کد خبر : 39108 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷

مزیت های زندگی مجردی

در اکثر مقالات،مجلات و فیلمها گفته میشود که زن و مرد برای شاد بودن به زیستن در کنار یکدیـگـر نـیـاز دارنـد،  خبر خوب این است که همانطور که ازدواج دارای محاسن و فواید بسیاری است، مجرد بودن هم برای خود مزایایی دارد که بیان آنها خالی از لطف نمی باشد. …

در اکثر مقالات،مجلات و فیلمها گفته میشود که زن و مرد برای شاد بودن به زیستن در کنار یکدیـگـر نـیـاز دارنـد،  خبر خوب این است که همانطور که ازدواج دارای محاسن و فواید بسیاری است، مجرد بودن هم برای خود مزایایی دارد که بیان آنها خالی از لطف نمی باشد.

مزیت های زندگی مجردی

زندگی مجردی لبریز از آزادی هایی است که تصورش ممکـن است مشکل بنظر برسد. در این بخش به دلایل اصلـی برای مجرد بودن اشاره می کنیم

می توانید فرصتی برای پیدا کردن همسر ایده آل خود بدست آورید

در ایام تجرد میـتـوانید سعی و تلاش خود را برای یافتن محبوب و معشوق حقیقی خود بکار ببندید. به عبارت دیگر با این کار از ازدواجهای عجولانه و نابخردانـه کـه مـمکن است یک عمر شما را به دردسـر انـداخـتـه و مـشـکـلات غیـر قابل جبرانی ایجاد کند، خودداری خواهید نمود

مـتاسفانه برخی از افراد به دلایل نادرست زیر ممـکن اسـت نـسـنـجیده و بـدون در نـظر گرفتن فاکتورهای اصلی، اقدام به ازدواج نمایند

رسیدن به سنی بخصوص

ازدواج کردن همه دوستان دیگر

ترس بخاطر از دست دادن نفر فعلی

عدم موفقیت آنچنانی در روابط پیشین و اینکه نفر فعلی اولین شخصی است که علاقه نشان می دهد

با وقت گذاشتن و بررسی بیشتر در مورد عوامل و فاکتورهای ازدواج موفق می توانید از دوران تـجرد بـه عنـوان تـجـربه ای ارزشـمند برای شروع یک زندگی موفق و طولانی بهره ببرید.

می توانید ارباب خودتان باشید

روابــط عاشـقانـه مـتـرادف بـا مـصـالـحه و سازش است. در نهایت برای برقراری آرامش و مساوات مجبور به فدا نـمودن چیزهایی کـه دوسـت داریـد خـواهیـد شـد – یـک مـسابقه فوتبال و یا پنیر اضـافی روی پـیـتـزایـتـان. از اوقـات تـجرد برای لذت بردن بیشتر از زندگی استفاده نمایید. در برخی معیارهای کوچک، خودپسندی برای نفس مفید است.

همچنین ارباب خـود بودن بمعنای این است که مجبور به پاسخ دادن به کسی نخواهید بود. اینـکه بـه خـاطر همه مسائل و اتفاقات نیاز به جواب دادن و استنطاق شدن داشته باشید.

می توانید توجه خود را معطوف شغلتان گردانید

زندگی همانند یک بازی تردستی می ماند که شما مجبورید همه عوامل و عـناصـر را در هوا نگه داشته در حین اینکه به هر کدام از آنها بطور یکسان توجه میکنید. اما اگر یـکی از این عناصر سقوط کرد و افتاد باید توان خود را معطوف بقیه نمایید. در زمان تجرد زمان زیادی برای اختصاص دادن به کار و حرفه خود خواهید داشت. میـتوانـید از این زمان برای ارتقای سطح شغلی و پیشرفت بیشتر استفاده نمایید. و لازم نـیـست نـگـران قـربـانـی کردن زندگی عشقیتان باشید، چرا که مجرد و نیرومند هستید.

می توانید هر کاری را در هر موقعی که بخواهید انجام دهید

مجرد بودن شما را از انجام کارهای یکنواخت و حلقه محاصره عادات روزانه خارج میکند. زمـانی کـه تـوانش را دارید، شهامت بخرج دهید. بـا دوسـتـان خـود بـه مـاهـی گـیـری و سفرهای هیجان انگیز بروید. همه این کارها را بدون اینکه مجبور به جواب پس دادن بـه فرد دیگری باشید، می توانید انجام دهید. این نهایت و اوج آزادی است.

مجبور نیستید عادات شخص دیگری را تحمل کنید

عادت کردید وقتی او از ماشین خودتراش شما برای زدن موهای پایش اسـتفاده میکند، با فروتنی هر چه تمام تر چشم پوشی کـنـیـد. روشـن کـردن شـمع هـای معطر در همه اتاقها دیگر قابل تحمل نیست. میتوانید با آرامش کامل بدون اینکه مجبور به تحمل خرخر کردن او باشید بخوابید و دیگر کسی نیست که بدون اینکه ککش بگزد هـمه پـتـو را روی خودش انداختـه و شمـا را از آن مـحروم نـماید. بـجز خود شما هیچ فر دیگری وجود ندارد که بخواهید به دلش راه بیایید. به بردباری و شکـیـبـایی خود استراحـتـی سزاوار هـدیـه نموده و در آرامش و راحتی زندگی کنید.

برای انجام فعالیتها از وقت بیشتری برخوردارید

وقتی مجرد هسـتید، دلـیـلی بـرای یک گـوشـه نشستن و هیچ کاری انجام ندادن وجود نخواهد داشت. دوست دارید بدن سازی بروید؟ سازی بـنـوازید؟ در مـورد تماشای فیلم “مرگ سخت” برای یازدهمین بار چطور؟ چه کسی جلوی شما را می گیرید؟

حتی میتوانید بجای وقت گذاشتن بـرای نامـزد خود، بـا دوستانتان اوقات بسیار خوشی را در کوهستان بگذرانید.

می توانید دارایی های خود را کنترل نمایید

اگر ازدواج کرده باشید می دانید که دیـر یا زود مـقـدار قـابـل تـوجـی از بودجه شما صرف هزینه های نگهداری از همسرتان می گردد. دوران تجرد یک آزادی کامل مالی را بدنبال داشته، و هرگز نگران پرداختن پول رستوران یا خریدن هدایا نخواهید بود.

با این حال توجه داشته باشید که این به معنای پس انداز کـردن پـول تـلـقی نمی گردد. خلاف این موضوع نیز می تواند صادق باشد. چون ممکن است حتی شما پول بیشتری را صرف خریدن لباس، وسایل تجملی و دیگر مسائل نمایید. اما حداقل صـاحـب و اربـاب ریال به ریالی هستید که پرداخت می کنید.

می توانید استقلال و آزادی خود را مورد تقدیر قرار دهید

میتوانید از وقت آزاد خود برای لذت بردن از تنهایی و خود سازی استفاده نمایید. مـجـرد بـودن شـما را مـجـبور بـه انجام کارهایی مانند آشپزی، شستن لباسها و مـرتـب کـردن تخت خواب میکند. مهارت یافتن در انجام کارهای مختلف باعث تکامل و پخـتـگی شـما شده و هنگامی که تصمیم به وارد شدن به بازار مکاره عاشقی میگیرید، برگ برنده ای در دستان شما محسوب خواهد شد.

می توانید بدون نگرانی وزن خود را افزایش دهید

همانطور که می توانید زمان بیشتری را در باشگاه ورزشی خود سپری کنید، همچنـین قادر خواهید بود اندکی مسائل جسمانی را راحت تر گرفته و زیاد در قیـد و بـند ظاهرتان نباشید. تا زمانی که نخواهید به یک میهمانی مجلل بروید، دیگر نیازی نخواهیـد داشـت کـه هـر روز خـودتـان را شـبـیه آلن دلون یا جنیفر لوپز دربیاورید. راحت باشید و به سراق آن تـیـشرت و پـیـراهن نـخ نما و مورد علاقه خود رفته و آنرا بپوشید. از ایـنـکه می توانید گه گاهی ژولیده و نا مرتب باشید لذت ببرید. فقط زیاده روی نکنید تا زمـانی کـه تصمیم به ازدواج گرفتید مجبور به کاهش یکباره وزن اضافه خود نگردید.

مجبور نیستید بداخلاقیها، نق زدنها و سرزنشها را تحمل کنید

آیا بخاطر می آورید چند هزار نفر را دیده اید که به خـاطر دلایل غیر قابل فهم و رفتارهای تحمل ناپذیر همسرشان سر به کوه و بیابان زده اند. از اینکـه قـربـانـی خلق و خوی غیر قابل فهم کسی نیستید و از آرامشی که حاصل عدم وجود نق زدنها است، لذت ببرید.

روی درخشان تنهایی

هر چیزی دو رو دارد؛ خوب و بد. فقط کافی است بیاموزید که چگونه می توان آن جـنـبـه خوب را تشخیص داده و شناسایی نمود. اجتماع اهمیت زیادی برای یافتن همسر قائـل است، چیزی که هورمونهایتان شما را سریعا وادار به آن کار می کنند. دفعـه بـعـدی کــه احـسـاس نـمـودیـد کـه نـیـاز بـه همسر دارید، اما به دلایلی امکان ازدواج در شـما وجود نداشت، این 10 دلیل را مرور کرده و از مجرد بودن خود لذت ببرید.

و

هیچ می دونستید که همین”مجرد بودن”، به خودی خود خیلی جاها ازعوامل جذابیت شما برای دیگران به حساب می آید و باعث زودتر راه افتادن کارتان می شود؟!

حتما می دونید که هرکدام از روش های پیشگیری از بارداری، برای خودشان عوارضی دارند، وقتی مجردی اصلا ذهنت را با فکر کردن برای انتخاب یکی از این روش ها خسته نمی کنی و خودت را در معرض عوارض آنها قرار نمی دی!

اگرمجرد باشید هیچ وقت کسی از جنس مخالف را نخواهید دید که با دیدنش توی دلتون بگویید:”کاش من هنوز مجرد بودم!” (اَه اَه، چه مجردهای هوسبازی! خجالت نمی کشید!؟)

خلاصه که به قول یکی از بزرگان:

آدم متاهل، آدمی است که گذشته ای داشته است اما آدم مجرد آدمی است که آینده در برابر اوست“!
فعلا همین ها را داشته باشید تا بعد… راستی شما چیزی به ذهنتون نمی رسه؟

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی بازدید 401 بار
دیدگاهتان را بنویسید

کیوان در تاریخ 17 اسفند 1393 گفته : پاسخ دهید

مرسی از مطلبتون خیلی کیف کردم خدایی راست میگی زندگی مجردی ازادی ست این همه دورو برمو نگا میکنم مییبینم اونایی که متاهلن چه میکشن و بهم میگن خودتو بدبخت نکنی ینی بزرگترین اشتباه زندگیتو میکنی زن بگیری من بعضی وقتا حالیم نیست . این گفته هم خیلی جالبه که میگه اگه شریک خوب بود خدا واسه خودش شریک میساخت . همچنین خدا میفرماید ما انسان را به بهترین شیوه خلق کردیم ما هم اگه متولد میشیم مجرد متولد میشیم پس مجردی یکی از اون خصلت های بهترینه .

زهره در تاریخ 13 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

به نظر من مجردی اصلا هم خوب نیس……………………………
هرچند زندگی متاهلی رو تجربه نکردم هنوزززززز…………………..

امین اقا در تاریخ 13 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

سلام . حاجی از یه نظر زندگی مجردی خوبه ولی در برابر شادی های زندگی متاهلی هیچه . حتما نیاز جنسیمون رو …. صلوات(امین یک مجرد)

shadi در تاریخ 19 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

migam khosh behalet naghme jun….chand ruze arus khalam gir dade se ta dokhtar(man, dokhtar khale o dokhtar daiym) biain shahre ma….vali mamanam ina ham bezaran mahale dadasham bezare….hey donya

مجید در تاریخ 18 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

عاااااااااااااااااالیی

مجید در تاریخ 18 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

عاااااااااااااااااااااااااااالیی

نغمه دولت شاهي در تاریخ 18 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

سلااااااااااام به همگی من با نظراتون موافقم ایول رویا جووون اینو خوب اومدی..10مت گرم نفس

اینکه گفتی مسافرت اجازه نمیدن برین برعکس خانواده ماست هرجا بخوام میزارن برم من 10روز پیش باتور رفتم کیش مجردی

با دخترخاله هام 7تا دخترخاله دارم باخودم8تاو یدونه دختردایی ایم ویدنه خاله مجردم همه رفتیم کیش مجردی آخ مامان چقد

خوش گذشت کنسرت ر فتیم جاااااااااااتون خاااااااااالی….

کسی هم واسمون گیر نداد…

fati در تاریخ 18 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

ای بابا همه که مثله تو نیستن نغمه…
ولی بازم میگذره.

رویا در تاریخ 18 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

توزندگی مجردی هرچی هم که آزاد وخوش باشی ولی آخرش یچیزی کم داری که اونم آرامش!
آرامش وقتی بوجودمیادکه کنارکسی قراربگیری که درکت کنه انوقت هم دوسش داری وهم آرامش داری که حاضرنیستی باهیچی عوضش کنی.تازه سختی های زندگی هم برات آسان وقشنگ میشه!

امین اقا در تاریخ 13 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

ایول خوشمان امد

ناهید در تاریخ 18 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

سلام

خدایی چند وقته به این چیزا رسیدم

ولی کاش یه کم آزادیای ما دخترا بیشتر بود

برای ما که خیلی فرقی با متاهلا نداره

خیلی وقته دلم یه مسافرت چند روزه ی بدون خونواده میخواد .ولی هیشکی اجازه نمیده

واقعیت اصن جرئت گفتنش ندارم

خوبیش اینه که الان راحت هر کلاسی بخوام می رممممممممممم

دلواپس ناهار و شام کسی نیستم

یه چیز دیگه تو مجردی مجبور نیستی شبا صدای جیغ و داد بچه رو تحمل کنی

مجبور نیستی شبا بیدار باشی واسه بچه

مجبور نیستی از مسافرتاتت بگذری واسه ، وقتی می ری مسافرت آرامش داری

مدام یکی نیس بخوای ببریش دبلیو سی

مجبور نیستی موهاتو بلند بزاری فقط واسه این که اون دوس داره

یا خودتو جم و جور کنی واسه این که مبادا بهت شک کنه که با فلانی سر و سر داری

اگه پسر بودم تا 40 سالگی ازدواج نمی کردمممممممممممممممممممممم

امین اقا در تاریخ 13 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

فک میکنی 18 سالگی زن می گرفتی البته من خودم 32 سالمه هنوزم مجردم .خیلیم راضیم دوشواری ام نداره.

کاکل پسر در تاریخ 17 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

کاکلی با کسی کدورت نداره

کاکل پسر در تاریخ 17 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

نگار خانم شوخی کردم اگه ناراحت شدی معذرت میخوام

نیلو در تاریخ 17 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

به بعضیاش فک نکرده بودم…..باحال بود!!!!

کاکل پسر در تاریخ 17 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

علی آقا دارن چراغ سبزو نشون میدنا

نگار در تاریخ 17 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

الان با من بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ببین یه چیزی میگم ها!!!!!!!!!!!!!

یگانه در تاریخ 17 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

ممنونم عالی بود!!!!!!!!!!!!!!! لای لای لای

نگار در تاریخ 17 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

ممنون علی جان که به فکر ما مجردها هستی. میگم زندگی مجردی چقدر مزیت داره خودمون خبر نداریم

css.php