاسیس شد. رونالد اولین لوگوی اپل را طراحی کرد،‌ اولین توافقنامه همکاری و دفترچه راهنمای رایانه اپل یک را نوشت، اما به خاطر بدهی‌هایی که داشت 10 درصد سهامی که داشت را طی دو هفته به قیمت800 دلار به فروش رساند، سهامی که امروز ارزش آن بیش از 35 میلیارد دلار است.

سفیدی را مدیون جاناتان آیو هستید

جابز با استفاده از رنگ سفید در تولید محصولات اپل کاملا مخالف بود،‌اما طراح محبوبش، جاناتان آیو او را قانع کرد تا این رنگ را وارد چرخه تولید اپل سازد. در بیوگرافی اخیر آیو، یکی از طراحان سابق اپل به نام داگ ستزگر می‌گوید جابز تنها زمانی راضی به استفاده از رنگ سفید شد که رنگی دیگر، خاکستری روشن به او پیشنهاد شد. عشق آیو به رنگ سفید به پیش از آغاز به کار او در شرکت اپل و به زمانی که در نیوکاسل دانشجو بود بازمی‌گردد.

جنون بسته بندی

وسواس جنون‌آمیز اپل نسبت به بسته‌‌بندی محصولاتش به اندازه‌ای زیاد است که این شرکت در مرکز کوپرتینو یک اتاق سری بسته‌بندی دارد که در این اتاق، متخصصان بسته‌بندی ساعت‌های متوالی را صرف باز کردن بسته‌بندی‌ها کرده و تلاش می‌کنند واکنش‌های احساسی را که حین بازکردن بسته‌ها در مشتریان ایجاد می‌شوند را بررسی و درک کنند.

برای مثال یکی از اصلی‌ترین وسواس‌های این افراد، طراحی مکان و شکل نواری است که به کاربر نشان می‌دهد برچسب شفافی که به بالای جعبه آی‌پد چسبیده شده را چگونه و از کجا باید بردارند. برای انجام این‌کار طراح مجموعه‌های بی‌انتهایی از نشانه‌ها، رنگ‌ها و نوارها را ایجاد می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 396 بار
دیدگاهتان را بنویسید

مرجان در تاریخ 20 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

باتشکر از سایت خوبتون

faezeh در تاریخ 11 دی 1392 گفته : پاسخ دهید

ممنون ازمطالب خوبتون

css.php