کد خبر : 38623 تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱:۰۷

نحوه استفاده صحیح از تردمیل

یک متخصص پزشکی ورزشی الگوهای صحیح استفاده از تردمیل را برای افراد عادی تشریح کرد. دکتر مریم ابوالحسنی با بیان اینکه استفاده از دستگاه تردمیل شرایط خاص خود را دارد، اظهار داشت: تردمیل از جمله وسایل ورزشی است که افراد برای بهبود وضعیت قلبی، عروقی و برای صحت جسمی از …

یک متخصص پزشکی ورزشی الگوهای صحیح استفاده از تردمیل را برای افراد عادی تشریح کرد. دکتر مریم ابوالحسنی با بیان اینکه استفاده از دستگاه تردمیل شرایط خاص خود را دارد، اظهار داشت: تردمیل از جمله وسایل ورزشی است که افراد برای بهبود وضعیت قلبی، عروقی و برای صحت جسمی از آن استفاده می کنند. فردی که از سلامت جسمانی کامل برخوردار است بهتر است که در طول روز نیم ساعت و با شیب صفر درجه از تردمیل استفاده کند و ابتدا حتما یک پیاده روی آرام با سرعت پایین جهت گرم کردن بدن بروی این دستگاه داشته باشد.

نحوه استفاده صحیح از تردمیل

این متخصص پزشکی ورزشی در ادامه، خاطر نشان کرد: تردمیل ظرفیت و گنجایش وزنی خاص خود را دارد، بنابراین وزن فرد استفاده کننده از این وسیله ورزشی باید به اندازه ظرفیت تردمیل باشد.

وی به استفاده کنندگان تردمیل در منازل توصیه کرد: افرادی که از این وسیله در خانه های خود به منظور دست یابی به سلامتی استفاده می کنند ابتدا برای شروع باید دستگاه را در شیب صفر درجه قرار دهند، بهتر است که قبل از استفاده از تردمیل با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت داشته باشند تا بدانند چند دقیقه در طول روز و هفته و با چه شدتی باید از این دستگاه استفاده کنند، همچنین محدوده ضربان قلب فرد باید مشخص شود.

بهترین روش تعیین کنترل سرعت تردمیل، استفاده از تست تنفس است

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه سرعت دستگاه تردمیل باید به گونه ای تنظیم شود که نشان دهنده محدوده ضربان قلب باشد، تصریح کرد: در صورتی که محدوده ضربان قلب مشخص نشده باشد بهترین روش تعیین کنترل سرعت تردمیل، استفاده از تست تنفس است، یعنی با دویدن بروی دستگاه و همراه با آن گفتن سه کلمه و کشیدن یک نفس عمیق است.

دکتر ابوالحسنی با بیان این مطلب که افراد بعد از استفاده از تردمیل باید پیاده روی آرام بروی دستگاه داشته باشند سپس دستگاه را به طور کامل قطع کنند، گفت: افرادی که در منزل خود از این وسیله ورزشی استفاده می کنند در حین انجام آن باید کفش مناسبی را به پا داشته باشند و همچنین بهتر است موسیقی به هنگام استفاده از تردمیل را فراموش نکنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه افراد مصرف مایعات را قبل و بعد از استفاده از تردمیل به خاطر داشته باشند، اظهار داشت: افرادی که مبتلا به زانو درد هستند نباید این وسیله ورزشی رابه کار نبرند بهتر است که از دوچرخه های ثابت جهت ورزش استفاده کنند. افراد باید قبل از ورزش با تردمیل از لحاظ جسمانی ارزیابی شوند تا علایمی همچون ابتلا به سرگیجه، تپش قلب، افت فشار خون و بیماری های قلبی و ریوی در آنان مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه، خاطر نشان کرد: فردی که کاملا سالم است اگر در حین استفاده از تردمیل دچار افت فشار خون شود باید ورزش را قطع کرده و سپس به پزشک مراجعه کند که البته تغذیه نامناسب یکی از شایع ترین علت این مشکل است. دکتر ابوالحسنی در پایان تردمیل را وسیله خوبی برای افزایش فعالیت های فیزیکی در افراد عنوان کرد و گفت: افراد باید زمانی از این دستگاه استفاده کنند که تمایل بیشتری برای انجام فعالیت های ورزشی دارند و محیط شادی را برای تردمیل انتخاب کنند تا دچار دلزدگی نشوند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : دانستنی ها ، سرگرمی بازدید 240 بار
دیدگاهتان را بنویسید

فاطمه در تاریخ 16 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

آقا ماهم تردمیل داریم ولی صرفا جهت اطلاع داریم!!!! دکوریه فقط:)

css.php