کد خبر : 262502 تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

معروفترین پارکهای گرجستان در سفر به گرجستان

معروفترین پارکهای گرجستان در سفر به گرجستان در سفر به گرجستان می توانید از جاذبه های گردشگری مهم و جذاب این کشور نظیر، کلیساها، مساجد، پارک ها، موزه ها و بناهای تاریخی دیدن کنید. یکی از مهم ترین جاذبه های هر کشوری پارک های آن است که مکان مناسبی برای …

معروفترین پارکهای گرجستان در سفر به گرجستان

معروفترین پارکهای گرجستان در سفر به گرجستان

در سفر به گرجستان می توانید از جاذبه های گردشگری مهم و جذاب این کشور نظیر، کلیساها، مساجد، پارک ها، موزه ها و بناهای تاریخی دیدن کنید. یکی از مهم ترین جاذبه های هر کشوری پارک های آن است که مکان مناسبی برای گشت و گذار و استراحت است.اگر دنبال همچین مکان هایی هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید؛

پارک های تفریحی گرجستان

پارک واکه تفلیس

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان در تور گرجستان ارزان پارک واکه است که در سال ۱۹۴۶  در شهر تفلیس افتتاح شده است که با ۲۰۰ هکتار مساحت به عنوان بزرگ ترین پارک این کشور نیز به شمار می رود. از جاذبه های زیبا و تماشایی این پارک می توان به پله های طولانی، مجسمه مادر، استخر و آب نماهای زیبا و موزه لوکوموتیو اشاره کرد. همچنین بزرگ ترین کتابخانه گرجستان نیز در این پارک قرار دارد. این پارک دارای پیست های دوچرخه سواری و مسیر های مناسبی برای پیاده روی است و علاوه بر این یک شهر بازی مخصوص  کودکان  دارد که می توانید لحظات خاطره انگیزی را همراه با خانواده و دوستان ، در این پارک سپری کنید.

به گزارش سفر باتو ، در این پارک تندیسی از سرباز های گمنام و سازه یادبود جنگ جهانی نیز قرار دارند که در سال های ۱۹۸۱ تا۱۹۸۵ کامل شده اند. بالای  پله ها نیز می توانید نمایی از این شهر زیبا  را مشاهده کنید.

اگر به دنبال تفریح و گشت و گذار هستید و می خواهید یکی از زیبا ترین منظره های طبیعت را از نزدیک مشاهده کنید حتما به این پارک سری بزنید.

پارک ریکه تفلیس

یکی دیگر از بهترین جاذبه های تفریحی شهر تفلیس پارک ریکه  است که در سال ۲۰۱۳ میلادی ساخته شده و به بهره برداری رسیده است. این پارک در مجاورت کاخ ریاست جمهوری قرار دارد و محل برگزاری فستیوال ها و جشن های مردم تفلیس می باشد. پارک ریکه به دلیل دسترسی آسان از طریق پل صلح  و همچین تله کابین، تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی مهمی شده است که از مکان های گردشگری زیادی برخوردار است.اگر با تور به این پارک سفر می کنید حتما به وقت بیشتری نیاز دارید تا بتوانید از تمام این مناطق بازدید کنید. دسترسی به این پارک بسیار آسان است و همچنین می توانید از ترامواهای هوایی با نمای فوق العاده از شهر، قلعه ناری کالا، کاخ ریاست جمهوری، مجسمه مادر و پل صلح استفاده کنید.

از امکانات این پارک می توان به کافی شاپ ها، رستوران ها و زمین های بازی مخصوص کودکان اشاره کرد.این پارک اغلب در فصول گرم مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.

پارک ورا

یکی از قدیمی ترین پارک های گرجستان است که در منطقه ورا، در مرکز شهر تفلیس واقع شده است. این پارک دارای زمین بازی کودکان، فواره ها و آب نماهای زیبایی است که در انتهای آن منظره ای از رودخانه متکواری و شهر تفلیس به چشم می خورد. این پارک نسبت به سایر پارک های گرجستان از مساحت کمتری برخوردار است اما دارای منظره جذاب و خیره کننده ای است که برای گردش و تفریح  گزینه بسیار مناسبی است. این پارک ساعت کاری خاصی نداشته و همه روزه برای بازدید عموم باز است.

منطقه ورا مملو از  خانه های قدیمی مربوط به قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی است که جلوه خاصی به این پارک می دهند..

از جمله مهم ترین جاذبه های شهر تفلیس مانند سالن کنسرت فیلامورفیا، رودخانه متکواری و باغ وحش تفلیس در چند قدمی این پارک قرار دارد که باعث جذب تعداد زیادی از گردشگران می شود.

پارک آبی گینو

یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری در گرجستان پارک آبی گینو است که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد. این پارک در نزدیکی دریاچه تفلیس و در منطقه دیدوبه واقع شده  و دارای شهر بازی برای کودکان، استخر های متنوع، سالن ماساژ و دیگر امکانات تفریحی است که این پارک را تبدیل به محلی مناسب برای تفریح و استراحت در کنار خانواده و آشنایان تان می کند.

پارک موشتایدی

پارک ها یکی از محل هایی هستند که مورد استقبال تعداد زیادی از مردم قرار دارند. یکی از محبوب ترین پارک ها، باغ موشتایدی است که در سال ۱۸۳۰،  توسط یک فرد ایرانی به نام میرفتاح آقا ساخته شده و به همین دلیل بین ایرانیان محبوب شده است.

نام موشتایدی برگرفته از نام مجتهد، سازنده این مکان است  که مجتهد والا مقام ایرانی بوده که  در مقابل کفار روس ایستادگی کرد و پس از مدتی با تغییر موضع به استقبال نیروهای روسی رفت. این کار سبب شد که او به تبریز تبعید شود. اما دولت روسیه به عنوان پاداش حمایت از روسیه، او را به تفلیس برده و مقادیر زیادی طلا و زمین به او هدیه دادند. میر فتاح در این زمین سکونت کرده و باغ های زیبایی را خلق کرد. پس از بازگشت وی به ایران، این باغ در اختیار مسئولین قرار گرفت که در نهایت در قرن نوزدهم به یک پارک عمومی تبدیل شد.

پارک ملی

یکی از قدیمی ترین پارک های ملی در کشور گرجستان است که در نزدیکی شهر تفلیس، پایتخت این کشور قرار دارد. این پارک به دلیل دارا بودن انواع گیاهان، درختان و حفاظت از زیستگاه گونه های نادر حیوانات  به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گرجستان به شمار می رود. این پارک دارای۶۷۵ گونه گیاه و یک حیات وحش با گونه های متنوعی از پستانداران نادر و همچنین  ۱۲ گونه از خزندگان است که علاقه مندان می توانند از این قسمت دیدن فرمایند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : گردشگری بازدید 412 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php