کد خبر : 264609 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

نخستین حمله آمریکا به طالبان در افغانستان پس از توافق صلح

نخستین حمله آمریکا به طالبان در افغانستان پس از توافق صلح سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان اعلام کرد که برای نخستین بار پس از توافق صلح به نیروهای طالبان در جنوب این کشور حمله هوایی شده است. به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سانی لگت» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان …

نخستین حمله آمریکا به طالبان در افغانستان پس از توافق صلح

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان اعلام کرد که برای نخستین بار پس از توافق صلح به نیروهای طالبان در جنوب این کشور حمله هوایی شده است.

نخستین حمله آمریکا به طالبان در افغانستان پس از توافق صلح

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سانی لگت» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در توئیتی خبر داد که آمریکا علیه طالبان در «نهرسراج» ولایت «هلمند» حمله هوایی انجام داد.

وی افزود که این حمله در حالی رخ داد که طالبان به‌طور فعال به ایست‌های بازرسی نیروهای افغان حمله می‌کردند.

لگت گفت که این نخستین حمله هوایی آمریکا علیه طالبان در 11 روز اخیر بود و ماهیت تدافعی داشت تا حملات این گروه را مختل کند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی تأکید کرد: رهبری طالبان به جامعه جهانی وعده داده بود تا خشونت‌ها را کاهش دهد و حملات را افزایش ندهد، ما از طالبان می‌خواهیم تا حملات “غیرضروری”  را متوقف کنند و به تعهداتشان پایبند باشند.

وی تصریح کرد: همان‌طور که نشان داده‌ایم در صورت لزوم از شرکای خود دفاع می‌کنیم. ما به صلح متعهد هستیم اما مسئولیت دفاع از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را داریم.

کشته شدن ۱۶ نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال افغانستان

منابع امنیتی از کشته شدن ۱۶ نظامی افغان در حمله طالبان به ولایت «قندوز» خبر می‌دهند.

نخستین حمله آمریکا به طالبان در افغانستان پس از توافق صلح

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع امنیتی اعلام کردند که در حمله طالبان به نیروهای امنیتی افغان در ولایت «قندوز» 16 نظامی کشته شدند.

این منبع افزود که طالبان 10 نیروی امنیتی مرزی را نیز به اسارت گرفته‌اند.این در حالی است که پس از توافق با آمریکا، طالبان حملاتش را علیه نیروهای خارجی متوقف کرده است.

روز گذشته نیز «نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرده بود که در طی 24 ساعت طالبان در 16 ولایت افغانستان 33 حمله انجام داد  که منجر به کشته شدن 6 غیرنظامی و زخمی شدن 14 تن دیگر شد.

پیش از این نیز ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید: کاهش خشونت‌ها اقدامی برای اعتمادسازی بود و سطح خشونت‌ها پس از این نیز باید پایین بماند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : خبری ، مجله خبری بازدید 399 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php