کد خبر : 40488 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸

فرمولی مفید برای مراقبت از پوست

اگر تاکنون به مراقبت از پوستتان توجه نکرده‌اید سریع‌تر اقدام کنید چراکه پیری پوست از حوالی 30-20 سالگی شروع می‌شود، زمانی که شما هنوز هیچ آثاری روی پوست خود نمی‌ بینید. محصولات پوستی ممکن است اثربخشی چندانی روی این واقعیت نداشته باشند چراکه ژن شما، عادت‌های غذایی و آفتاب، مهم‌ترین …

اگر تاکنون به مراقبت از پوستتان توجه نکرده‌اید سریع‌تر اقدام کنید چراکه پیری پوست از حوالی 30-20 سالگی شروع می‌شود، زمانی که شما هنوز هیچ آثاری روی پوست خود نمی‌ بینید.

فرمولی مفید برای مراقبت از پوست

محصولات پوستی ممکن است اثربخشی چندانی روی این واقعیت نداشته باشند چراکه ژن شما، عادت‌های غذایی و آفتاب، مهم‌ترین عوامل این تغییرها هستند ولی بیشتر منتظر نباشید. باید برنامه ورزشی روزانه داشته باشید و به تغذیه‌تان اهمیت بدهید.

مرطوب‌ کننده‌ها از پوست شما محافظت و آن را شاداب‌تر می‌کند. اگر پوست چربی دارید از یک مرطوب‌کننده فاقد چربی سبک استفاده کنید. در صورتی که پوست خشکی دارید، بیشتر از یکبار در روز از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

ضدآفتاب قدم بعدی محافظت از پوست طی ساعت‌های روز چه داخل منزل و چه خارج از منزل است چراکه اشعه خورشید از هوای ابری و شیشه هم عبور می‌کند. بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها ضدآفتاب هم دارند. از ضدآفتابی با SPF حداقل 30 استفاده کنید و لب‌هایتان را نیز پوشش دهید.

برای محافظت از پوست می‌توانید از فرمول زیر شروع کنید:

1- صبح‌ها: مرطوب‌‌ کننده، سپس ضدآفتاب.

2- شب‌ها: محصولات ضد چروک و مرطوب‌ کننده.

برای اینکه پوست شفافی داشته باشید اگر پوست شما خشک است، یکبار در هفته پوست را لایه‌برداری کنید و اگر پوست چربی دارید یک یا دو بار در هفته آن را لایه‌برداری کنید و اگر پوست حساسی دارید، با پزشکتان در این مورد صحبت کنید.

کاربرد روش‌هایی مثل رادیوفرکوئنسی و لیزرهای جوانسازی با تکنیک‌های جدید نیز می‌تواند در بهبود ظاهر پوستتان موثر باشد. در این خصوص می‌توانید از یک متخصص پوست بهره بگیرید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 514 بار
دیدگاهتان را بنویسید

یگانه در تاریخ 26 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

ممنونم ، من مطالب بهداشتی آرایشی و خیلی دوست دارم!!!!!!!!!! خیلیم ازش استفاده میکنم!!!!!! اگه امکانش هست هر روز مشابه این مطالبو برامون بدارید!!!!!!!!!

ملودی در تاریخ 25 شهریور 1392 گفته : پاسخ دهید

سلام جالب بود مرسی……….

css.php