کد خبر : 206675 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

منابع ویتامین دی

منابعی که در چربی مخلوطند ، تخم مرغ، گوشت، شیر، گوشت ماهی ، بعضی از سبزیجات، و خود بدن انسان ویتامین D تولید می کنند. میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران، خسرونیا متخصص داخلی، در رابطه با ۱۲ منبع غنی از سرشار از ویتامین D اظهار کرد: منابعی که …

منابعی که در چربی مخلوطند ، تخم مرغ، گوشت، شیر، گوشت ماهی ، بعضی از سبزیجات، و خود بدن انسان ویتامین D تولید می کنند.

منابع ویتامین دی

میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران، خسرونیا متخصص داخلی، در رابطه با ۱۲ منبع غنی از سرشار از ویتامین D اظهار کرد: منابعی که در چربی مخلوطند ، تخم مرغ، گوشت، شیر، گوشت ماهی ، بعضی از سبزیجات، و خود بدن انسان ویتامین D تولید می کنند.

وی عنوان کرد: برای کسب ویتامین D قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید می توان به طور طبیعی این ویتامین را برای بدن ذخیره کرد .

وی اظهار کرد: شیر یکی دیگر از منابع غنی ویتامین D بوده که استفاده آن روزانه به مقدار ۳۰۰ سی سی معادل یک لیوان بزرگ می تواند این ماده غنی را برای بدن تامین کند.

خسرونیا در ادامه افزود: استفاده از تخم مرغ هم روزانه دو عدد می تواند در تامین این ویتامین موثر و بدن را بی نیاز کند.

وی عنوان کرد: مصرف ۲۰۰ گرم گوشت در برنامه غذایی اشخاص نیز می تواند این ویتامین را در بدن تامین کند.

خسرونیا در پایان خاطر نشان کرد: اگر هر فرد بتواند با یک برنامه غذایی مدون ویتامین های مورد نیاز بدن از جمله ویتامین D را تامین کند دیگر نیازی نیست که از قرص ها و داروها برای تامین این ویتامین استفاده شود.

در پایان باید اشاره کرد کمبود ویتامین D می تواند موجب پوکی استخوان و خستگی مفرط در افراد شود به طوری که فرد قادر به انجام کارهای روزمره نبوده و احساس خستگی می کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی ، فواید مواد غذایی بازدید 622 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php