کد خبر : 28162 تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

نوشیدنی هایی برای مبارزه با پیری پوست

پیرشدن اجتناب ناپذیر است اما خیلی از متغیر ها در افزایش سرعت روند پیر شدن موثر است و می توان با انتخاب نوشیدنی های سالم و طبیعی علاوه بر محافظت از مغز و قلب روند پیری را کاهش داد. ،مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با …

نوشیدنی هایی برای مبارزه با پیری پوست

پیرشدن اجتناب ناپذیر است اما خیلی از متغیر ها در افزایش سرعت روند پیر شدن موثر است و می توان با انتخاب نوشیدنی های سالم و طبیعی علاوه بر محافظت از مغز و قلب روند پیری را کاهش داد.

،مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نوشیدنی های طبیعی و سالم اظهار کرد : آب انگور حاوی لیکوپن و کاروتنوئیدی است که باعث نرمتر شدن پوست می شود و کاکائو و نوشیدنی حاوی کاکائو به دلیل دار بودن فلاونوئیدی به حفظ عملکرد عروق کمک میکند و ریسک فشار خون بالا را کم می کند همچنین دیابت نوع دو و بیماری کلیه و دمانس را کاهش می دهد.

دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه مصرف آب چغندر موجب غلبه بر دمانس(زوال عقل) می شود افزود :‌این نوشیدنی حاوی نیترات طبیعی می باشد که بر خلاف نیترات مصنوعی در گوشت های فراوری شده (سوسیس و کالباس)مفید است. در یک مطالعه در سال 2011 افراد مسنی که غذاهای حاوی نیترات طبیعی بالا مصرف کرده بودند جریان خون در لب فرنتال مغز تحریک شده و روند دمانس کاهش یافته است. افزایش جریان خون باعث کند شدن روند دمانس می شود. نیترات طبیعی به افزایش جریان خون کمک می کند. کلم و تربچه نیز حاوی نیترات طبیعی می باشد.

وی مصرف چای سبز را موثر در افزایش سیستم ایمنی بدن عنوان کرد و گفت :‌ چای سبز محتوی آنتی اکسیدان است که به سرکوب کردن التهاب کمک می کند (التهاب نقش مهمی در ایجاد خیلی از بیماری ها دارد مانند دیابت نوع دو ،بیماری های اتوایمیون ،بیمای قلبی ،کانسر و سکته های مغزی و قلبی )چای سبز مانع استرس اکسیداتیو می شود که عامل اصلی برای التهاب است. در بررسی ها نشان داده است که افرادی که روزانه 500میلی گرم حدود 4تا6فنجان چای مصرف کرده اند میزان استرس اکسیداتیو به نصف کاهش یافته است .

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:‌مصرف شیر سویا برای کاهش چروک و خشکی پوستموثر است این نوشیدنی ایزو فلاونوئیدهای شیر سویا به کلاژن سازی پوست کمک می کند و از شکسته شدن کلاژن پیشگیری می کند.

دکتر زهرا اباصلتی با تاکید بر مصرف روزانه شیر اظهار داشت :‌ مطالعات نشان داده است سالانه 1درصد از توده عضلانی تحلیل می رود و استحکام عضلات 12 تا15 درصد کاهش می یابد. آمینواسیدها در پروتئین باعث ساخته شدن بلوک های عضلانی می شود.یکی از این آمینواسیدها لوسین است شیر محتوی پروتئینی است به نام Wheyکه منبع بسیار خوبی برای لوسین است .سایر محصولات لبنی مانند ماست نیز غنی از آمینواسیدها است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 351 بار
دیدگاهتان را بنویسید

نهال در تاریخ 22 تیر 1392 گفته : پاسخ دهید

اطلاعات مفیدی بوت ممنون.

css.php