کد خبر : 256492 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

مضرات نوشیدن چای بعد از غذا

مضرات نوشیدن چای بعد از غذا به گفته متخصصین تغذیه نوشیدن چای بعد از غذا عوارض بسیاری دارد. برای آشنایی با عوارض نوشیدن چای بعد از غذا با ما باشید. متخصصین تغذیه معتقدند هرگز نباید پس از صرف غذا چای بنوشیم این امر تاثیرات مضری بر دفع آهن بدن میگذارد …

مضرات نوشیدن چای بعد از غذا

مضرات نوشیدن چای بعد از غذا

به گفته متخصصین تغذیه نوشیدن چای بعد از غذا عوارض بسیاری دارد. برای آشنایی با عوارض نوشیدن چای بعد از غذا با ما باشید.

متخصصین تغذیه معتقدند هرگز نباید پس از صرف غذا چای بنوشیم این امر تاثیرات مضری بر دفع آهن بدن میگذارد و می تواند موبج کمبود آهن بدن افراد مصرف کننده شود همچنین باعث بروز سوزش، التهاب و زخم معده خواهد شد در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد .

در چای ترڪیباتی به نام تِیین وجود دارد ڪه موجب تحریڪ گیرنده‌های هیستامینی درمعده شده و سبب ترشح اسید معده می‌شود و ممڪن است درڪسانی ڪه دچار سوزش، التهاب و زخم معده هستند، مشڪلات گوارشی ایجاد ڪند و بهتر است این افراد چای ڪمتری مصرف ڪنند.

آهن یڪی از املاح مورد نیاز بدن است و اعمال حیاتی متعددی را در بدن به عهده دارد.

نقش اصلی آهن، حمل اڪسیژن در هموگلوبین خون و میوگلوبین عضلات است.

به علاوه، آهن یڪی از اجزاء تشڪیل دهنده ی بسیاری از آنزیم ها در بدن است و برای انجام تعدادی از فرآیندهای متابولیڪی لازم است.

ڪمبود آهن در رژیم غذایی، یڪی از مهم ترین عوامل ایجاد ڪمبود این ماده مغذی در بدن است ڪه منجر به بروز ڪم خونی می شود.

«تانن» موجود در چای از جذب آهن در خون افراد جلوگیری ڪرده و به همین دلیل نوشیدن چای بلافاصله پس از صرف غذا در زنان و ڪودڪان ایجاد فقر آهن می‌ڪند، در صورتی ڪه برای مردان این‌گونه نیست.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 601 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php