کد خبر : 117809 تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

مناسب ترین دمای اتاق نوزاد چقدر است؟

مناسب ترین دمای اتاق نوزاد چقدر است؟ مناسب ترین دمای اتاق نوزاد چقدر است؟ مناسب‌ترین دمای اتاق نوزاد ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی‌‌گراد است والدینی که تازه صاحب فرزند شده‌اند، به دمای مناسب اتاق نوزاد خود خیلی حساس هستند و گاهی اوقات لباس زیاد به تن نوزادشان می‌کنند و دوباره …

مناسب ترین دمای اتاق نوزاد چقدر است؟

مناسب ترین دمای اتاق نوزاد چقدر است؟

مناسب ترین دمای اتاق نوزاد چقدر است؟

مناسب‌ترین دمای اتاق نوزاد ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی‌‌گراد است

والدینی که تازه صاحب فرزند شده‌اند، به دمای مناسب اتاق نوزاد خود خیلی حساس هستند و گاهی اوقات لباس زیاد به تن نوزادشان می‌کنند و دوباره لبا‌س‌هایشان را کم می‌کنند و مدام نگران گرم و سرد شدن نوزادشان هستند.

بعضی وقت‌ها هم گرم شدن هوای اتاق نوزاد این‌قدر زیاد است که آنها به اشتباه تصور می‌کنند که نوزادشان تب کرده است اما بهترین و مناسب‌ترین دمای اتاق نوزاد چه‌قدر است؟ این سوال بسیاری از والدین است. از آنجایی که گرم کردن بیش از اندازه نوزاد خطر مرگ ناگهانی را در نوزاد افزایش می‌دهد نباید اتاق نوزاد خیلی گرم باشد.

هوای خنک هم سبب سرماخوردگی نوزاد شده و هم سبب بدخوابی او می‌شود بنابراین قبل از اینکه نوزاد را به خانه بیاورید، سعی کنید دمای اتاق را به‌طور مناسب تنظیم کنید.

کارشناسان توصیه می‌کنند که بهترین و مناسب‌ترین دمای اتاق نوزاد ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی‌‌گراد است و بهتر است نوزاد علاوه بر لباس‌های زیر یک لباس بیشتر هم داشته باشد.

این دما برای روزهای سرد زمستان است که یک وسیله گرمایی در خانه روشن است. در تابستان بهتر است دمای اتاق کودک ۲۳ تا ۲۵ درجه باشد. به‌خاطر داشته باشید که هنگام خواب باید لباس‌های سبک و راحت به نوزاد بپوشانید و از پوشش خیلی زیاد کودک خودداری کنید.

پنجره ها را دوجداره کنید

بیشترین اجزایی که در آپارتمان‌ها موجب از دست دادن گرما می‌شوند، پنجره ها هستند. پنجره‌ها باعث انتقال گرما به هوای سرد بیرون می‌شوند.

این مشکل وقتی بیشتر ظهور می‌کند که پنجره‌های منزل شما دوجداره نباشند، زیرا پنجره‌های معمولی به نسبت پنجره‌های دوجداره و پنجره‌های درزبندی شده تا ۱۰ برابر بیشتر تلفات حرارتی دارند اما جهت عایق کردن پنجره‌های معمولی می‌توانید از ورق‌های نازک و شفاف پلاستیکی که در بازار موجود است، استفاده کنید. برای این کار ابتدا سطح شیشه را کاملا تمیز کنید،

سپس از سمت چسب‌دار ورق آن را بکشید و روی شیشه بچسبانید. این عایق هم مناسب تابستان و هم مناسب زمستان است. اگر بازشوهای پنجره‌ها را درزگیری کنید، بسیار به شما در جهت کاهش اتلاف حرارت منزل کمک می‌کند.

برای این کار هم می‌توانید از نوارهای درزگیری ابری یا فومی پنجره‌ها استفاده کنید که به آسانی امکان‌پذیر است و در دسترس هم هست. برای عایق کردن درها هم می‌توانید از همین نوارهای درزگیری استفاده کنید.

عایق‌ بندی کنید

برای پاسخ به این پرسش که شما به چه میزان نیاز به عایق‌کاری و ایزولاسیون دارید، نیاز به دو نوع اطلاعات دارید. اول اینکه بدانید بام، کف و دیوارهای منزلتان اکنون در چه وضعیتی هستند.

دوم اینکه اطلاعاتی راجع به مقدار عایق مورد نیاز ساختمان خود با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، به دست آورید. تمام سقف‌ها و دیوارها و کف منزلتان را تا آنجاکه می‌توانید عایق‌بندی کنید.

منافذ بین دیوارها و سقف و همین‌طور دیوارها و کف را درزگیری کنید. همین‌طور منافذ موجود در محل قرارگیری سیستم‌های تهویه و فن‌های ساختمان را درزگیری کنید. به این نکته هم توجه کنید که یک منزل عایقکاری شده در زمستان دما را پنج درجه گرم‌تر و در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند.

به این منظور دیوارها و سقف و کف منزلتان را عایق کنید. با توجه به مواردی که در مورد درزگیری و عایق‌کاری منازل ذکر شد،شما می‌توانید هزینه گرمایش منزل خود را بسیار کاهش دهید و از دمای مطلوب منزل خود در سرمای زمستان، نهایت استفاده را ببرید. ضمن اینکه در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کرده‌اید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : بارداری و کودک بازدید 270 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php