کد خبر : 191660 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۰۹

فضیلت اعجاب انگیز سوره حدید

فضیلت اعجاب انگیز سوره حدید فضیلت اعجاب انگیز سوره حدید سوره حدید در مدینه نازل شده و پنجاه و هفتمین سوره قرآن است و دارای ۲۹ آیه می باشد. در فضیلت این سوره از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم آمده است: هر کس سوره حدید را قرائت …

فضیلت اعجاب انگیز سوره حدید

فضیلت اعجاب انگیز سوره حدید

فضیلت اعجاب انگیز سوره حدید

سوره حدید در مدینه نازل شده و پنجاه و هفتمین سوره قرآن است و دارای ۲۹ آیه می باشد.

در فضیلت این سوره از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم آمده است: هر کس سوره حدید را قرائت کند از کسانی است که به خدا و رسولش ایمان آورده است.(۱)

سوره حدید از سوره هایی است که احتمال وجود اسم اعظم درآن وجود دارد. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم به براد بن عازب فرمود: اگر می خواهی خداوند را به اسم اعظمش بخوانی، ده آیه اول سوره حدید و آیات آخر سوره حشر را بخوان. (۲)

در سخنی از امام صادق علیه السلام آمده است: هر کس سوره حدید و مجادله را در نمازهای واجب خود بخواند و بر انجام آن مداومت کند، خداوند او را تا زمان مرگش هرگز عذاب نمی کند و نه خودش و نه خانواده اش هیچ گونه بدی، نمی بیند و هیچ فقر و نیاز شدیدی به او نمی رسد. (۳)

آثار و برکات سوره

۱- ایمن شدن از عذاب الهی و آزاد شدن از زندان

در تفسیر البرهان درباره خواص و آثار سوره حدید از قول رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم آمده است: هر کس سوره حدید را قرائت نماید بر خدا لازم است که او را از عذاب خدا ایمنی بخشد و در بهشت به او نعمت بخشد و هر کس بر قرائت این سوره مداوت کند و زندانی و در غل و زنجیر باشد خداوند راه نجات او را آسان می کند. (۴)

۲- ایجاد قوت و شجاعت در جنگ

هر کس سوره حدید را بنویسد و با خود همراه داشته باشد اگر در جنگی شرکت کند هیچگونه تیر و چیز فلزی به بدن او وارد نمی شود و در جنگ دارای قوت قلب و پردلی می شود و اگر بر جایی از بدن که آهنی (یا فلزی دیگر) بر آن وارد شده است، خوانده شود در همان ساعت و بدون درد خارج می شود. (۵)

ختم مجرب

وضوی کامل بگیرد و در روز جمعه ۷ بار سوره حدید را بخواند و در آخر بگوید:

«اللهم انی اسألک بعزتک یا عزیز و بقدرتک یا قدیر و بحمتک یا حکیم و برحمتک یا رحمن و بمنّک یا منّان أن تحفظنا بالایمان قائماً قائداً راکعاً و ساجداً و نادماً و یقظهً و حیاً و میّتاً و علی کل حالِ اعوذ بالله من شرّ نفسی و من کلّ ذی شرّ شیاطین الجنّ و الانس و من شرّ کلّ دابه انت آخذُ بَنا میتها انّ ربی علی صراطٍ مستقیم و صلی الله علی محمد و آله اجمعین.»(۶)

پی نوشت ها:

(۱) مجمع البیان، ج ۹، ص ۳۸۱

(۲) کنزالعمال، ج ۵، ص ۳۹۴

(۳) ثواب الاعمال، ص ۱۱۷

(۴) تفسیرالبرهان، ج ۵، ص ۲۷۷

(۵) همان

(۶) درمان با قرآن، ص ۱۱۲

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ادبیات و مذهب ، مذهبی بازدید 1,333 بار
دیدگاهتان را بنویسید

صابر در تاریخ 23 تیر 1398 گفته : پاسخ دهید

سلام جواب سوالات ذهنی رابرام ایمیل کنیدمنتها به سایت شما اول ایمیل میفرستم

ناشناس در تاریخ 23 تیر 1398 گفته : پاسخ دهید

سلام ایابه وسیله ایمیل میشودبرام پاسخ ننوشته ام راانلاین بفرستید

css.php