کد خبر : 17340 تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳

محل آموزش عاملین انفجارهای بوستون مشخص شد

محل آموزش عامل انفجارهای بوستون مشخص شد یک روزنامه روسی در گزارشی به جزئیات تازه ای درباره یکی از عوامل انفجارهای بوستون و محل آموزش او پرداخته است. به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه ایزویستیا تیمور لنگ سارنایف در سمینار آمریکایی در گرجستان آموزش دیده بوده است. این روزنامه …

 محل آموزش عاملین انفجارهای بوستون مشخص شد

محل آموزش عامل انفجارهای بوستون مشخص شد

یک روزنامه روسی در گزارشی به جزئیات تازه ای درباره یکی از عوامل انفجارهای بوستون و محل آموزش او پرداخته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه ایزویستیا تیمور لنگ سارنایف در سمینار آمریکایی در گرجستان آموزش دیده بوده است.

این روزنامه مدعی شده است سندی در دست دارد که در آن اداره ضد جاسوسی وزارت کشور گرجستان تأیید کرده بنیاد قفقاز گرجستان که با سازمان غیر تجاری آمریکایی « بنیاد جیم استون » همکاری داشته در آموزش تیمور سارنایف نقشی اساسی داشته است .

رؤسای این بنیاد آمریکایی زبیگنیو برژینسکی ، مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی و جیمزوولسی ، رئیس سابق سازمان سیا هستند که هدفشان جذب ساکنین قفقاز شمالی جهت کار در راستای منافع آمریکا و گرجستان است .

ایزویستیا نوشته است این بنیاد در سال 2012 سمینارهایی را برای جوانان اهل قفقاز منجمله برای قفقازی های ساکن روسیه برگزار کرده است که تیمورلنگ سارنایف در برخی از آنها که از ژانویه تا جولای 2012 در روسیه بوده ، حضور یافته است .

بنیاد قفقاز با مناطق داغستان و آذربایجان کار می کند و ماهانه 660 هزار روبل دریافت می کرده است. در این سمینارها شهروندان روسیه را برای اعمال تروریستی آماده می کنند .

ایزویستیا این سوال را مطرح کرده که این بنیاد چنین پولی را از کجا دریافت می کند. زیرا دولت گرجستان با وام زندگی می کند. به احتمال زیاد این بنیاد شعبه وزارت خارجه آمریکا در قفقاز شمالی باشد./خبرآنلاین

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار روز ، مجله خبری بازدید 316 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php