کد خبر : 103781 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱

قیمت آپارتمان بالاشهر تهران

«قیمت ملک را در این بازار، خریدار مشخص می‌کند.» این جمله نظر مشترک مشاوران املاک است. فعالان بازار مسکن معتقدند در بازار فعلی مسکن که  تنظیم قرارداد خرید و فروش کاهش پیدا کرده است  بودجه خریدار است که قیمت ملک را مشخص می‌کند و فروشنده‌ای که قصد انجام معامله دارد …

قیمت آپارتمان بالاشهر تهران
«قیمت ملک را در این بازار، خریدار مشخص می‌کند.» این جمله نظر مشترک مشاوران املاک است. فعالان بازار مسکن معتقدند در بازار فعلی مسکن که  تنظیم قرارداد خرید و فروش کاهش پیدا کرده است  بودجه خریدار است که قیمت ملک را مشخص می‌کند و فروشنده‌ای که قصد انجام معامله دارد تا آنجا که می‌تواند به قیمت خریدار تن می‌دهد و قدرت چانه زنی در این بازار بالا است.با مراجعه به فایل‌های فروش هم می‌توان به شکسته شدن نرخ آپارتمان‌هایی که برای فروش گذاشته‌اند پی برد. اما در این میان برخی فروشندگان آپارتمان‌های خود را با قیمتی بیش از قیمت منطقه برای فروش گذاشته‌اند.قیمت آپارتمان‌های نوساز به مراتب بیشتر از آپارتمان‌های چند سال ساخت بالاتر از میانگین قیمت منطقه است. قیمت این آپارتمان‌ها  به طور میانگین متری 300 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان بالاتر از قیمت منطقه است.

یکی از فعالان بازار مسکن درباره گران‌فروشی خانه‌های نوساز می‌گوید: خریداران برای خرید یک ملک به 3 گزینه پارکینگ، انباری و آسانسور دقت کنند. این ویژگی‌ها  هستند که سبب افزایش یا کاهش قیمت می‌شود. خانه‌هایی که بالای 4 طبقه است و آسانسور ندارد یا بدون پارکینگ و انباری است ارزان‌تر از آپارتمان‌های مشابه خود هستند. آپارتمان‌هایی که دو پارکینگ دارند قیمت بالاتری دارند. اما داشتن حیاط و… که برخی به‌عنوان ویژگی‌های آپارتمان‌هایشان ذکر می‌کنند تاثیری در قیمت آپارتمان ندارد.

او اضافه می‌کند: کیفیت مصالح استفاده شده در آپارتمان‌های نوساز هم تنها متری 200 تا 300 تومان در قیمت تاثیر دارد. البته برخی از آپارتمان‌های لوکس هستند که قیمت متفاوتی با قیمت منطقه دارند و خریداران خود را هم دارند.اما اگر فروشنده‌ای برای استفاده از سرویس بهداشتی ایتالیایی و… بخواهد با فاصله معناداری  ملکش را برای فروش بگذارد مدت‌ها بدون مشتری باقی می‌ماند.

این مشاور املاک غرب تهران با بیان اینکه بیشتر صاحبان خانه‌های نوساز بدون شرایط بازار ملکشان را برای فروش می‌گذارند، گفت: ما نیز برایشان فایل تازه باز می‌کنیم. پس از 4 ماه که خانه بی‌مشتری ماند دوباره با آنها تماس می‌گیریم و می‌خواهیم برای پیدا شدن مشتری قیمت آپارتمانشان را به قیمت واقعی منطقه کاهش دهند که اغلب با موافقت فروشنده مواجه می‌شویم.

این فعال بازارمسکن معتقد است: برخی که قیمت‌های نجومی برای خانه‌هایشان می‌گذارند فروشنده نیستند یا منتظر خریدار ناآشنا به بازار مسکن تهران هستند که با همکاری مشاور املاک خانه را با قیمت غیر واقعی  به این دست خریداران ناآشنا بفروشند.

در زیر لیست قیمت آپارتمان‌های بین 75 تا 150 متر مربعی در تهران که بالاتر از میانگین بازار برای فروش گذاشته شده‌اند، می‌آید. قیمت‌های این لیست به معنای نرخ‌های گران و غیرقابل خرید است که سامانه ایران‌فایل آنها را با رنگ‌قرمز منعکس کرده تا توجه متقاضیان به محدوده نرخ‌های کاذب را جلب کند.  در این لیست خانه ای در  محله آصف که میانگین قیمت منطقه‌ای آن  متری 11 تا 12 میلیون برای فروش است به قیمت 16 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

قیمت آپارتمان بالاشهر تهران

قیمت آپارتمان بالاشهر تهران

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار اقتصادی ، اسلاید ، مجله خبری بازدید 466 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php