کد خبر : 162386 تاریخ انتشار : جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

نحوه تمیز کردن آسیاب برقی کوچک

این روزها دستگاه آسیاب به یکی از ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه بدل شده است. این وسیله کوچک برقی کارآیی های بسیاری دارد، هم می شود از آن برای خرد کردن دانه های خوش بوی قهوه استفاده کرد، هم می توان زعفران های خوش رنگ را با آن آسیاب کرد. اما …

این روزها دستگاه آسیاب به یکی از ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه بدل شده است. این وسیله کوچک برقی کارآیی های بسیاری دارد، هم می شود از آن برای خرد کردن دانه های خوش بوی قهوه استفاده کرد، هم می توان زعفران های خوش رنگ را با آن آسیاب کرد. اما نکته ای که در عمر مفید این وسیله های برقی بسیار موثر است، نحوه شست و شوی این وسیله ها است. ما در این مطلب می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می توان وسیله های برقی ای را که نباید به طور مستقیم زیر شیر آب بروند را تمیز کرد، پس با ما در این مطلب هیجان انگیز همراه باشید.

 نحوه تمیز کردن آسیاب برقی کوچک

نحوه تمیز کردن آسیاب برقی کوچک

نحوه کار بسیار راحت است، فقط کافی است وسیله های زیر را آماده کنید تا به سراغ مراحل بعدی برویم:

پارچه تمیز
برنج نپخته
مایع ظرفشویی

 نحوه تمیز کردن آسیاب برقی کوچک

مخزن آسیاب برقی با استفاده از دستمال کاغذی تمیز کنید

ابتدا وسیله برقی مورد نظرتان را از برق بکشید و قسمت مخزن و تیغه های آسیاب را ابتدا با یک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز کنید، در حدی که فقط مواد اضافی از روی آن پاک شوند. لزومی ندارد که در این مرحله خیلی روی تمیز کردن تیغه ها دقیق شوید.

  نحوه تمیز کردن آسیاب برقی کوچک

برنج را برای تمیز کردن اجزای داخلی آسیاب برقی آسیاب کنید

حالا مقدار برنج خام را داخل مخزن بریزید و دستگاه را روشن کنید و اجازه بدهید تا برنج های خام آسیاب شوند. برنج خام چربی های موجود در داخل مخزن را به خود جذب می کند، اگر فکر می کنید دستگاه شما خیلی چرب است این مرحله را یک بار دیگر تکرار کنید.

  نحوه تمیز کردن آسیاب برقی کوچک

قسمت هایی از آسیاب با آب و مایع ظرفشویی بشویید

دستگاه را خاموش کنید و دوباره به وسیله دستمال کاغذی و پارچه مخزن و تیغه ها را کاملا تمیز کنید. تا عاری از هرگونه برنج آسیاب شده  شوند. بعد از این که قسمت مخزن و تیغه ها را تمیز کردید، حالا می توانید بقیه قسمت ها را با آب و مایع ظرفشویی بشویید. قسمت هایی نظیر درب آسیاب کن .

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : آشپزی و خانه داری بازدید 402 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php