کد خبر : 263219 تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

معاملات فارکس ، معاملات خرید و فروش ارز در بازار جهانی

معاملات فارکس ، معاملات خرید و فروش ارز در بازار جهانی ساده ترین تعریف برای تبادل ارزهای خارجی، تبدیل یک ارز به ارز دیگر است که مقداری از این تبادل برای خرید و فروش کالا و یا خدمات شرکت‌ها و دولت‌ها، هزینه‌های سفر و خرید جهانگردان و یا سرمایه گذاری …

معاملات فارکس ، معاملات خرید و فروش ارز در بازار جهانی

ساده ترین تعریف برای تبادل ارزهای خارجی، تبدیل یک ارز به ارز دیگر است که مقداری از این تبادل برای خرید و فروش کالا و یا خدمات شرکت‌ها و دولت‌ها، هزینه‌های سفر و خرید جهانگردان و یا سرمایه گذاری اشخاص و بنگاه‌ها در کشور مورد استفاده قرارمی‌گیرد. البته بیشتر تبادل‌های ارزی با هدف کسب سود از تفاضل قیمت خرید و فروش انجام می گیرد.

معاملات فارکس ، معاملات خرید و فروش ارز در بازار جهانی

در بازار تبادل ارز جهانی که به آن فارکس گفته می‌شود، تمامی بانک‌ها (اعم از تجاری و مرکزی و سرمایه‌گذاری)، مؤسسات مالی بزرگ، شرکت‌های چند ملیتی، تاجران، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های صادرات و واردات، صندوق‌های بازنشستگی، سفته بازها و اشخاص حقیقی، ارزهای مختلفی هم‌چون دلار آمریکا، یورو، پوند، ین و … را معامله می کنند.

این بازار بر خلاف اکثر بازارهای مالی دیگر مکان فیزیکی خاصی نداشته و بانک‌ها، مؤسسات و معامله گران از طریق شبکه الکترونیکی، یک ارز را در مقابل ارز دیگر معامله می‌کنند.

برای انجام معاملات در بازار ارز انتخاب یک کارگزار الزامی است. برای انجام معاملات ارزی مشتری بایستی با کارگزار مورد نظرش قرارداد بسته و مبلغ مورد نظر خود را به‌ عنوان سپرده به شماره حسابی که کارگزار مشخص می‌کند واریز نماید. این سپرده درواقع پشتوانه انجام معاملات هست و به نام خود مشتری بازمی‌شود.

هر کارگزار یا بروکر بازار فارکس جهت انجام دستورات معاملاتی مشتریان، به محیطی نیاز دارد تا از طریق آن بتواند با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و در عین حال که آنها را از روند قیمت‌ها آگاه می سازد شرایطی را فراهم سازد که بر اساس آن بتوان مراحل انجام یک معامله را به ثبت رساند.

اصولاً این مراحل شامل دریافت تقاضاهای پیش خرید و پیش فروش و باز و بستن معاملات بر روی کالاها یا ارزهای بخصوص است که هر کارگزار به کاربران خود بر اساس آن سرویس می‌دهد. برای رفع این مشکل هر بروکری از«پلت فرم»های خاصی استفاده می کند که گاهی ممکن است در میان بسیاری از آنان مشترک باشد مانند نرم افزار “متاتریدر “(Metatrader).

با تمام توضیحاتی که در مورد فارکس داده شد، شما می‌توانید با استفاده از منابع مختلف، فارکس حرفه ای را به خوبی یاد بگیرید و در طول زمان با تلاش خود در این راستا پیشرفت نمایید.

اما یک سوال این روزها در این رابطه برای افراد بوجود آمده که در اینجا قصد داریم به طور خلاصه به آن پاسخ دهیم.

سوالی که از آن صحبت کردیم این است؛ cfd چیست ؟

کلمه  CFD معنای معامله برای اختلاف را دارد یا به زبان انگلیسی (Contract for difference).

بازار CFD محاسن زیادی دارد که شامل موارد ذیل است:

1.همانند بازار آتی امکان فروش وجود دارد 2.استفاده از اهرم یا لِوِرِیج 3.عدم سررسید قراردادها، امکان نگه داری قراردادها تا زمان دلخواه.

در حال حاضر بازارهای CFD موقعیت مناسبی را برای معامله گران و صنعت‌گران مختلف فراهم کرده‌اند. انواع ابزار معاملاتی را به مشتریان عرضه می‌کنند که هم می‌توانند ریسک خود را پوشش دهند و همچنین روی آنها معامله کنند و سود بسیاری به دست بیاورند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار اقتصادی ، مجله خبری بازدید 379 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php