کد خبر : 150110 تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۲۶

نحوه استفاده از اسپری های خوشبو کننده بدن

در این تاپیک برای کاربران گرامی‌روش صحیح استفاده از انواع اسپری‌های خوشبوکننده بدن چه برای زن و چه مرد را آماده کردیم تا صحیح تر خرید و استفاده کنید اگر دقت کرده باشید، حتما در سال‌های اخیر چشمتان به انواع اسپری‌های زنانه و مردانه ضدعرق هم افتاده و شاید خیلی …

در این تاپیک برای کاربران گرامی‌روش صحیح استفاده از انواع اسپری‌های خوشبوکننده بدن چه برای زن و چه مرد را آماده کردیم تا صحیح تر خرید و استفاده کنید

اگر دقت کرده باشید، حتما در سال‌های اخیر چشمتان به انواع اسپری‌های زنانه و مردانه ضدعرق هم افتاده و شاید خیلی از شماها، استفاده از این محصولات سبک، قابل حمل و خوشبو را به انواع مام‌های قدیمی ترجیح بدهید. در صفحات «راهنمای خرید» این هفته به بررسی نکته‌های ریز و درشت این اسپری‌ها پرداخته‌ایم.

   نحوه استفاده از اسپری های خوشبو کننده بدن

۱٫انواع اسپری‌های خوشبوکننده بدن

اسپری‌های خوشبوکننده بدن در دو نوع ضدعرق و خوشبوکننده در بازار موجود هستند. انواع ضدعرق آنها، ترکیب‌هایی به‌نام آلومینیوم کلراید و آنتی‌باکتریال دارند که هم می‌توانند جلوی تعریق بیش از اندازه را بگیرند و هم باعث کاهش حجم باکتری‌های موجود در دانه‌های عرق شوند و به این ترتیب، اجازه بدبو شدن زیر بغل را به دلیل تعریق بیش از حد ندهند.

این درحالی است که اسپری‌های خوشبوکننده بدن، فقط حاوی مواد خوشبوکننده‌اند و کمک چندانی به کاهش میزان تعریق یا کم شدن تعداد باکتری‌های موجود در عرق نمی‌کنند. معمولا اثر اسپری‌های خوشبوکننده از انواع ضدعرق آنها کمتر است زیرا ترکیب بوی عرق با مواد خوشبوکننده موجود در این اسپری‌ها بعد از گذشت چند ساعت، باعث ایجاد بوی نامطلوبی می‌شود.

اگر جزو افرادی هستید که زیاد عرق نمی‌کنید یا عرق می‌کنید اما عرقتان بدبو نیست، استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده بدن را به شما توصیه می‌کنیم ولی اگر هم زیاد عرق می‌کنید و هم عرقتان بدبو است، باید از اسپری‌های ضدعرق که عبارت «anti transpirant» روی آنها درج شده، استفاده کنید.

نحوه استفاده

اسپری‌های ضدعرق برای پیشگیری از تعریق تولید شده‌اند نه برای جلوگیری از عرق کردن لباس‌ها! به‌همین‌‌دلیل اگر می‌خواهید نتیجه مطلوبی از عملکرد این محصولات بگیرید، باید آنها را مستقیم روی پوست بدنتان اسپری کنید زیرا آغشته کردن لباس به اسپری‌های ضدعرق، تاثیری در پیشگیری از عرق کردن یا حتی پیشگیری از بدبو شدن ناحیه زیر بغل ندارد.

البته می‌توانید اسپری‌های خوشبوکننده را مستقیم روی پوستتان نزنید و آنها روی لباستان اسپری کنید اما برخی از این اسپری‌ها، حاوی ترکیب‌هایی هستند که تماس مستقیم آنها با پارچه لباس، باعث ایجاد لکه روی آن می‌شود. بهتر است این را هم بدانید که قبل از استفاده از انواع خوشبوکننده یا ضدعرق اسپری‌ها،‌ پوست بدنتان باید کاملا خشک و تمیز باشد.

۲٫بهترین زمان استفاده

بهترین زمان استفاده از اسپری‌های ضدعرق برای افرادی که زیاد عرق می‌کنند، وقتی است که از حمام خارج شده‌اند و بدنشان کاملا تمیز است و هنوز عرق نکرده اما افرادی که زیاد عرق نمی‌کنند و عرقشان هم بدبو نیست، بلافاصله پس از حمام کردن نیازی به استفاده از اسپری ندارند. آنها می‌توانند قبل از خروج از منزل، کمی اسپری خوشبوکننده بزنند تا هم خودشان و هم لباس‌هایشان بوی ملایم و مطلوبی بگیرد.

حواستان باشد اگر زیاد عرق می‌کنید و عرقتان هم بدبو است، به‌هیچ‌وجه بعد از اینکه عرق کردید و بدنتان بو گرفت، از اسپری‌های ضدعرق یا خوشبوکننده استفاده نکنید. این کار نه‌تنها بوی عرق را از بین نمی‌برد،

بلکه باعث تند و بدبوتر شدن بدنتان هم می‌شود. اگر عرق کرده‌اید و وقت استحمام هم ندارید، ابتدا عرق زیر بغل خود را با یک دستمال کاغذی مرطوب پاک کنید، سپس پوستتان را با دستمال دیگری خشک کنید و بعد از آن، کمی اسپری ضدعرق بزنید.

اسپری‌های ضدعرق، حاوی مواد خوشبوکننده هم هستند و نیازی به استفاده جداگانه از اسپری‌های خوشبوکننده برای کسانی که از ضدعرق‌ها استفاده می‌کنند، نیست.

یک نکته دیگر اینکه بدن ما در طول خواب شبانه، فعالیت خاصی ندارد و به‌همین دلیل هم عرق چندانی نمی‌کند بنابراین بهتر است حتی در صورت استحمام شبانه، کمی به پوستتان استراحت بدهید و آن را پیش از خواب آغشته به انواع مام و اسپری نکنید. می‌توانید مام‌ها و اسپری‌های ضدعرق را بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، استفاده کنید.

۳٫موارد منع مصرف‌

هرچند استفاده از اسپری‌های ضدعرق و خوشبوکننده بدن برای تمام افراد در گروه‌‌های سنی و جنسی مختلف مجاز است، اما محدودیت‌هایی هم در استفاده از این محصولات برای برخی از افراد وجود دارد.

مثلا اگر اولین مرتبه پس از استفاده از یک نوع اسپری خاص، دچار خارش پوستی شدید، باید بدانید که به ترکیب‌های موجود در آن محصول خاص، حساسیت دارید و باید دور مصرف آن را خط بکشید. استفاده مداوم از اسپری‌هایی که باعث خارش زیر بغل می‌شوند

هم می‌تواند به مرور زمان پوست این ناحیه را تیره‌تر کند زیرا خاراندن مکرر پوست، باعث افزایش فعالیت رنگدانه‌های پوستی و در نتیجه، تیره‌تر شدن رنگ آن می‌شود. احتمال ایجاد حساسیت در اثر استفاده از اسپری‌های ضدعرق در افرادی که مبتلا به اگزما هستند هم بیشتر است.

به کسانی هم که پوست زیر بغل خود را در اثر اصلاح با تیغ بریده‌اند، توصیه می‌شود برای پیشگیری از سوزش زخم‌ها و ایجاد حساسیت در این ناحیه، تا مدتی سراغ اسپری‌های ضدعرق حاوی الکل نروند و از انواع بدون الکل آنها استفاده کنند.

افراد مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماری‌های تنفسی هم نباید از انواع خوشبوکننده‌ها و ضدعرق‌هایی که به‌صورت اسپری در بازار موجود هستند، برای کاهش تعریق استفاده کنند زیرا احتمال استنشاق ذرات و ترکیب‌های موجود در اسپری‌ها هنگام استفاده از آنها وجود دارد و ممکن است آسم و آلرژی را تشدید کند.

4.2/5 - (6 امتیاز)
دسته بندی : سبک زندگی ، عطر بازدید 8,193 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php