کد خبر : 232320 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

فضیلت اعجاب انگیز سوره طلاق

فضیلت اعجاب انگیز سوره طلاق فضیلت اعجاب انگیز سوره طلاق در بیان آیه «من یتق الله…» هر کس تقوای الهی پیشه کند و از گناه دوری نماید، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می دهد و هر کس بر …

فضیلت اعجاب انگیز سوره طلاق

فضیلت اعجاب انگیز سوره طلاق

فضیلت اعجاب انگیز سوره طلاق

در بیان آیه «من یتق الله…» هر کس تقوای الهی پیشه کند و از گناه دوری نماید، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می دهد و هر کس بر خدا توکل نماید، خدا او را کفایت می کند و خداوند فرمان خود را به انجام می رساند و خدا برای هر چیزی اندازه ای داده است.

شصت و پنجمین سوره قرآن کریم است که ۱۲ آیه دارد و در مدینه نازل شده است.

از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت است: هر کس سوره طلاق را قرائت نماید. در حال بقا و پایداری بر سنّت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم خواهد مرد. (۱)

در سخنی از امام صادق علیه السلام روایت شده است: هر کس سوره طلاق و تحریم را در نمازهای خود قرائت کند خداوند در روز قیامت او را از ترس و خوف و حزن و اندوه در امن می دارد و از افتادن در آتش معاف می دارد و او را به خاطر تلاوت این دو سوره وارد بهشت می کند و این دو سوره او را حفظ می کنند. زیرا متعلق به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم می باشند. (۲)

آثار و برکات سوره طلاق

۱- بهبود بیماری و ادای قرض و بدهکاری

روایت شده است که قرائت این سوره برای بهبود بیماری و ادای قرض و بدهکاری مفید است. (۳)

۲- برای تحبیب

به نیت محبت ۲۱ مرتبه این سوره را بخوانند. (۴)

۳- برای وسعت رزق ۳ مرتبه این سوره خوانده شود. (۵)

ختومات مجرب سوره طلاق

۱- وسعت رزق و روزی

برای وسعت رزق و روزی و رسیدن به مال، آیه ۲-۳ سوره طلاق را به این شکل ختم نماید: ابتدای ختم جمعه یا پنج شنبه یا دوشنبه باشد و اگر جمعه باشد بهتر است. تا چهل روز هر روز ۱۵۹ مرتبه آیه شریفه رابخواند و بهتر است بعد از نماز صبح باشد. فقط در روز چهلم ۱۷۹ مرتبه باشد و در ابتدای ختم برای استجابت حاجت، غسل حاجت نموده دو رکعت نماز بخواند و صد مرتبه صلوات بفرستد (در روز اول) و روز آخر بعد از اتمام، صد صلوات بفرستد.

شک نکند و ناامید نشود و اگر بار اول به نتیجه نرسید تکرار کند که انشاءالله به مراد می رسد. (۶)

در سخنی از امام صادق علیه السلام روایت شده است: هر کس سوره طلاق و تحریم را در نمازهای خود قرائت کند خداوند در روز قیامت او را از ترس و خوف و حزن و اندوه در امن می دارد و از افتادن در آتش معاف می دارد و او را به خاطر تلاوت این دو سوره وارد بهشت می کند و این دو سوره او را حفظ می کنند. زیرا متعلق به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم می باشند

۲- گشایش کارها

به تجربه رسیده است که هرکس هر روز به خواندن آیه مبارکه «من یتق الله…» «آیات ۳-۲» سوره طلاق همت کند مهمات و گشایش امورات بسته خود را خواهد دید. (۶)

۳- جهت رفع گرفتاری

یک هفته هر شب بعد از نماز عشاء دو رکعت نماز بدین کیفیت بخواند. در رکعت اول بعد از حمد آیه «من یتق الله» آیه ۳-۲ سوره طلاق را ۲۵ بار بخواند. (۷)

خاصیت آیه «من یتق الله…»

هر کس تقوای الهی پیشه کند و از گناه دوری کند،خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می دهد و هر کس بر خدا توکل نماید خدا او را کفایت می کند و خداوند فرمان خود را به انجام می رساند و خدا برای هر چیزی اندازه ای داده است.

این آیه از امید بخش ترین آیات قرآن کریم است که تلاوت آن دل را صفا و و جان را نور می بخشد در حدیثی از ابوذر غفاری نقل شده که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: من آیه ای را در قرآن می شناسم که اگر تمام انسانها دست به دامن آن زنند برای حل مشکلات آنها کافی است پس آیه فوق را سه مرتبه با تکرار تلاوت فرمود.

و در حدیث دیگر فرمود: خداوند پرهیزگاران را از شبهات دنیا و حالات سخت مرگ و شدائد روز قیامت رهایی بخشید. البته مفهوم آیه این نیست که انسان دست از تلاش و کوشش بکشد.

چنانچه حضرت صادق علیه السلام فرمود: وقتی آیه فوق نازل شد عده ی درها را به روی خود بسته و رو به عبادت آوردند و گفتند خداوند روزی ما را عهد ه دار شد. این خبر به گوش پیغمبر رسید کسی را نزد آنها فرستاد که چرا چنین کرده اید هر کس چنین کاری کند دعای او مستجاب نمی شود بر شما باد بر کار و تلاش همراه با تقوا. (۸)

پی نوشت ها:

(۱) مجمع البیان، ج۱۰، ص۳۶

(۲) ثواب الاعمال، ص۱۱۸

(۳) مستدرک الوسائل، ج۱۳، ص۲۹۰

(۴) درمان با قرآن،ص ۱۲۰

(۵) همان

(۶) قرآن درمانی روحی و جسمی، ص۲۶۰

(۶) همان

(۷) درمان با قرآن، ص۱۲۱

(۸) قرآن درمانی روحی و جسمی،ص۲۶۱

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، مذهبی بازدید 1,128 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php