کد خبر : 190164 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

مسیر رسیدن به موفقیت

شنیدن نصیحت خوشایند نیست اما وقتی که بحث موفقیت و رسیدن به زندگی ایده‌آل باشد شاید عمر آدمی آنقدر نباشد که هر فردی شخصاً مسیرهای مختلف را بپیماید تا به مسیر درست برسد در این مورد شما باید نصیحت افرادی را که مسیرهای مختلف را آزموده‌اند و بهترین مسیر رسیدن …

مسیر رسیدن به موفقیت

شنیدن نصیحت خوشایند نیست اما وقتی که بحث موفقیت و رسیدن به زندگی ایده‌آل باشد شاید عمر آدمی آنقدر نباشد که هر فردی شخصاً مسیرهای مختلف را بپیماید تا به مسیر درست برسد در این مورد شما باید نصیحت افرادی را که مسیرهای مختلف را آزموده‌اند و بهترین مسیر رسیدن به موفقیت را می‌دانند گوش کنید.

در این‌ مطلب ۱۰ تا از بهترین گفت‌آوردهای وارن بافت دومین ثروتمند آمریکا آورده می‌شود که از نامه‌های وی و نیز از گوشه و کنار وب گردآوری شده است.

چه سس کچاپ یا بستنی یا سرمایه‌گذاری جدیدی مثل باتری‌های خورشیدی باشد، شرکت برکشایر هت اوی وارن بافت موتورخانه‌ای است که بیش از ۸۰ کسب و کار را مدیریت می‌کند.

هر سهم این شرکت بیش از ۲۱۰۰۰۰ دلار داد و ستد می‌شود.

و اگر برکشایر هت اوی ارزنده و موفق و قانونی است، آن‌گاه بافت- رهبر کاریزما و فرهمند شرکت- شخصی ارزش‌آفرین این شرکت است. بر طبق آخرین گزارش‌ها این مرد ۸۴ ساله، ثروت خالص ۶۶.۸ میلیارد دلار دارد. بله درست می‌خوانید. میلیارد. (در واقع الان ثروت‌اش بیش از این است.)

بافت دومین ثروتمند آمریکا پس از بیل گیتس، یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت (با ۸۱.۵ میلیارد دلار) و بالاتر از لری الیسون مالک اوراکل (با ۴۷.۳ میلیارد دلار) است.

بافت به همان میزان که در کسب و کار زیرک و بااستعداد است، الهام‌بخش و کاریزما نیز است. در این‌جا ۱۰ تا از بهترین گفت‌آوردهای وی آورده می‌شود که از نامه‌های وی به سهام‌داران برکشایر و نیز از گوشه و کنار وب گردآوری شده است. لذت ببرید.
۱.به ذهن‌تان زیرکی و نظم بدهید.

“بیش‌تر روزها دوست دارم، مدت زیادی را فقط بنشینم و فکرکنم. این کار در کسب و کار آمریکایی مرسوم نیست. من مطالعه می‌کنم و فکر می‌کنم. پس من بیش‌تر مطالعه می‌کنم و فکر می‌کنم و کم‌تر از بیش‌تر آدم‌ها در دنیای کسب و کار تصمیمات ضربتی و ناگهانی می‌گیرم. من این کار را می‌کنم چون این نوع زندگی و کار را دوست دارم.”
۲.هرگز اصول کسب و کار را فراموش نکنید.

“‌قیمت چیزی است که می‌پردازید. ارزش چیزی است که به دست می‌آورید.“
۳.قبل از این که وارد کاری شوید، بدانید وارد چه کاری می‌شوید.

“بسیار بهتر است شرکتی فوق‌العاده را به قیمتی منصفانه بخرید تا شرکتی منصفانه را به قیمت فوق‌العاده بخرید“
۴.باهوش باشید- و واقع‌بین.

“من می‌کوشم سهام شرکت‌هایی را بخرم که آن‌قدر فوق‌العاده هستند که یک ابله هم می‌‌تواند آن را اداره کند. چون دیر یا زود، یکی دیگر این کار را خواهد کرد.”
۵.تا وقتی می‌توانید چیزی را بسازید، تقلب نکنید.

“بالاخره، وقتی زمان جزر دریا فرا برسد خواهید فهمید چه کسی عریان شنا می‌کند.“
۶.همیشه بدانید با چه آدمی داد و ستد می‌کنید.

“شما نمی‌توانید داد و ستدی خوب را با آدمی بد انجام دهید.”
۷.با شرافت و درست‌‌کاری عمل کنید.

“۲۰سال طول می‌کشد شهرتی ساخته شود ولی فقط پنج دقیقه طول می‌کشد تا تباه شود. اگر به آن بیندیشی، کارها را جور دیگر انجام خواهی داد.”
۸.ارزش، مهم‌ترین چیز است.

“اغلب اوقات، یک کلکسیون عظیم از اموال روزی از تملک مالکش خارج می‌شوند. با ارزش‌ترین دارایی من، جدای از ثروتم، دوستان صمیمی، پرشمار، و ماندگارم هستند.”
۹.استراحت کنید وقتی به آن نیاز دارید.

“اگر در چاله‌ای باشی مهم‌ترین کار این است که از کندن دست بکشی.”
۱۰.نترس باشید. اعتماد به نفس داشته باشید.

“همیشه می‌دانستم که ثروتمند می‌شوم. فکر نمی‌کنم هرگز حتی برای یک دقیقه هم شک کرده باشم.”

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسرار موفقیت ، موفقیت و پیروزی بازدید 355 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php