کد خبر : 195550 تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۳۲

فضیلت اعجاب انگیز سوره صافات

فضیلت اعجاب انگیز سوره صافات صافات، سی و هفتمین سوره است که مکی و ۱۸۲آیه دارد. در فضیلت این سوره از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نقل شده: هر کس سوره صافات را بخواند خداوند به تعداد همه جنیان و شیطان ها به او ده حسنه عنایت می کند …

فضیلت اعجاب انگیز سوره صافات

فضیلت اعجاب انگیز سوره صافات

صافات، سی و هفتمین سوره است که مکی و ۱۸۲آیه دارد. در فضیلت این سوره از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نقل شده: هر کس سوره صافات را بخواند خداوند به تعداد همه جنیان و شیطان ها به او ده حسنه عنایت می کند و شیطان ها را از او دور می کند و از شرک مبرّی شده و دو فرشته حافظ او، در روز قیامت به سود او شهادت می دهند که به پیامبران الهی ایمان دارد(۱)

از امام صادق علیه السلام نیز روایت شده: هر که سوره صافات را در هر روز جمعه قرائت نماید، همواره در حفظ و امان الهی بوده و آفت ها و بلاها در زندگی دنیایی، از او دفع می شود. روزی فراوانی از جانب خداوند به او داده می شود و از سوی شیطان و حاکمان ستمگر، آسیبی به مال و فرزندان و بدن او نمی رسد و اگر در همان روز یا شب جمعه بمیرد خداوند او را شهید به شمار آورده و در رمز قیامت در شمار شهدا خواهد بود و در بهشت هم درجه با شهیدان است(۲)

آثار و برکات سوره

۱- قرائت این سوره بر بالین محتضر، جان دادن را برای او آسان می کند

سلیمان جعفری می گوید: امام کاظم علیه السلام را دیدم که به فرزندش قاسم فرمود: برخیز و در کنار بستر برادرت سوره صافات را قرائت نما. سلیمان می گوید: قاسم چنین کرد و وقتی به آیه«هم اشدّ خلقا ام من خلقنا» رسید عمر برادر پایان یافت. آنگاه یعقوب بن جعفر به امام رو کرد و گفت: پیش از این برای کسی که در حال مرگ بود، سوره یس را قرائت می کردیم اما امروز شما فرمودید که سوره صافات را بخوانند. امام فرمود: سوره صافات را بخوانند. امام فرمود: سوره صافات را نزد هر مؤمنی که به سختی در حال جان دادن است بخوانند، خداوند مرگش را سریع و آسان می کند(۳)

۲- راه اجابت دعا

از دیگر برکات قرائت سوره اجابت دعاست. از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده است: که هر کس سوره «یس» و «صافات» را در روز جمعه قرائت کند و آنگاه دعا کند، خداوند خواسته اش را اجابت می کند.(۴)

مرحوم طبرسی نیز در کتاب مکارم الاخلاق آورده است: در روایت است که سوره صافات را برای دستیابی به شرف و جاه در دنیا و آ خرت خوانده می شود(۵)

۳- جهت حصول آرامش

امام صادق علیه السلام فرموده است: اگر انسانی که دچار اضطراب و ترس است، از آب نوشته این سوره، استحمام کند آرامش می یابد(۶)

۴- تسکین درد

در کتاب المصباح کفعمی آمده: اگر کسی سوره صافات را بنویسد و پس از شستن آن، بدنش را با این آب بشوید دردهایش برطرف می شود(۷)

۵- ترس از عقرب گزیدگی

امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: هر کس از عقرب گزیدگی می ترسد آیات ۸۱-۷۹ این سوره را بخواند خداوند او را از این ترس ایمن می کند(۸)

پی نوشت ها:

(۱) مجمع البیان، ج ۸، ص ۲۹۳

(۲) ثواب الاعمال، ص ۱۱۲

(۳) الدعوات، ص ۲۵۱

(۴) الدر المنثور، ج ۵، ص ۲۷۰

(۵)مکارم الاخلاق، ص ۳۶۴

(۶) تفسیرالبرهان، ج ۴، ص ۵۹۰

(۷)المصباح کفعمی، ص ۴۵۷

(۸) الخصال، ص ۶۱۹

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، اسلاید ، مذهبی بازدید 6,237 بار
دیدگاهتان را بنویسید

هاجر در تاریخ 7 تیر 1398 گفته : پاسخ دهید

خیلی خوب بود سپاس

css.php